Alles over vakanties op én met de fiets

Amstel Gold Race

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 21 jan 2010 17:54

Precies. Vandaar dat die kinderachtige afstanden als de 65 (??????) km geschrapt moeten worden. Als je niet 150 km door de heuvel kan fietsen, heeft het ook niets meer met de Amstel Gold Race te maken.

En lopen op de Keutenberg is 1, maar ik zie gedurende de hele route mensen bergop lopen die echt niet verder kunnen fietsen....???

En toertocht is nog altijd een recreatieve PRESTATIE fietstocht. Lopen naast je fiets is geen prestatie, maar gewoon zielig.


japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 jan 2010 18:22

[quote="m_huizinga"] is het niet zo erg als Amclassic-fan en Daniel1975 doen geloven. [/quote]

Nee het is nog veel erger! Zoals geer tikte, zie je op iedere heuvel wel iemand omhoog lopen. Als je geen goede klimmer bent en daar niet omhoog kan rijden wat moet je er dan??

Gebruikersavatar
richard-w
Forum-lid
Berichten: 611
Lid geworden op: 16 aug 2007 21:29

Gebruikersavatar richard-w 21 jan 2010 18:28

[quote="japie carbon"][quote="m_huizinga"] is het niet zo erg als Amclassic-fan en Daniel1975 doen geloven. [/quote]

Nee het is nog veel erger! Zoals geer tikte, zie je op iedere heuvel wel iemand omhoog lopen. Als je geen goede klimmer bent en daar niet omhoog kan rijden wat moet je er dan??[/quote]

mee eens. Vorig jaar zelf ook 2 keer moeten afstappen omdat in 1 keer iemand voor me aan het slingeren was. Dus hele beklimming verpest als een paar keer pech hebt met de mensen die voor je rijden kan het mooi je dag verpesten omdat je steeds moet afstappen. Mensen die niet kunnen klimmen, of niet goed getraind hebben zouden zich beter voor de elfstedentocht in kunnen schrijven, hoeven ze alleen maar in oudemirdum en richting stavoren een "heuveltje" op. kunnen ze toch zeggen dat ze geklommen hebben.

Gebruikersavatar
bongo
Forum-lid
Berichten: 286
Lid geworden op: 07 aug 2007 23:42

Gebruikersavatar bongo 21 jan 2010 18:47

Het heeft allemaal met je instelling te maken...als die goed is kom je echt wel boven. hoe zwaar die berg ook is...to the max and if necessary beyond that
goede wielrenners hebben altijd tegenwind

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39520
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 21 jan 2010 19:39

[quote="richard-w"] Dus hele beklimming verpest als een paar keer pech hebt met de mensen die voor je rijden kan het mooi je dag verpesten omdat je steeds moet afstappen. .[/quote]
Dit vind ik dus weer het andere uiterste. "Hele beklimmingen verpest" slaat in mijn ogen ook weer nergens op. Als je trouwens zo sterk bent, dan kun je ook surplacen, wachten, gaatje zoeken en weer verder. Zo doe ik het al jaren bij drukke tochten.

Maar ondanks dat ik mij wel aan probeer te passen op zo'n dag snap ik niet dat zulke mensen heir aan beginnen. Ik heb ook stadsfietsen gezien, oude karretje met buiscommandeurs incl spinrag, etc.
Maar goed, gezien de 40min recordtijd voor de inschrijving is er markt voor en dan krijgt de commercie voorrang. Ik laat de AGR al een paar jaar links liggen, zijn genoeg alternatieven. Vorig jaar Limburgs Mooiste wel gereden omdat Eline's ploeg hem graag wilde rijden als duurtraining, maar daar blijf ik voorlopig ook weg. Er zijn zoveel mooie alternatieven, pak die wel.
Less is bore

kool486
Forum-lid
Berichten: 929
Lid geworden op: 17 dec 2006 11:44

kool486 21 jan 2010 20:02

als je met een toertocht mee doet waar 12000 deelnemers zijn is het druk, maar je moet je dan niet druk maken als beginners moeite met een bultje hebben.
dat weet je van te voren.
als je 30 gemiddeld wil moet je alleen gaan rijden, of de zondag voor een nog hoger gemiddelde.
Funny the way it is

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 21 jan 2010 20:13

Ik konstateer in dit topic een arrogantie die z'n weerga niet kent. Blijkbaar is de AGR alleen bestemd voor diegenen die aardig kunnen fietsen (of zich als zodanig presenteren). Wat een egoisme.
Laat mensen die minder getraind zijn of minder getalenteerd ook gewoon meedoen. Dat kunnen net zo goed liefhebbers zijn maar misschien op een ander nivo.

Het geklaag over lopers wordt slechts als excuus gebruik door zgn "toppers". Als je echt zo goed bent rijd je er gewoon langs, kwestie van opletten en anticiperen. Als je dat niet kunt ben je waarschijnlijk te moe en te slecht getraind en zou je beter weg kunnen blijven heb ik gelezen.

Laat iedereen in zijn/haar waarde, laat iedereen gewoon meedoen en als je daar moeite mee hebt kun je toch gewoon zelf thuisblijven?

We hebben allen minimaal 1 overeenkomst: we komen te fietsen. Geniet er dan gewoon van.

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 789
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 21 jan 2010 20:28

Als de hele snelle jongens zich gewoon een beetje inhouden en niet denken dat ze in de echte AGR rijden (voor snelle tijden moet je een andere dag naar Limburg komen), en de mensen die moeten lopen zo veel mogelijk rechts lopen, heeft iedereen toch een leuke dag? Een drukke dag, dat wel, maar als je daar niet op zit te wachten, wat doe je dan bij de AGR?

Al ben ik het wel eens met de stelling dat je de Keutenberg gewoon op moet kunnen fietsen. Als je dat met een triple nog niet lukt, is fietsen misschien niet de geschikte hobby voor je....
Michiel

eelcoz

eelcoz 21 jan 2010 20:41

Dat laatste gaat wel een beetje ver, vind je zelf ook niet?

forza
Forum-lid
Berichten: 494
Lid geworden op: 04 jun 2009 14:43

forza 21 jan 2010 20:42

Toch wel leuk al dat geklaag, is er nog iemand die een postief verhaal heeft over de AGR. Voor mij is het iets wat bij de opvoeding hoort, als wielrenner moet je hem een keer gedaan hebben.

Dus wie heeft er een leuke positieve ervaring.............

Komt u maar.
eigenwijs is ook wijs...

japiecarbon
Forum-lid HC
Berichten: 5231
Lid geworden op: 09 jan 2007 23:05

japiecarbon 21 jan 2010 20:48

De posten zijn wel uitstekend geregeld, je kan zelf energie repen krijgen.

Het heeft niets met arrogantie te maken, het is gewoon iets wat ik ervan vind. Ik zeg ook niet dat ik er last van heb, het is 1 keer in een jaar juist wel grappig om te klimmen met hindernissen. En ik vind ook dat je iedereen in zn waarde moet laten. Alleen vind ik dat de "snellere rijders" vaak wel beschuldigd worden van acociaal gedrag.

mvo
Forum-lid
Berichten: 28
Lid geworden op: 18 sep 2007 20:37

mvo 21 jan 2010 20:53

Ik rijdt AGR nu al voor de 5e keer (250km) Ik vindt het nog steeds een geweldige happening. Laat ons wel wezen. 't is de enige in NL. Ik heb nooit veel last gehad van het oprijden van welke berg dan ook. Wellicht omdat we wat later starten en we ook later aankomen zodat er niet veel mensen meer op de route zitten. Ik rijdt hem zelf altijd met 1 of 2 fietsmaatjes en dat gaat altijd geweldig. We plakken niet aan een groep we houden elkaar kop over kop uit de wind. En wie meewil, moet meefietsen. Keuteberg, gewoon een gaatje laten vallen zodat je wat ruimte krijgt om naar boven te rijden. Voor de rest is het gewoon een hele dag genieten. Alleen dat bier hoef ik niet. Toch maar een fatsoenlijke Trappist dan.

Plaats reactie