Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2009

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2726
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 26 mei 2009 11:52

Oppassen toch met mensjov: herinner je de vuelta die hij niet meer kon verliezen maar wie won? jawel ( een weliswaar later op doping betrapte) Heras
Als ik het mij goed herriner zat menchov toen compleet geisoleerd. Zoals ik het raboteam heb zien rijden (vooral Ten Dam en Ardilla) zie ik dat niet zo snel gebeuren. Echt heel sterk. Alleen Astana zat nog met meerde renners voorin bij de laatste col maar die moesten er allemaal vanaf toen het spel op de wagen ging.
Alle favorieten moesten aan de bak zonder hulp.

Menchov reed fantastisch en hield het hoofd koel. Ik dacht ook even dat ie een fout maakte om sastre en basso te laten gaan maar achteraf was het de beste beslissing. Hij heeft kennelijk toch geleerd van de actie op Alpe d'Huez van vorig jaar.

Wat komt er nog? Blockhaus (zonder de laatste 2 steilste kilometers want die zijn geschrapt) en de etappe met finish op de Vesuvius. En dan nog een laatste tijdrit van een 15 km. Menchov is zelf voorzichtig maar als hij niet een vreselijke off-day krijgt of andere malheur moet hij gewoon winnen.

Petje af voor Di Luca want hij ging echt tot op het gaatje. Armstrong was ook beter dan ik had ingeschat en door hem bleef het verlies van Leipie beperkt tot 2,5 minuut.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

bmiller
Forum-lid
Berichten: 752
Lid geworden op: 25 mar 2008 11:47

bmiller 26 mei 2009 12:08

Het staat nog heel erg dicht bij elkaar allemaal. Menchov rijdt vrij overtuigend tot nu toe.
Maar het kan idd zomaar zijn dat hij een off day krijgt. Ik weet ook niet of de korte etappe van woensdag in zijn voordeel werkt. Kortom hij is nog lang niet veilig.

Maar ik heb gisteren echt wel een heel mooie etappe gezien. Ik kan wel zeggen dat dit één van de mooiste rondes is die ik ooit heb gezien. In de tour is alles vaak net iets meer op safe.
Ride with the wind. Op een Kuota Kharma Evo 2014.

tommeke14
Forum-lid
Berichten: 2013
Lid geworden op: 24 okt 2008 22:57

tommeke14 26 mei 2009 12:29

sjezer schreef:Ik stoor mij aan het commentaar bij de Belgen. Ik kijk graag wielrennen bij de zuiderburen, omdat over het algemeen meer goeie achtergrond info gegeven wordt. Nu is op Teletekst zo beschreven dat Mechov zich met moeite voorin kan houden /quote: verlies beperkt gehouden /quote. Ze zien Menchov niet zo graag voorin rijden lijkt het...


Als Evans zo had gereden in de positie van Menchov dan hadden ze 't geweldig gevonden op Sporza.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 26 mei 2009 12:46

De rit van gisteren was overigens toch wel een bewijs dat je een mooie bergetappe kunt zien zonder dat je het echte hooggebergte in moet.

Ik zie de renners ook graag wat langer in de dolomieten of bovenop de Stelvio hoor. Maar dit was toch ook zeker een loodzware etappe met een prachtig koersverloop en mooie finale.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 mei 2009 13:43

Briljant stukje wielrennen gezien. Iedereen deed wat hij moest doen. Het niveau ligt wel erg hoog. Ik ben benieuwd of Menchov dit kan houden. Blockhaus lijkt me de listigste rit voor de rabo's .

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 mei 2009 14:06

Hopen maar dat Di Luca in zijn eigen Abruzzen en op de Vesuvius nog iets forceert, al vrees ik dat hij nooit voldoende voorsprong neemt om het roze te grijpen èn te houden...
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 26 mei 2009 16:06

Afbeelding

Ziet er mooi uit dat Rabo-shirt in de roze kleur. Wat ik me nu afvraag, hebben ploegen voor bedrukte roze shirts al klaar liggen, bedoel worden die vanuit NL meegenomen en nemen ze dan ieder maat mee. Hoe zit dat met helmen ?

kaj1500
Forum-lid
Berichten: 1128
Lid geworden op: 25 apr 2008 14:43

kaj1500 26 mei 2009 16:28

Korrel schreef:Afbeelding

Ziet er mooi uit dat Rabo-shirt in de roze kleur. Wat ik me nu afvraag, hebben ploegen voor bedrukte roze shirts al klaar liggen, bedoel worden die vanuit NL meegenomen en nemen ze dan ieder maat mee. Hoe zit dat met helmen ?


De tricots zijn van de organisatie, kijk ook naar de rondesponsors op dat shirt. Daar wordt gewoon een soort sticker van de ploeg op geplakt.
Kleine mannetjes hebben dan ook vaak een niet passende leiderstrui. :D
De broek is volgens mij wel van de ploeg. Roze helmen/brillen zullen soms vantevoren geregeld zijn, bijvoorbeeld als een ploeg goede kans op de leiderstrui maakt.
Dit soort coverage is aantrekkelijk voor de fabrikanten, hun vertegenwoordigers zijn ook aanwezig tijdens de Giro/Tour/Vuelta. Ter plekke kan er dus ook wel wat 'geregeld' worden.
Misschien komt er nog een roze fiets voor Menchov? Een frame is snel gespoten en geleverd...
Jens Voigt has four heart rate training zones: anger, rage, fury and breakaway.

geer
Forum-lid
Berichten: 1064
Lid geworden op: 21 dec 2005 16:29

geer 26 mei 2009 16:59

Klopt helemaal. Vaak wordt er snel matwerk gemaakt door de fabrikanten. Dat is dan soms nachtwerk. Gelukkig worden de AGU broeken in Italie gemaakt (anders in iedergeval ontworpen). Ik vind het persoonlijk allemaal een beetje te potsierlijk, al die rose, gele en gouden broeken...

korrel
Forum-lid
Berichten: 107
Lid geworden op: 25 jun 2007 18:05

korrel 26 mei 2009 17:11

okay, bedankt.

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 mei 2009 17:22

Even terzijde: morgen gaat het circus weer vrolijk verder, maar op ditzelfde moment wonen dus wel nog steeds duizenden gezinnen uit Abruzzo in tentenkampen tussen het puin...
Sorry, filmke is in't Italiaans, maar niettemin iets om even bij stil te staan (beelden spreken voor zich):
http://video.gazzetta.it/Giro?vxSiteId= ... itrate=300
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Mr_T
Forum-lid
Berichten: 1435
Lid geworden op: 29 aug 2008 14:26

Mr_T 26 mei 2009 17:54

@Dario. Ja, maar daar moet de Italiaanse regering wat aan doen.

Even on-topic:
Mooie etappe gisteren. Zoals ik eerder postte was Leipheimer idd niet goed genoeg. Ik verwacht het ook niet meer van hem, zoals iemand anders wel postte. Ik zie hem maximaal 3de worden.

Sastre bleek idd de 'oude taaie' te zijn die je nooit moet afschrijven zolang hij nog meefietst. Toch heb ik het idee dat hij niet meer dan 2 minuten op Menchov kan pakken, met Menchov in deze vorm. Dan zou Menchov echt een off-day moeten hebben.

Di Luca zie ik maximaal nog net voorbij Menchov komen, maar dan zijn dat enkele seconden, onder andere geholpen door bonificatie. Maar ik zie hem niet zover voorbij Menchov komen dat hij dat niet goed kan maken in de tijdrit. Toch acht ik het waarschijnlijker dat Menchov consolideert en eerder nog wat secondes pakt op Di Luca.

Ofwel, in deze vorm wordt Menchov niet verslagen. Alleen een echte off-day, materiaal pech of een val zal dit anders doen zijn.

Ben erg benieuwd naar morgen. Het zou gaaf zijn als Rabobank de rit vanaf het begin gewoon hard maakt, moordend tempo omhoog, 1 voor 1 er af tot alleen Menchov over is van die ploeg, die vervolgens gewoon doorstampt, in 1 en hetzelfde tempo... waarna ze langzaam maar zeker moeten lossen..

Plaats reactie