Oortjes vanaf 2010 verboden.
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40271
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
rob74 schreef: Ik zit echt niet te wachten op koersen zonder oortjes. Wielrennen is een teamsport. Hoe kun je nu aan een teamsport doen als je niet onderling mag communiceren? Stel je zelf een voetbalwedstrijd voor waarin de keeper niet met zijn verdedigers mag communiceren. Dat is toch zot?
Ik zie het toch niet als een teamsport zoals voetbal dat is.
Het gevaar-verhaal snijdt zeker hout, maar ik ben ook wel een beetje klaar met het mikken op de kopgroep op ca. 500m voor de streep.
De koers is TE gecontroleerd.
Less is bore
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
Is de Giro de laatste jaren saai geweest? Volgens mij niet en daar reden ze toch gewoon met oortjes. Het probleem met o.a. de Tour is het parcours, laffe bergjes, veel volledig vlakke etappes met een vlakke aankomst, enz. Ipv het parcours lastiger maken kunnen ze ook de ploegen kleiner maken. Er zijn nu al grote wedstrijden waar ze maar met 7 renners mogen starten. Dan is het onmogelijk om dagenlang de volledige koers te controleren.
Beide methode hebben veel meer effect dan die oortjes verbieden. Maar ja Patje heeft wat in z'n hoofd gehaald. Wachten tot ze in een ASO koers gaan staken, kan de ASO boos worden op de UCI en dan kunnen die 2 weer een paar maanden vechtend over straat
Beide methode hebben veel meer effect dan die oortjes verbieden. Maar ja Patje heeft wat in z'n hoofd gehaald. Wachten tot ze in een ASO koers gaan staken, kan de ASO boos worden op de UCI en dan kunnen die 2 weer een paar maanden vechtend over straat
-
- Forum-lid
- Berichten: 746
- Lid geworden op: 01 okt 2007 14:49
Het veiligheidsaspect snijdt helemaal geen hout. Sterker nog, het is in een snelheidssport een contradictio in terminis. 'Wie remt, verliest' is een bekende uitspraak in het peloton. Menschov kreeg ooit op z'n donder omdat hij in de afdaling van de Bonette bij iedere bocht stilstond.
Bovendien, en dit is significant voor de drogreden, er zijn in al die oortjes jaren helemaal geen veiligheidsprocedures ontwikkeld. Erger, de meeste ongelukken gebeuren omdat een ploegleiderswagen over een renner heen walst. Geklungel dus allemaal. Jens kan beter fietsen dan de zaken op een rijtje zetten. Deze Jens wilde maar al te graag weten of er een achtervolging was ingezet en wie daar dan bij zaten. En als sponsor zijnde wil ik dat mijn kopman het liefst alleen een heroische achtervolging in moet zetten na een lekke band. Lekker lang in beeld, de wedstrijd in de wedstrijd: haalt ie het of niet. Heerlijk toch. Veiligheid ok maar dan ook procedures, zeker voor de ploegleiders. Forza!
Bovendien, en dit is significant voor de drogreden, er zijn in al die oortjes jaren helemaal geen veiligheidsprocedures ontwikkeld. Erger, de meeste ongelukken gebeuren omdat een ploegleiderswagen over een renner heen walst. Geklungel dus allemaal. Jens kan beter fietsen dan de zaken op een rijtje zetten. Deze Jens wilde maar al te graag weten of er een achtervolging was ingezet en wie daar dan bij zaten. En als sponsor zijnde wil ik dat mijn kopman het liefst alleen een heroische achtervolging in moet zetten na een lekke band. Lekker lang in beeld, de wedstrijd in de wedstrijd: haalt ie het of niet. Heerlijk toch. Veiligheid ok maar dan ook procedures, zeker voor de ploegleiders. Forza!
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit
klimgeit
- daniel1975
- Forum-lid HC
- Berichten: 40271
- Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14
Amclassic-fan schreef:Is de Giro de laatste jaren saai geweest?
Nee, gemiddeld genomen de mooiste grote rondes van de afgelopen jaren.
Less is bore
-
- Forum-lid
- Berichten: 1696
- Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12
Wat zijn eigenlijk de formele argumenten van de uci om de oortjes te verbieden?
Do kin der mar druk mei weze
-
- Forum-lid
- Berichten: 536
- Lid geworden op: 26 jan 2007 11:08
Ik vindt dat de oortjes iets is van deze tijd, goed dat de renners eens weer zelf een koers moeten maken en na gaan denken of ze de koers aan het verknallen zijn dat is goed.
Als ze er toch mee rijden waarom niet het ook aan ons laten horen (de kijker) dus mee luisteren wat ze zoal te zeggen hebben dus de regie moet gaan switchen tussen de ploegen .
dit kan toch leuke discussies opleveren .
Het hoeft niet zo te zijn dat je 3 uur lang naar de volgauto zit te luisteren, Maar gewoon informatief en leuk gezwam.
De kijker laten inleven wat er nog meer gebeurt in de koers dan alleen maar beelden te zien en naar het commentaar van twee mensen die 2 uur lang in de herhaling vallen.
Is voor de kijker toch minder zaai om naar te kijken. waar hebben ze het zoal over? en als ze weten dat er mee geluisterd wordt maakt het misschien nog leuk ook.
meer spektakel, meer info, meer kijk en luister plezier, dat wil de kijker van wielerkoersen en niet naar een uur inslaap vallen en wakker schikken als Sesamstraat in eens aanstaat.
Bij de Amstel hebben ze het een aantal jaren geleden geprobeerd met een Tracking systeem om renners te volgen in de koers , oké werkte niet probleemloos maar we zijn wat jaren verder, ga dit anders combineren.
tracking en meeluisteren.
wij als kijkers en forumleden kunnen beter met ideeën komen, als liefhebber van de wielersport is beter goede ideeën op tafel te gooien en de wielersport uit een diep dal te halen in plaats van naar de steentijdperk terug te gaan
wat Pat wil is weer terug naar voor de oorlog, volgend jaar rijden ze weer met banden om hun nek en bidonhouders op het stuur en over grindwegen.
Het is maar een idee.
Als ze er toch mee rijden waarom niet het ook aan ons laten horen (de kijker) dus mee luisteren wat ze zoal te zeggen hebben dus de regie moet gaan switchen tussen de ploegen .
dit kan toch leuke discussies opleveren .
Het hoeft niet zo te zijn dat je 3 uur lang naar de volgauto zit te luisteren, Maar gewoon informatief en leuk gezwam.
De kijker laten inleven wat er nog meer gebeurt in de koers dan alleen maar beelden te zien en naar het commentaar van twee mensen die 2 uur lang in de herhaling vallen.
Is voor de kijker toch minder zaai om naar te kijken. waar hebben ze het zoal over? en als ze weten dat er mee geluisterd wordt maakt het misschien nog leuk ook.
meer spektakel, meer info, meer kijk en luister plezier, dat wil de kijker van wielerkoersen en niet naar een uur inslaap vallen en wakker schikken als Sesamstraat in eens aanstaat.
Bij de Amstel hebben ze het een aantal jaren geleden geprobeerd met een Tracking systeem om renners te volgen in de koers , oké werkte niet probleemloos maar we zijn wat jaren verder, ga dit anders combineren.
tracking en meeluisteren.
wij als kijkers en forumleden kunnen beter met ideeën komen, als liefhebber van de wielersport is beter goede ideeën op tafel te gooien en de wielersport uit een diep dal te halen in plaats van naar de steentijdperk terug te gaan
wat Pat wil is weer terug naar voor de oorlog, volgend jaar rijden ze weer met banden om hun nek en bidonhouders op het stuur en over grindwegen.
Het is maar een idee.
To be Old and Wise You must first be Young and Stupid
Volgens mij wil de uci koersen minder voorspelbaar laten zijn. Ze zijn het beu dat koersen vanuit de volgwagen worden beslist. Daar valt ook iets voor te zeggen maar de oortjes afschaffen in dan in mijn ogen nogal een ridicule maatregel.
Als je namelijk als renner in een koers besluiten wil nemen over wel of niet aanvallen of wel of niet wachten, dan kan dat alleen maar als je voldoende info hebt. Je kunt als renner niet overal ogen in het peloton hebben. Je ziet en en hoort alleen maar wat er in je directe omgeving gebeurt. Als je achteraan zit, weet je niet wie er aanvalt; als je vooraan rijdt, weet je niet wie er lek rijdt. Iemand zal je toch deze info moeten geven om als renner besluiten te kunnen nemen. En of die info nu van een ploegleider komt of een koersdirectie of renners van een ploeg onderling, is wellicht een leuk discussie punt. Wie mag wie info geven.
Zomaar rucksichtlos oortjes verbieden vind ik nogal dom.
Als je namelijk als renner in een koers besluiten wil nemen over wel of niet aanvallen of wel of niet wachten, dan kan dat alleen maar als je voldoende info hebt. Je kunt als renner niet overal ogen in het peloton hebben. Je ziet en en hoort alleen maar wat er in je directe omgeving gebeurt. Als je achteraan zit, weet je niet wie er aanvalt; als je vooraan rijdt, weet je niet wie er lek rijdt. Iemand zal je toch deze info moeten geven om als renner besluiten te kunnen nemen. En of die info nu van een ploegleider komt of een koersdirectie of renners van een ploeg onderling, is wellicht een leuk discussie punt. Wie mag wie info geven.
Zomaar rucksichtlos oortjes verbieden vind ik nogal dom.
Live fast; die young. mijn blog
Vandaar mijn stelling op de vorige pagina.
-Geen ploegleiders meer achter het peleton-
-En wel oortjes onderling.-
Klinkt in de eerste instantie onmogelijk.
Maar dat is de,in het verleden nuttige en tegenwoordig ingesleten gewoonte,dat de ploegleider in de auto onmisbaar is ook.
Onzin natuurlijk ,mensen op een fiets(renners) kunnen ook denken en delegeren.
En neutrale materiaalwagens kunnen pech verhelpen.
De grootste tegenstanders van de oortjes zijn niet voor niets de ploegleiders.
Vooral die groep wordt macht en invloed ontnomen met een oortjes verbod.
Ze moeten zonder oortjes vooral tandenknarsend achteraan rijden.
Wegbezuinigen dus die ploegleiders.
-Geen ploegleiders meer achter het peleton-
-En wel oortjes onderling.-
Klinkt in de eerste instantie onmogelijk.
Maar dat is de,in het verleden nuttige en tegenwoordig ingesleten gewoonte,dat de ploegleider in de auto onmisbaar is ook.
Onzin natuurlijk ,mensen op een fiets(renners) kunnen ook denken en delegeren.
En neutrale materiaalwagens kunnen pech verhelpen.
De grootste tegenstanders van de oortjes zijn niet voor niets de ploegleiders.
Vooral die groep wordt macht en invloed ontnomen met een oortjes verbod.
Ze moeten zonder oortjes vooral tandenknarsend achteraan rijden.
Wegbezuinigen dus die ploegleiders.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid
- Berichten: 557
- Lid geworden op: 02 dec 2009 15:43
neutrale materiaalwagens kunnen pech verhelpen.
Gaan ze dan van alle renners reservefietsen meenemen?
Gaan ze dan van alle renners reservefietsen meenemen?