Pagina 18 van 112
Geplaatst: 01 sep 2010 01:30
door patrickcorbee
Kuiper schreef:Stokie schreef:Ik zou vittoria corsa evo CX tubes nemen. Ik vind het prima tubes en zijn online al te koop voor een eurotje of 50. (salden 47.50 geloof ik)
Let op met de Vittoria Corsa Evo CX der zit tegenwoordig geen ventiel meer op die er vanaf te draaien is!
Ik rijd zelf op Vittoria Corsa EVO`s en hier zit wel degelijk een ventielje op die je eraf kan draaien, zodat je er ventielverlengers op kan zetten.
Geplaatst: 01 sep 2010 02:42
door kuiper
Patrick je hebt gelijk, was er tevens later ook achter gekomen.
Geplaatst: 05 sep 2010 16:22
door biker-chris
Rij zelf al enige jaren op Tubes. Mijn ervaring is het beste met Continental. Hier kan je gemakkelijk verlengers op draaien. Verder verliezen ze ook weinig lucht als je fiets even in de garage staat. Dit in tegenstelling tot Vittoria's. Het kitten van tubes is een klusje waar je even mee bezig bent. Ik laat de tube altijd een dag zonder kit op de velg zitten zodat de tube wat oprekt. Daarna goed kitten, zowel de velg als de band, en dan erop trekken. Je kunt altijd even de band goedleggen als je de druk beperkt houdt. Als hij goed ligt dan ook op 10 bar zetten en een dagje wachten. Bij de conti's doe ik er altijd NOTUBES melk in. Als je dan een keertje lek rijdt heb je geen last. Heb dit zelf al verschillende keren meegemaakt en dan kom je er pas achter als je terug bent omdat je frame dan wat vloeibare latex spetters heeft opgelopen. De drukafname valt dan ook goed mee. Van 8.5 naar ongeveer 7.5bar. Ze zijn wel wat duurder, maar via internet ben je ongeveer 60 euro kwijt. qua kilometrage kan je uit gaan van tussen de 2500 en 3000 km. Dit is excl wedstrijden.
Geplaatst: 05 sep 2010 19:31
door mister_arby
Gister toen ik weg wou gaan bleek dat mijn tube lek was. Voor het eerst en dus ook voor het eerst pittstop gebruikt.
Had geen idee hoe het moest, met over zonder ventiel, dus gewoon allebei maar geprobeerd. Uiteindelijk kwam er aardig wat schuim achtige rommel uit. Toen wiel even rond gedraaid. Nog even opgepomp tot barretje of 9-10. Kwam toen heel klein beetje latex naar buiten, maar dat stopte snel en de band bleef netjes op druk.
Toen klein tochtje mee gefietst en rolde weer perfect. Ook vandaag was de druk nog gewoon goed. Dus ben zeer tevreden.
Geplaatst: 06 sep 2010 02:31
door fdegrove
Hoi,
Een zwaluw maakt de lente niet.
Heb zelf nog nooit enig langdurig succes gehadf met PittStop. En om het dan thuis te gaan gebruiken vind ik helemaal geldverspilling.
Maar goed, des te beter dat het je uit de nood heeft geholpen.
Ciao,
Geplaatst: 06 sep 2010 03:03
door fdegrove
Hoi,
Biker-Chris schreef:Rij zelf al enige jaren op Tubes. Mijn ervaring is het beste met Continental. Hier kan je gemakkelijk verlengers op draaien. Verder verliezen ze ook weinig lucht als je fiets even in de garage staat. Dit in tegenstelling tot Vittoria's. Het kitten van tubes is een klusje waar je even mee bezig bent. Ik laat de tube altijd een dag zonder kit op de velg zitten zodat de tube wat oprekt. Daarna goed kitten, zowel de velg als de band, en dan erop trekken. Je kunt altijd even de band goedleggen als je de druk beperkt houdt. Als hij goed ligt dan ook op 10 bar zetten en een dagje wachten. Bij de conti's doe ik er altijd NOTUBES melk in. Als je dan een keertje lek rijdt heb je geen last. Heb dit zelf al verschillende keren meegemaakt en dan kom je er pas achter als je terug bent omdat je frame dan wat vloeibare latex spetters heeft opgelopen. De drukafname valt dan ook goed mee. Van 8.5 naar ongeveer 7.5bar. Ze zijn wel wat duurder, maar via internet ben je ongeveer 60 euro kwijt. qua kilometrage kan je uit gaan van tussen de 2500 en 3000 km. Dit is excl wedstrijden.
Soms vraag ik me af waarom sommigen met net die tubes rijden. Kan je net zo goed bij clinchers blijven...
Ik verklaar me nader: Conti tubes zijn alles behalve soepel, zijn verdomd moeilijk om een velg te leggen, slijten vrij snel, oncomfortabel, prima grip (gelukkig maar), zijn peperduur (gemiddelde prijs) en hebben geen bijzonder goede rolweerstand.
Waarom er dan nog eens vloiebaar latex ingooien wanneer Conti van de daken schreeuwt dat de tube niet is lek te rijden (is natuurlijk in praktijk niet zo)?
Ik bedoel maar, 2500 km aan 60 Euro (maal 2) dat begint toch te cijferen als je bedenkt dat er voor minder geld en meer kilometers echt wel beters is.
Laat je trouwens niet bedotten door de opgegeven TPI waarde, die heeft meer van een bijbelse vermenigvuldiging dan van realiteit gegeten...
Als je namelijk drie lagen met een TPI waarde van 60 draden per duim bovenop elkaar legt heb je wel opgeteld 180 tpi maar de soepelheid van het totaal is eerder bij 60tpi gedeeld door drie te zoeken.
Pomp je dan dat hele gedoe op tot over de 10 bar dan kan ik je met stelligheid zeggen dat ook die al niet zo goede rolweerstand een flinke duik zal nemen.
Vlak wegdek of niet.
De idee van ik zal men banden even flink oppompen en dan zal ik wel sneller gaan stamt uit de tijd dat (en ze bestaan nog steeds) er tubes bestonden met bijzonder hoge tpi waarde en latex biba. Dat is allemaal goed en wel zolang je op een weg rijdt zo glad als een vis maar hoeveel zijn er zo ?
Begrijp me niet verkeerd, die tubes zijn nog steeds bij de snelste en comfortabelste maar verlies niet uit het oog dat bij hogere bandenspanning de lekbestendigheid fors afneemt.
Immers, een fel opgeblazen ballonnetje is veel makkelijker te doorprikken dan eentje dat nauwelijks is opgepompt...
Ciao,
Geplaatst: 07 sep 2010 13:23
door skimons
heb een heel klein gaatje in mijn tube. zo klein, dat alleen bij een druk groter dan 5-6 bar lucht ontsnapt, de band blijft dus nog redelijk op spanning (kon er nog zo'n anderhalf uur op doorrijden). ik dacht eerst aan een "ventiellek" , maar bij weer harder zetten hoorde ik de lucht eruit lopen. bij 5-6 bar was dit dus weg.
lijkt me goed te fixen met latexmelk. maar welke? notubes nemen. fdegrove heeft vast een mooi middeltje hiervoor
. wel graag vermelden waar het te koop is...
bedankt alvast.
Geplaatst: 07 sep 2010 14:46
door fdegrove
Hoi,
Daarvoor gebruik ik een sealant van Tufo. De oude versie maar die is niet langer leverbaar.
Een alternatief is de nieuwe Tufo Extreme sealant, oranje flaconnetje, niet het gele.
Ook goed is iets gelijkaardigs van Schwalbe (zelfde formule, andere verpakking).
Ventielkop afschroeven een dan ongeveer tien a 15 ml in de biba gieten. Ventielkop terug op de biba schroeven.
Dan pomp je de tube op tot 6 a 7 bar (aangezien je het lek niet merkt onder 6 bar in jouw geval), wiel even laten ronddraaien zodat het goedje zich verspreidt.
Wacht enkele minuutjes en pomp dan de tube op tot ongeveer een bar boven de gebruikelijk bandenspanning. Dan weet je zeker dat ie het onder belasting ook uithoudt.
Dit produkt vind je onder andere bij Bike-Palast in Muenchen maar is hoedanook vlot verkrijgbaar.
Hou wel de tube in gebruik en hoedanook onder spanning zoniet is er kans dat de biba aan zichzelf gaat kleven.
Ciao,
Geplaatst: 07 sep 2010 22:57
door skimons
bedankt. ik weet waar het gat zit. lijkt me handig om het dan gat onder te houden?
schwalbe heeft doc blue. en dat kan ik bij mantel kopen geloof ik. anders bij de buren in D maar proberen
Geplaatst: 07 sep 2010 23:00
door fdegrove
Hoi,
ik weet waar het gat zit. lijkt me handig om het dan gat onder te houden?
Ja, dat zal inderdaad beter zijn (als je zeker bent dat het het enige lek is).
Ciao,
Geplaatst: 07 sep 2010 23:48
door swijland
Stan's Notubes schijnt vele malen beter te werken dan alle andere sealants
Geplaatst: 09 sep 2010 00:46
door mattbeone
Kent iemand een goed nederlands ardresje om tubes te laten repareren? mijn mountainbike tube is onbruikbaar doordat de binnenband er bij het ventiel 1 cm is uitgekomen.