Fietschallenge 2010
Rodrick, een eerlijke reactie. Goed om te lezen dat jullie ook teleurgesteld zijn. Ik miste net als jij ook het "fietschallenge" gevoel bij de route van de toertocht zondag.
Voor wat betreft de discussie over de aard van de Race: ik denk dat hier een groot misverstand heerst over het woord cyclo. Jullie hebben die opgezet als wedstrijd (waardoor uiteindelijk maar een klein deel van de deelnemers mee kon met de snelsten) en hier op het forum (ook ik) verstaat onder cyclo iets anders: namelijke het soort evenement dat afgelopen jaren is georganiseerd, waarbij je met name strijdt tegen een tijdslimiet (voor goud, zilver en brons). Dus ook hier een gebrek aan goede communicatie. Ik denk (als ik het hier zo lees tenminste) dat de Race zeker kans van slagen heeft in volgende jaren, want waarom zou een tocht op een circuit minbder interessant zijn dan een tocht op een groot parcours. Maar de deelnemers moeten dan wel weten waar ze aan toe zijn en tenminste de kans krijgen de tocht uit te rijden en een tijd neer te zetten.
Voor wat betreft de discussie over de aard van de Race: ik denk dat hier een groot misverstand heerst over het woord cyclo. Jullie hebben die opgezet als wedstrijd (waardoor uiteindelijk maar een klein deel van de deelnemers mee kon met de snelsten) en hier op het forum (ook ik) verstaat onder cyclo iets anders: namelijke het soort evenement dat afgelopen jaren is georganiseerd, waarbij je met name strijdt tegen een tijdslimiet (voor goud, zilver en brons). Dus ook hier een gebrek aan goede communicatie. Ik denk (als ik het hier zo lees tenminste) dat de Race zeker kans van slagen heeft in volgende jaren, want waarom zou een tocht op een circuit minbder interessant zijn dan een tocht op een groot parcours. Maar de deelnemers moeten dan wel weten waar ze aan toe zijn en tenminste de kans krijgen de tocht uit te rijden en een tijd neer te zetten.
Cannondale SuperSix EVO, Sram Red
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
Scott Addict R1, DA 7900
Cannondale F29 Alloy 2 SLX/XT
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40196
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Roderick, bedankt voor je eerlijke reactie!
Helaas blijven er nog wel veel vragen over. Wat er nu even te binnen schiet:
- Waarom geen motard vooraf bij de ATB-kopgroep? Dan had er op tijd ingegrepen kunnen worden.
- ruim 5km pijlen verwijderen door een stel dronken jongeren gaat er bij mij niet in. Klinkt als een smoes van de organisatie. De Bart Brentjens Challenge is 100km en daar heb ik dit nog nooit meegemaakt.
- Waarom die allerlaatste minuut veranderingen? Aangepaste finish (veel minder sfeer), geen klassement meer (terwijl er wel tot de laatste dag over een combi-klassement werd gesproken op de site)?
- Zijn de verkeersregelaars betaalde krachten? Dan kunnen velen hun salaris wel inleveren (zaterdag heel weinig actieve regelaars gezien terwijl ik echt bij de eerste groepen reed. Vooral veel kletsen en in de zon hangen).
- Wisten jullie vooraf dat de race-cyclo op deze wijze plaats zou vinden? Jij bent ook een ervaren (cyclo) fietser en weet dus ook dat je in alle cyclo's je je meet met jezelf en met de opgestelde limieten. En dat er plaats is voor iedereen (al vraag ik mij ook wel eens af wat die mensen om 19.30 nog op de Alpe omhoog doen...). En de route van de tourtocht op zondag was ook niet bepaald interessant te noemen als alternatief.
Ik verwacht niet dat jij alle antwoorden zo oplepelt, jij hebt ook genoeg vraagtekens. Is ook niet mijn bedoeling om jou de Kop van Jut te laten zijn.
Helaas blijven er nog wel veel vragen over. Wat er nu even te binnen schiet:
- Waarom geen motard vooraf bij de ATB-kopgroep? Dan had er op tijd ingegrepen kunnen worden.
- ruim 5km pijlen verwijderen door een stel dronken jongeren gaat er bij mij niet in. Klinkt als een smoes van de organisatie. De Bart Brentjens Challenge is 100km en daar heb ik dit nog nooit meegemaakt.
- Waarom die allerlaatste minuut veranderingen? Aangepaste finish (veel minder sfeer), geen klassement meer (terwijl er wel tot de laatste dag over een combi-klassement werd gesproken op de site)?
- Zijn de verkeersregelaars betaalde krachten? Dan kunnen velen hun salaris wel inleveren (zaterdag heel weinig actieve regelaars gezien terwijl ik echt bij de eerste groepen reed. Vooral veel kletsen en in de zon hangen).
- Wisten jullie vooraf dat de race-cyclo op deze wijze plaats zou vinden? Jij bent ook een ervaren (cyclo) fietser en weet dus ook dat je in alle cyclo's je je meet met jezelf en met de opgestelde limieten. En dat er plaats is voor iedereen (al vraag ik mij ook wel eens af wat die mensen om 19.30 nog op de Alpe omhoog doen...). En de route van de tourtocht op zondag was ook niet bepaald interessant te noemen als alternatief.
Ik verwacht niet dat jij alle antwoorden zo oplepelt, jij hebt ook genoeg vraagtekens. Is ook niet mijn bedoeling om jou de Kop van Jut te laten zijn.
Less is bore
Ik heb verder niets te maken met de Shimano FietsChallenge, maar heb een beetje in dit topic zitten lezen en vroeg me af waarom jullie er vanuit gaan dat de pijlen verwijderd zijn door dronken jongeren? Gezien het feit dat er hier en daar in de maatschappij nog wel eens wat weerstand is tegen onze hobby, zou het toch ook een georganiseerde actie kunnen zijn? Of zeg ik nu iets heel doms?
[quote="bikerml"][quote="Sibon"][quote="Evers"]gisteren zelf niet meegedaan maar wel vaak op de foto gezet op het parcours. Enig idee wie deze fotograven waren en waar deze foto's terug te vinden zijn?
Reden waarom ik niet meedeed: het gehele evenement is geen drol waard![/quote]
.. maar wel mee profiteren van de foto's?
Foto's op www.sportplaat.nl
[/quote]
Deze fotograaf zat bij Voeren in de buurt. Ik ben er ook nog minimaal 4 tegengekomen op de Camerig. Heb er geen idee van wie dat waren.
Bij 1 fotograaf kreeg ik bij de 2e passage een kaartje maar ben het kwijt geraakt.[/quote]
Ben ook benieuwd naar deze informatie, er zijn gisteren behoorlijk wat kiekjes gemaakt door meerdere professioneel ogende fotografen, wat ik tot dusver op sportplaat kan vinden zijn de beelden van het geneutraliseerde begin van de race die wel aardig zijn, maar de echt mooie platen lijken mij toch die van het einde van de race.
Reden waarom ik niet meedeed: het gehele evenement is geen drol waard![/quote]
.. maar wel mee profiteren van de foto's?
Foto's op www.sportplaat.nl
[/quote]
Deze fotograaf zat bij Voeren in de buurt. Ik ben er ook nog minimaal 4 tegengekomen op de Camerig. Heb er geen idee van wie dat waren.
Bij 1 fotograaf kreeg ik bij de 2e passage een kaartje maar ben het kwijt geraakt.[/quote]
Ben ook benieuwd naar deze informatie, er zijn gisteren behoorlijk wat kiekjes gemaakt door meerdere professioneel ogende fotografen, wat ik tot dusver op sportplaat kan vinden zijn de beelden van het geneutraliseerde begin van de race die wel aardig zijn, maar de echt mooie platen lijken mij toch die van het einde van de race.
Goede, eerlijke reactie. Dat word wel gewaardeerd.
Paar puntjes die ik wel gek vind zijn:
De verkeersregelaars zijn betaalde krachten, laat ze dan ook hun werk doen. Ik kan behoorlijk fietsen maar niet genoeg om top 10 te rijden. Ik zit net +10 min achter de winnaar en ook ik moet zelf op de weg letten terwijl ik samen met een aantal nog aan het buffelen ben en er vantevoren is gezegd dat de boel zou zijn afgezet. Behoorlijke misser imho. Volgens de uitslag zou met de 5min politie regel enkel de eerste 19! renners nog met begeleiding de finish halen???
Alle lastminute opmerkingen. Een website is een heel mooi iets. Doe er iets mee!
En wat steeds bij me terug komt, waar zie ik die 40euro terug? Ik heb een voorrijwagen, een paar pijlen en een shimano auto gezien. Oja en een paar politie.
De overal sfeer van het evenement was nogal triest, dat kwam natuurlijk ook door het weer. Een leeg startdorp, een lege aankomst. Een startschot dat geen startschot was maar een klikklak geluidje dat de speaker met zn tong maakte. Een Huldiging die de organisatie niet door wilde laten gaan vanwege het slechte weer(Halo, je laat een paar honderd man de hele dag in de regen buffelen en zelf te lui om te huldigen???) Uiteindelijk zijn er toch wat bloemen uitgedeeld voor 7 toeschouwers en een pasta-kok.
Paar puntjes die ik wel gek vind zijn:
De verkeersregelaars zijn betaalde krachten, laat ze dan ook hun werk doen. Ik kan behoorlijk fietsen maar niet genoeg om top 10 te rijden. Ik zit net +10 min achter de winnaar en ook ik moet zelf op de weg letten terwijl ik samen met een aantal nog aan het buffelen ben en er vantevoren is gezegd dat de boel zou zijn afgezet. Behoorlijke misser imho. Volgens de uitslag zou met de 5min politie regel enkel de eerste 19! renners nog met begeleiding de finish halen???
Alle lastminute opmerkingen. Een website is een heel mooi iets. Doe er iets mee!
En wat steeds bij me terug komt, waar zie ik die 40euro terug? Ik heb een voorrijwagen, een paar pijlen en een shimano auto gezien. Oja en een paar politie.
De overal sfeer van het evenement was nogal triest, dat kwam natuurlijk ook door het weer. Een leeg startdorp, een lege aankomst. Een startschot dat geen startschot was maar een klikklak geluidje dat de speaker met zn tong maakte. Een Huldiging die de organisatie niet door wilde laten gaan vanwege het slechte weer(Halo, je laat een paar honderd man de hele dag in de regen buffelen en zelf te lui om te huldigen???) Uiteindelijk zijn er toch wat bloemen uitgedeeld voor 7 toeschouwers en een pasta-kok.
Ik had al een heel verhaal geschreven maar ik laat het maar zo, het eerste jaar heb ik meegedaan en had het toen al gezien, het pretpakket wat toen beloofd werd moet ik nog krijgen.
Nu lees ik elk jaar weer dezelfde k*tsmoezen (niets persoonlijks Rodrick) alleen steeds van verschillende mensen..
Kansloos...
Nu lees ik elk jaar weer dezelfde k*tsmoezen (niets persoonlijks Rodrick) alleen steeds van verschillende mensen..
Kansloos...
"Try not. Do or do not......there is no try"
Graag gedaan hoor. Ik snap wat jullie teleurstelling is en het is mijn taak er iets mee te doen. Prima.
Ik zal de vragen van Daniel proberen te beantwoorden, dat is het meest concreet.
- Er was geen motard, maar er waren wel voorrijders op de fiets op diverse delen van het parcours (dus voor de meute uit).
- mijn marketingcollega Bram, die op vrijdag persoonlijk de tweede lus heeft uitgepijld, heeft de route voor ten minste vijf kilometer gefietst op zijn GPS toen bleek dat de pijlen weg waren. Hij was op zoek naar een mogelijkheid rijders ergens weer op de route te krijgen. In die vijf kilometer heeft hij GEEN pijl gezien en dus geen mogelijkheid jullie weer op weg te helpen. Er zijn wel dronken jongeren gesignaleerd, maar of ze de pijlen weggehaald hebben is niet bevestigd. Volgens mij moet het gezien Brams ervaringen een opgezet plan zijn de boel te saboteren, maar dat is een persoonlijke inschatting. Mijn excuses behelzen daarom niet eens zo zeer het feit dat de pijlen weggehaald zijn, maar het gebrek aan 'Plan B', desnoods nog eens de eerste lus voor de liefhebbers. Nieuwe pijlen hangen is in dat stadium geen optie. Het uitzetten van de tweede lus van 20 kilometer kostte Bram vrijdag 6 uur en hij was niet alleen aan het uitzetten.
- Waarom laatste minuut veranderingen? Simpel: omdat ze ons op het laatste moment door de strot worden geduwd door vergunningverleners. Denk je dat WIJ willen dat je om 7 uur 's ochtends start ipv 8 uur? Dat wij het leuk vinden telkens aan jullie te moeten melden dat niets niet kan of mag? Dat is wat ik bedoel met dat de 'spelregels' telkens worden veranderd.
- Het zijn betaalde krachten van een bureau dat we hebben ingehuurd op advies van vergunningverleners.
- Weten doe je nooit van te voren. Wel wisten we dat dit nieuwe evenement zijn plaats nog moest gaan krijgen en dat iedereen binnen het aanbod nog moest uitvissen dat past. Een soort van koers voor de top en als je jezelf wilt meten, kun je dat ook in de toerversie met tijdmeting doen. Ik heb daarom gekozen voor de toerversie, ik wist dat ik er na een halve berg af zou liggen. Maar alle verhalen over 'uit koers' en niet meer doorfietsen, zijn volstrekte onzin. Je bent, zoals gecommuniceerd, buiten de rijdende afzetting en rijdt dus op eigen risico. Collega Menno is namelijk halverwege gedubbeld en heeft netjes zijn 6 rondjes gereden. Niet omdat hij van Fiets is; de organisatie weet niet wie we zijn.
- Over het geld: we verdienen nog geen eens geld aan het evenement, deden we dat maar. Maar als je overal professionals voor moet inhuren, kost dat geld. En die kosten moeten we doorberekenen aan jullie. Natuurlijk wegen we af wat nog verantwoord is. Maar ga er maar van uit dat de 40 euro voor de cyclo niet kostendekkend is met 300 deelnemers.
Ik zal de vragen van Daniel proberen te beantwoorden, dat is het meest concreet.
- Er was geen motard, maar er waren wel voorrijders op de fiets op diverse delen van het parcours (dus voor de meute uit).
- mijn marketingcollega Bram, die op vrijdag persoonlijk de tweede lus heeft uitgepijld, heeft de route voor ten minste vijf kilometer gefietst op zijn GPS toen bleek dat de pijlen weg waren. Hij was op zoek naar een mogelijkheid rijders ergens weer op de route te krijgen. In die vijf kilometer heeft hij GEEN pijl gezien en dus geen mogelijkheid jullie weer op weg te helpen. Er zijn wel dronken jongeren gesignaleerd, maar of ze de pijlen weggehaald hebben is niet bevestigd. Volgens mij moet het gezien Brams ervaringen een opgezet plan zijn de boel te saboteren, maar dat is een persoonlijke inschatting. Mijn excuses behelzen daarom niet eens zo zeer het feit dat de pijlen weggehaald zijn, maar het gebrek aan 'Plan B', desnoods nog eens de eerste lus voor de liefhebbers. Nieuwe pijlen hangen is in dat stadium geen optie. Het uitzetten van de tweede lus van 20 kilometer kostte Bram vrijdag 6 uur en hij was niet alleen aan het uitzetten.
- Waarom laatste minuut veranderingen? Simpel: omdat ze ons op het laatste moment door de strot worden geduwd door vergunningverleners. Denk je dat WIJ willen dat je om 7 uur 's ochtends start ipv 8 uur? Dat wij het leuk vinden telkens aan jullie te moeten melden dat niets niet kan of mag? Dat is wat ik bedoel met dat de 'spelregels' telkens worden veranderd.
- Het zijn betaalde krachten van een bureau dat we hebben ingehuurd op advies van vergunningverleners.
- Weten doe je nooit van te voren. Wel wisten we dat dit nieuwe evenement zijn plaats nog moest gaan krijgen en dat iedereen binnen het aanbod nog moest uitvissen dat past. Een soort van koers voor de top en als je jezelf wilt meten, kun je dat ook in de toerversie met tijdmeting doen. Ik heb daarom gekozen voor de toerversie, ik wist dat ik er na een halve berg af zou liggen. Maar alle verhalen over 'uit koers' en niet meer doorfietsen, zijn volstrekte onzin. Je bent, zoals gecommuniceerd, buiten de rijdende afzetting en rijdt dus op eigen risico. Collega Menno is namelijk halverwege gedubbeld en heeft netjes zijn 6 rondjes gereden. Niet omdat hij van Fiets is; de organisatie weet niet wie we zijn.
- Over het geld: we verdienen nog geen eens geld aan het evenement, deden we dat maar. Maar als je overal professionals voor moet inhuren, kost dat geld. En die kosten moeten we doorberekenen aan jullie. Natuurlijk wegen we af wat nog verantwoord is. Maar ga er maar van uit dat de 40 euro voor de cyclo niet kostendekkend is met 300 deelnemers.
-
- Forum-lid
- Berichten: 32
- Lid geworden op: 14 dec 2007 09:32
[quote="Rodrick"]Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen.[/quote]
En hier sla je de spijker dus volledig mis! Sterker nog, ik vind dit een totaal gebrek aan respect voor alle deelnemers die er wat langer over doen. De charme van een cyclo is nu juist, dat deze voor alle niveau's toegangkelijk is. Hier gingen de deelnemers er op voorhand van uit de iedereen gewoon kon uitrijden, zoals dat in elke andere cyclo ook het geval is, en niet 'uit koers' zou worden genomen als de achterstand te groot zou worden.
Voor mij was dit dan ook de laatste Fietschallenge die ik heb gereden. Ik heb het helemaal gehad met deze 'organisatie'.
Zo, dat lucht op!
En hier sla je de spijker dus volledig mis! Sterker nog, ik vind dit een totaal gebrek aan respect voor alle deelnemers die er wat langer over doen. De charme van een cyclo is nu juist, dat deze voor alle niveau's toegangkelijk is. Hier gingen de deelnemers er op voorhand van uit de iedereen gewoon kon uitrijden, zoals dat in elke andere cyclo ook het geval is, en niet 'uit koers' zou worden genomen als de achterstand te groot zou worden.
Voor mij was dit dan ook de laatste Fietschallenge die ik heb gereden. Ik heb het helemaal gehad met deze 'organisatie'.
Zo, dat lucht op!
http://oegehiddema.blogspot.com" onclick="window.open(this.href);return false;
[quote="*Pino*"][quote="bikerml"][quote="Sibon"][quote="Evers"]gisteren zelf niet meegedaan maar wel vaak op de foto gezet op het parcours. Enig idee wie deze fotograven waren en waar deze foto's terug te vinden zijn?
Reden waarom ik niet meedeed: het gehele evenement is geen drol waard![/quote]
.. maar wel mee profiteren van de foto's?
Foto's op www.sportplaat.nl
[/quote]
Deze fotograaf zat bij Voeren in de buurt. Ik ben er ook nog minimaal 4 tegengekomen op de Camerig. Heb er geen idee van wie dat waren.
Bij 1 fotograaf kreeg ik bij de 2e passage een kaartje maar ben het kwijt geraakt.[/quote]
Ben ook benieuwd naar deze informatie, er zijn gisteren behoorlijk wat kiekjes gemaakt door meerdere professioneel ogende fotografen, wat ik tot dusver op sportplaat kan vinden zijn de beelden van het geneutraliseerde begin van de race die wel aardig zijn, maar de echt mooie platen lijken mij toch die van het einde van de race.
[/quote]
Vergeten te vermelden, ik bedoel de 2e passage van de toertocht, dat was rond 14.30 u dat ik daar voorbij kwam
Reden waarom ik niet meedeed: het gehele evenement is geen drol waard![/quote]
.. maar wel mee profiteren van de foto's?
Foto's op www.sportplaat.nl
[/quote]
Deze fotograaf zat bij Voeren in de buurt. Ik ben er ook nog minimaal 4 tegengekomen op de Camerig. Heb er geen idee van wie dat waren.
Bij 1 fotograaf kreeg ik bij de 2e passage een kaartje maar ben het kwijt geraakt.[/quote]
Ben ook benieuwd naar deze informatie, er zijn gisteren behoorlijk wat kiekjes gemaakt door meerdere professioneel ogende fotografen, wat ik tot dusver op sportplaat kan vinden zijn de beelden van het geneutraliseerde begin van de race die wel aardig zijn, maar de echt mooie platen lijken mij toch die van het einde van de race.
[/quote]
Vergeten te vermelden, ik bedoel de 2e passage van de toertocht, dat was rond 14.30 u dat ik daar voorbij kwam
Trek 1.9 Triple
[quote="Rodrick"]
Los daarvan deel ik lang niet alle kritiek hier. Ik heb beide dagen gefietst en ik vond de route prima uitgepijld met een prima bevoorrading. Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen. Ik vond de route van de toertocht wel saai en miste de echte FietsChallenge-heuvels.
[/quote]
Ik wil toch graag even terugkomen op de reactie van Rodrick. Met de bovenstaande quote slaat hij de plank naar mijn idee nogal mis.
Ik ben een redelijk cyclofietser (geen talent maar ik train wel behoorlijk). Ik heb zilver in de Marmotte gereden, dik goud in de 3 ballons (korte versie) en vorig jaar reed ik zilver in Fiets Challenge. Ik rijd dus niet tussen de toppers maar ben ook bij lange na niet de laatste. Op basis van de info die bekend was over de Fiets Challenge, heb ik me dan ook niets vermoedend ingeschreven. De info die bekend was:
- ik heb voor 150km 6 uur de tijd,
- als ik de karavaan niet kan volgen mag ik op eigen gelegenheid over een niet afgezet parcours doorrijden en zo het parcours van 150 km uitrijden (staat expliciet op de site). Mij best.
Op basis van die info: dat is te doen voor mij en dus deed ik mee. Zelfreflectie op basis van deze info niet nodig.
De informatie op basis waarvan ik enige zelfreflectie had kunnen toepassen, die kwam pas 5 minuten voor de start. Als ik vooraf had geweten dat ik bij 5 minuten achterstand uit koers en bij een ronde achterstand ermee kon stoppen, had ik vooraf kunnen bedenken dat mij dit inderdaad zou gebeuren en keuze gemaakt om de toertocht te rijden. Met de juiste informatie, is er bij mij alle ruimte voor zelfreflectie. Maar ik stond al aan de start toen ik de info kreeg. En Rodrick, je denkt toch niet dat ik (hotel betaald, 250km gereden met de auto) dan een acute vlaag van zelfreflectie krijg en onverrichter zake terug naar mijn auto ga?
Het stoort me nogal dat je op deze manier probeert het rijkelijk bevuilde straatje van Fiets en Interimsport nog een beetje schoon te vegen. Met de juiste informatie hadden de langzamere cyclo-deelnemers ongetwijfeld voor zichzelf de juiste conclusies getrokken. Als die info er niet is, gaat dat dus niet. Helemaal kwalijk is dat je dat straatje veegt ten koste je deelnemers. Dit zijn immers de mensen die uiteindelijk het evenement betalen. Basis van het verhaal blijft dat jullie onjuiste info hebben gegeven. Van zelfreflectie kan dus bij de deelnemers geen sprake zijn.
Over zelfreflectie gesproken: deze houding ten opzichte van je 'klanten' lijkt me (naast het informatievoorzieningissue en bewegwijzering) ook een dankbaar onderwerp voor jullie evaluatiesessies. Succes ermee!
Los daarvan deel ik lang niet alle kritiek hier. Ik heb beide dagen gefietst en ik vond de route prima uitgepijld met een prima bevoorrading. Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen. Ik vond de route van de toertocht wel saai en miste de echte FietsChallenge-heuvels.
[/quote]
Ik wil toch graag even terugkomen op de reactie van Rodrick. Met de bovenstaande quote slaat hij de plank naar mijn idee nogal mis.
Ik ben een redelijk cyclofietser (geen talent maar ik train wel behoorlijk). Ik heb zilver in de Marmotte gereden, dik goud in de 3 ballons (korte versie) en vorig jaar reed ik zilver in Fiets Challenge. Ik rijd dus niet tussen de toppers maar ben ook bij lange na niet de laatste. Op basis van de info die bekend was over de Fiets Challenge, heb ik me dan ook niets vermoedend ingeschreven. De info die bekend was:
- ik heb voor 150km 6 uur de tijd,
- als ik de karavaan niet kan volgen mag ik op eigen gelegenheid over een niet afgezet parcours doorrijden en zo het parcours van 150 km uitrijden (staat expliciet op de site). Mij best.
Op basis van die info: dat is te doen voor mij en dus deed ik mee. Zelfreflectie op basis van deze info niet nodig.
De informatie op basis waarvan ik enige zelfreflectie had kunnen toepassen, die kwam pas 5 minuten voor de start. Als ik vooraf had geweten dat ik bij 5 minuten achterstand uit koers en bij een ronde achterstand ermee kon stoppen, had ik vooraf kunnen bedenken dat mij dit inderdaad zou gebeuren en keuze gemaakt om de toertocht te rijden. Met de juiste informatie, is er bij mij alle ruimte voor zelfreflectie. Maar ik stond al aan de start toen ik de info kreeg. En Rodrick, je denkt toch niet dat ik (hotel betaald, 250km gereden met de auto) dan een acute vlaag van zelfreflectie krijg en onverrichter zake terug naar mijn auto ga?
Het stoort me nogal dat je op deze manier probeert het rijkelijk bevuilde straatje van Fiets en Interimsport nog een beetje schoon te vegen. Met de juiste informatie hadden de langzamere cyclo-deelnemers ongetwijfeld voor zichzelf de juiste conclusies getrokken. Als die info er niet is, gaat dat dus niet. Helemaal kwalijk is dat je dat straatje veegt ten koste je deelnemers. Dit zijn immers de mensen die uiteindelijk het evenement betalen. Basis van het verhaal blijft dat jullie onjuiste info hebben gegeven. Van zelfreflectie kan dus bij de deelnemers geen sprake zijn.
Over zelfreflectie gesproken: deze houding ten opzichte van je 'klanten' lijkt me (naast het informatievoorzieningissue en bewegwijzering) ook een dankbaar onderwerp voor jullie evaluatiesessies. Succes ermee!
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
[quote="Oege Hiddema"][quote="Rodrick"]Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen.[/quote]
En hier sla je de spijker dus volledig mis! Sterker nog, ik vind dit een totaal gebrek aan respect voor alle deelnemers die er wat langer over doen. De charme van een cyclo is nu juist, dat deze voor alle niveau's toegangkelijk is. Hier gingen de deelnemers er op voorhand van uit de iedereen gewoon kon uitrijden, zoals dat in elke andere cyclo ook het geval is, en niet 'uit koers' zou worden genomen als de achterstand te groot zou worden.
Voor mij was dit dan ook de laatste Fietschallenge die ik heb gereden. Ik heb het helemaal gehad met deze 'organisatie'.
Zo, dat lucht op!
[/quote]
Je was me voor, Oege. Wel goed om te lezen dat ook een topper er op deze manier denkt.
En hier sla je de spijker dus volledig mis! Sterker nog, ik vind dit een totaal gebrek aan respect voor alle deelnemers die er wat langer over doen. De charme van een cyclo is nu juist, dat deze voor alle niveau's toegangkelijk is. Hier gingen de deelnemers er op voorhand van uit de iedereen gewoon kon uitrijden, zoals dat in elke andere cyclo ook het geval is, en niet 'uit koers' zou worden genomen als de achterstand te groot zou worden.
Voor mij was dit dan ook de laatste Fietschallenge die ik heb gereden. Ik heb het helemaal gehad met deze 'organisatie'.
Zo, dat lucht op!
[/quote]
Je was me voor, Oege. Wel goed om te lezen dat ook een topper er op deze manier denkt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.
-
- Forum-lid
- Berichten: 82
- Lid geworden op: 03 feb 2006 15:40
- Locatie: Dordrecht
[quote="Oege Hiddema"][quote="Rodrick"]Bij de deelname aan de cyclo zondagochtend hoort ook een stuk zelfreflectie: meten met jezelf kun je ook in een toertocht met tijdregistratie en dat is misschien voor sommigen een beter podium dan tussen de cyclobeulen.[/quote]
En hier sla je de spijker dus volledig mis! Sterker nog, ik vind dit een totaal gebrek aan respect voor alle deelnemers die er wat langer over doen. De charme van een cyclo is nu juist, dat deze voor alle niveau's toegangkelijk is. Hier gingen de deelnemers er op voorhand van uit de iedereen gewoon kon uitrijden, zoals dat in elke andere cyclo ook het geval is, en niet 'uit koers' zou worden genomen als de achterstand te groot zou worden.
Voor mij was dit dan ook de laatste Fietschallenge die ik heb gereden. Ik heb het helemaal gehad met deze 'organisatie'.
Zo, dat lucht op!
[/quote]
Topreactie van een topcyclorijder!
En hier sla je de spijker dus volledig mis! Sterker nog, ik vind dit een totaal gebrek aan respect voor alle deelnemers die er wat langer over doen. De charme van een cyclo is nu juist, dat deze voor alle niveau's toegangkelijk is. Hier gingen de deelnemers er op voorhand van uit de iedereen gewoon kon uitrijden, zoals dat in elke andere cyclo ook het geval is, en niet 'uit koers' zou worden genomen als de achterstand te groot zou worden.
Voor mij was dit dan ook de laatste Fietschallenge die ik heb gereden. Ik heb het helemaal gehad met deze 'organisatie'.
Zo, dat lucht op!
[/quote]
Topreactie van een topcyclorijder!