Pagina 18 van 33

Geplaatst: 26 mei 2009 11:52
door mrcoffee
Oppassen toch met mensjov: herinner je de vuelta die hij niet meer kon verliezen maar wie won? jawel ( een weliswaar later op doping betrapte) Heras
Als ik het mij goed herriner zat menchov toen compleet geisoleerd. Zoals ik het raboteam heb zien rijden (vooral Ten Dam en Ardilla) zie ik dat niet zo snel gebeuren. Echt heel sterk. Alleen Astana zat nog met meerde renners voorin bij de laatste col maar die moesten er allemaal vanaf toen het spel op de wagen ging.
Alle favorieten moesten aan de bak zonder hulp.

Menchov reed fantastisch en hield het hoofd koel. Ik dacht ook even dat ie een fout maakte om sastre en basso te laten gaan maar achteraf was het de beste beslissing. Hij heeft kennelijk toch geleerd van de actie op Alpe d'Huez van vorig jaar.

Wat komt er nog? Blockhaus (zonder de laatste 2 steilste kilometers want die zijn geschrapt) en de etappe met finish op de Vesuvius. En dan nog een laatste tijdrit van een 15 km. Menchov is zelf voorzichtig maar als hij niet een vreselijke off-day krijgt of andere malheur moet hij gewoon winnen.

Petje af voor Di Luca want hij ging echt tot op het gaatje. Armstrong was ook beter dan ik had ingeschat en door hem bleef het verlies van Leipie beperkt tot 2,5 minuut.

Geplaatst: 26 mei 2009 12:08
door bmiller
Het staat nog heel erg dicht bij elkaar allemaal. Menchov rijdt vrij overtuigend tot nu toe.
Maar het kan idd zomaar zijn dat hij een off day krijgt. Ik weet ook niet of de korte etappe van woensdag in zijn voordeel werkt. Kortom hij is nog lang niet veilig.

Maar ik heb gisteren echt wel een heel mooie etappe gezien. Ik kan wel zeggen dat dit één van de mooiste rondes is die ik ooit heb gezien. In de tour is alles vaak net iets meer op safe.

Geplaatst: 26 mei 2009 12:29
door tommeke14
sjezer schreef:Ik stoor mij aan het commentaar bij de Belgen. Ik kijk graag wielrennen bij de zuiderburen, omdat over het algemeen meer goeie achtergrond info gegeven wordt. Nu is op Teletekst zo beschreven dat Mechov zich met moeite voorin kan houden /quote: verlies beperkt gehouden /quote. Ze zien Menchov niet zo graag voorin rijden lijkt het...


Als Evans zo had gereden in de positie van Menchov dan hadden ze 't geweldig gevonden op Sporza.

Geplaatst: 26 mei 2009 12:46
door bottecchia
De rit van gisteren was overigens toch wel een bewijs dat je een mooie bergetappe kunt zien zonder dat je het echte hooggebergte in moet.

Ik zie de renners ook graag wat langer in de dolomieten of bovenop de Stelvio hoor. Maar dit was toch ook zeker een loodzware etappe met een prachtig koersverloop en mooie finale.

Geplaatst: 26 mei 2009 13:43
door geer
Briljant stukje wielrennen gezien. Iedereen deed wat hij moest doen. Het niveau ligt wel erg hoog. Ik ben benieuwd of Menchov dit kan houden. Blockhaus lijkt me de listigste rit voor de rabo's .

Geplaatst: 26 mei 2009 14:06
door dario
Hopen maar dat Di Luca in zijn eigen Abruzzen en op de Vesuvius nog iets forceert, al vrees ik dat hij nooit voldoende voorsprong neemt om het roze te grijpen èn te houden...

Geplaatst: 26 mei 2009 16:06
door korrel
Afbeelding

Ziet er mooi uit dat Rabo-shirt in de roze kleur. Wat ik me nu afvraag, hebben ploegen voor bedrukte roze shirts al klaar liggen, bedoel worden die vanuit NL meegenomen en nemen ze dan ieder maat mee. Hoe zit dat met helmen ?

Geplaatst: 26 mei 2009 16:28
door kaj1500
Korrel schreef:Afbeelding

Ziet er mooi uit dat Rabo-shirt in de roze kleur. Wat ik me nu afvraag, hebben ploegen voor bedrukte roze shirts al klaar liggen, bedoel worden die vanuit NL meegenomen en nemen ze dan ieder maat mee. Hoe zit dat met helmen ?


De tricots zijn van de organisatie, kijk ook naar de rondesponsors op dat shirt. Daar wordt gewoon een soort sticker van de ploeg op geplakt.
Kleine mannetjes hebben dan ook vaak een niet passende leiderstrui. :D
De broek is volgens mij wel van de ploeg. Roze helmen/brillen zullen soms vantevoren geregeld zijn, bijvoorbeeld als een ploeg goede kans op de leiderstrui maakt.
Dit soort coverage is aantrekkelijk voor de fabrikanten, hun vertegenwoordigers zijn ook aanwezig tijdens de Giro/Tour/Vuelta. Ter plekke kan er dus ook wel wat 'geregeld' worden.
Misschien komt er nog een roze fiets voor Menchov? Een frame is snel gespoten en geleverd...

Geplaatst: 26 mei 2009 16:59
door geer
Klopt helemaal. Vaak wordt er snel matwerk gemaakt door de fabrikanten. Dat is dan soms nachtwerk. Gelukkig worden de AGU broeken in Italie gemaakt (anders in iedergeval ontworpen). Ik vind het persoonlijk allemaal een beetje te potsierlijk, al die rose, gele en gouden broeken...

Geplaatst: 26 mei 2009 17:11
door korrel
okay, bedankt.

Geplaatst: 26 mei 2009 17:22
door dario
Even terzijde: morgen gaat het circus weer vrolijk verder, maar op ditzelfde moment wonen dus wel nog steeds duizenden gezinnen uit Abruzzo in tentenkampen tussen het puin...
Sorry, filmke is in't Italiaans, maar niettemin iets om even bij stil te staan (beelden spreken voor zich):
http://video.gazzetta.it/Giro?vxSiteId= ... itrate=300

Geplaatst: 26 mei 2009 17:54
door Mr_T
@Dario. Ja, maar daar moet de Italiaanse regering wat aan doen.

Even on-topic:
Mooie etappe gisteren. Zoals ik eerder postte was Leipheimer idd niet goed genoeg. Ik verwacht het ook niet meer van hem, zoals iemand anders wel postte. Ik zie hem maximaal 3de worden.

Sastre bleek idd de 'oude taaie' te zijn die je nooit moet afschrijven zolang hij nog meefietst. Toch heb ik het idee dat hij niet meer dan 2 minuten op Menchov kan pakken, met Menchov in deze vorm. Dan zou Menchov echt een off-day moeten hebben.

Di Luca zie ik maximaal nog net voorbij Menchov komen, maar dan zijn dat enkele seconden, onder andere geholpen door bonificatie. Maar ik zie hem niet zover voorbij Menchov komen dat hij dat niet goed kan maken in de tijdrit. Toch acht ik het waarschijnlijker dat Menchov consolideert en eerder nog wat secondes pakt op Di Luca.

Ofwel, in deze vorm wordt Menchov niet verslagen. Alleen een echte off-day, materiaal pech of een val zal dit anders doen zijn.

Ben erg benieuwd naar morgen. Het zou gaaf zijn als Rabobank de rit vanaf het begin gewoon hard maakt, moordend tempo omhoog, 1 voor 1 er af tot alleen Menchov over is van die ploeg, die vervolgens gewoon doorstampt, in 1 en hetzelfde tempo... waarna ze langzaam maar zeker moeten lossen..