Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Tour 2009

eelcoz

eelcoz 03 jul 2009 11:32

MrT schreef:En Boonen houden ze nog even aan het 'lijntje'
heh heh

Twaalf uur vanmiddag toch? Ik heb er weinig vertrouwen in, eerlijk gezegd. Van mij mag hij starten (helaas ga ik er niet over), ik zie niet in waarom niet. Ik vraag me wel af of hij nog iets zal presteren mocht hij aan de start komen.

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jul 2009 11:41

Mij maakt het eigenlijk weinig uit of hij wel of niet start maar als hij niet start heeft hij tenminste een eenduidig excuus waarom hij niet van Cavendish kan winnen. Anders moeten we weer wekenlang aanhoren dat ze hem niet goed brachten, dat zijn ketting oversloeg, zijn derailleur haperde, zijn cranks te slap zijn, enfin, we weten hoe Boonen is. De enige manier waarop ik hem wel een sprint zie winnen deze Tour is als Cavendish bij die zeven namen is waar de UCI nog mee komt.
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 jul 2009 11:46

Timo 2.0 schreef:Mij maakt het eigenlijk weinig uit of hij wel of niet start maar als hij niet start heeft hij tenminste een eenduidig excuus waarom hij niet van Cavendish kan winnen. Anders moeten we weer wekenlang aanhoren dat ze hem niet goed brachten, dat zijn ketting oversloeg, zijn derailleur haperde, zijn cranks te slap zijn, enfin, we weten hoe Boonen is. De enige manier waarop ik hem wel een sprint zie winnen deze Tour is als Cavendish bij die zeven namen is waar de UCI nog mee komt.

haha, ja hoor, daar is timo weer :-P
jij kan die vent niet uitstaan he?

ik zelf vind dat je met out of competition coke niet geschorst moet worden
slecht voor het imago zeggen ze dan... tja, mensen als Riis mogen wel gewoon ploegleider zijn, ook al zijn dat bandieten. Dus ik vind dat een beetje krom

ik ben geen fan van boonen (ook niet het tegenovergestelde), maar hij kan natuurlijk goed sprinten

en hoe meer goede sprinters, hoe leuker het is om te zien natuurlijk

en dat is voor mij toch het belangrijkste

ted038
Forum-lid

ted038 03 jul 2009 11:50

eelcoz schreef:
MrT schreef:En Boonen houden ze nog even aan het 'lijntje'
heh heh

Twaalf uur vanmiddag toch? Ik heb er weinig vertrouwen in, eerlijk gezegd. Van mij mag hij starten (helaas ga ik er niet over), ik zie niet in waarom niet. Ik vraag me wel af of hij nog iets zal presteren mocht hij aan de start komen.

Boonen mag van mij starten, qua issue cocainegebruik. (immers geen erg directe sportvervalsing)

Vind dat gezeik achteraf bij verliezen altijd wel "plezant', is ook een anderdeel van de sport , je hebt goede winnaars en slechte verliezers :p

Wel lullig voor de reserve als Boonen toch mag starten, maar die mag dan vast wel een dagje in de auto naast de ploegleider zitten, heeft hij toch nog een stukje in de tour gereden ;)

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jul 2009 12:00

MrT schreef:jij kan die vent niet uitstaan he?
Timo 2.0 schreef:Mij maakt het eigenlijk weinig uit of hij wel of niet start
Ik vind het enkel belachelijk dat iemand die zo'n voorbeeldfunctie heeft als sportheld, die door de Vlaamse jeugd op handen gedragen wordt, driemaal op rij wegkomt met cocaïne. Het is nu de omgekeerde wereld: de mensen die hem niet mogen straffen doen het (ASO) terwijl de mensen die hem WEL moeten straffen (als schuldig bevonden recidivist met opschorting van straf) dit nalaten.

dc
Forum-lid

dc 03 jul 2009 12:02

Timo 2.0 schreef:
MrT schreef:jij kan die vent niet uitstaan he?
Timo 2.0 schreef:Mij maakt het eigenlijk weinig uit of hij wel of niet start[ /quote]
Ik vind het enkel belachelijk dat iemand die zo'n voorbeeldfunctie heeft als sportheld, die door de Vlaamse jeugd op handen gedragen wordt, driemaal op rij wegkomt met cocaïne. Het is nu de omgekeerde wereld: de mensen die hem niet mogen straffen doen het (ASO) terwijl de mensen die hem WEL moeten straffen (als schuldig bevonden recidivist met opschorting van straf) dit nalaten.
Hoe hoog is de straf in Belgie (feitelijk en in de praktijk?) op het innemen van Coke (wat iets anders is dan possesion)?

Worden junkies de bak in gesodemieterd als ze alleen gebruiken zonder crimineel te zijn?

timo2.0
Forum-lid HC

timo2.0 03 jul 2009 12:04

Pas op, hij was volgens de rechter schuldig aan gebruik en bezit van cocaïne. Dat is wel degelijk "possession".

dc
Forum-lid

dc 03 jul 2009 12:09

Timo 2.0 schreef:Pas op, hij was volgens de rechter schuldig aan gebruik en bezit van cocaïne. Dat is wel degelijk "possession".

Aha, dat wist ik niet. Ik dacht dat hij geen coke in zijn bezit had? Als dat zo is dan is zijn verweer "Ich habe es nicht gewusst" echt waanzinnig?

Maar eigenlijk is dan de vraag, hoeveel gram was het? Was het genoeg om te dealen of was het voor thuisgebruik?

Kijk ik vind Tom ook een dopehead pur sang (Ik herriner me zijn uitspraak over de zwaarte van de TdF en epo), maar regels zijn weer eens regels. Als hij niet via de Wada of een dergelijke instantie is gepakt is het lastig om een schorsing uit te delen. Je krijgt dan van die slappe verhalen zoals "een schande voor de sport".

Mr_T
Forum-lid

Mr_T 03 jul 2009 13:19

Astana gaat wijzigen:

http://www.cyclingnews.com/news/kazakh- ... eam-astana

Bruyneel en Armstrong weg

(edit: uiteraard niet voor deze tour!)

dvangennip
Forum-lid
Contact

dvangennip 03 jul 2009 14:16

MrT schreef:Astana gaat wijzigen:

Bruyneel en Armstrong weg

(edit: uiteraard niet voor deze tour!)
En belangrijker: ze willen Contador houden en Vinokourov erbij! Tja, je bent wel heel stom als je denkt dat je met die laatste naar de Tour mag komen. En dat Contador dan zou willen blijven...

bmiller
Forum-lid

bmiller 03 jul 2009 14:25

Tom Boonen mag de Tour toch rijden bron Sporza

Quick-Step heeft bij het Arbitragehof van het Frans Olympisch Comité zijn slag thuis gehaald: Boonen mag toch starten.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

eelcoz

eelcoz 03 jul 2009 14:28

Terecht wat mij betreft; eindelijk wordt de ASO een keer teruggefloten.

Plaats reactie