Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Lance Armstrong begint weer met fietsen

lancev7
Forum-lid

Gebruikersavatar lancev7 21 sep 2008 23:29

contador over deze kwestie:
Contador: "Armstrong zal mij niet helpen"
zo 21/09/08 - Alberto Contador is straks de vijfde renner in de geschiedenis die de Tour, Giro en Vuelta op zijn palmares heeft staan. Sportweekend trok naar Madrid voor een exclusief gesprek met Contador.

Contador praat over zijn unieke prestatie. Enkel Jaques Anquetil, Felice Gimondi, Eddy Merckx en Bernard Hinault wonnen ook de drie grote rondes. "Lance is een superster die niet in mijn dienst zal rijden", zegt de Spanjaard. "Dat is duidelijk."
"Hij komt naar de Ronde van Frankrijk om een goed klassement te rijden. Als hij geen uitzicht meer zou hebben op de eindzege, verandert de situatie."
"Als Armstrong voor Astana kiest en beter is dan ik, zal ik Lance helpen. Maar alleen als hij beter is!"

Bruyneel hierover:
zo 21/09/08 - Johan Bruyneel wint met de Vueltazege van Alberto Contador voor de twaalfde keer een grote ronde als ploegmanager. "Het leek simpel, maar in werkelijkheid is het dat niet", zegt hij aan Sporza.
"Contador stond er op de momenten dat hij er moest staan, maar de eindzege is het werk van de hele ploeg", vertelt Bruyneel aan Sporza.
"Nadat we niet mochten deelnemen aan de Tour, hebben we van de Vuelta ons hoofddoel gemaakt. We zijn met ons sterkste team gekomen en alles is perfect verlopen."
"Carlos Sastre en Alejandro Valverde waren niet 100% fris, maar je moet het nog altijd doen."
"Ik praat niet graag over revanche, maar door het onrecht dat ons aangedaan is, fietsten mijn renners alleen sneller."
Volgend jaar zijn Alberto Contador & co er weer bij in de Tour. "De Ronde van Frankrijk heeft de beste renners en de vedetten nodig en die waren er dit jaar niet", vertelt Bruyneel nog aan Sporza.
"De Tour zal het grote doel worden van Contador, of Lance Armstrong er nu bij is of niet."
"Ik zie trouwens niet in waarom Contador en Armstrong niet samen zouden kunnen rijden. Ik zit in elk geval niet verveeld met die situatie." "Wachten op persconferentie van Lance""Lance heeft zijn comeback dan wel aangekondigd, maar het is afwachten welk niveau hij kan halen", vindt de Astana-manager.
"Maar binnenkort geeft Lance een persconferentie. Tot dan hou ik me liever nog op de vlakte."

dc
Forum-lid

dc 22 sep 2008 09:57

lancev7 schreef:contador over deze kwestie:

KNIP

Tot dan hou ik me liever nog op de vlakte."

Leuk blabla verhaal. Probleem is alleen dat we beginnen met een lekkere tijdrit en daar gaat AC behoorlijk wat tijd inleveren tegen een goede Lance. Want sorry voor Levi, Lance is oneindig veel beter.

Hoe ga je dan om met de verhoudingen?

simic
Forum-lid

simic 22 sep 2008 10:07

Wie zegt eigenlijk dat hij zoveel beter zou zijn? We beginnen met een tijdrit ja, maar wie al een keer in Monaco is geweest weet dat daar veel hoogteverschil in de stad zelf is. Voor mij is het maar de vraag of Lance wel beter is. Hij heeft wel 3 jaar geen Europese wielerwedstrijd meer gereden...

havana
Forum-lid HC

Gebruikersavatar havana 22 sep 2008 12:52

Probleem is alleen dat we beginnen met een lekkere tijdrit en daar gaat AC behoorlijk wat tijd inleveren tegen een goede Lance.
Jij hebt duidelijk niet gezien welke stap voorwaarts AC heeft gemaakt in het tijdrijden dit jaar. Komende winter zal hij doorgaan met het verbeteren van deze discipline.

max8450
Forum-lid

max8450 22 sep 2008 13:03

En ik vond Contador in de voorbije Vuelta helemaal niet indrukwekkend.
Gelukkig voor hem was de laatst tijdrit een klimtijdrit of het zag er wel heel benard uit.
Al van verleden jaar kondigt hij aan de Vuelta te zullen winnen, en dat deed hij ook.
Maar hij had nog niet eens een minuutje over op de tweede. De rest van het deelnemersveld was ondermaats ivg met de Tour.
Sastre was voldaan na zijn tourzege en deels uitgeblust. Valverde is geen rasklimmer maar reed al bij al een goeie Vuelta op zijn niveau.
Als Contador volgend jaar de Tour wil winnen van LA dan zal hij toch wat beter voor de dag mogen komen.

hansmol
Forum-lid

hansmol 22 sep 2008 13:06

contador wil alleen knechten als blijkt dat lance echt beter is

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 24 sep 2008 18:52

Kazachstaanse wielerbond heeft bevestigd dat Lance voor Astana gaat rijden:
http://www.nos.nl/nosstudiosport/artike ... ijden.html

jlve
Forum-lid

jlve 24 sep 2008 18:59

simic
Forum-lid

simic 24 sep 2008 18:59

Volgens Sporza geeft hij vandaag 16.30 europese tijd een persconferentie met meer duidelijkheid over zijn toekomst.

simic
Forum-lid

simic 24 sep 2008 19:00

jlve schreef:Om 18:00 uur de live pers conf.
http://www.kaisernetwork.org/health_cas ... il&hc=3003

Je was met net voor! Op Sporza zeiden ze om 16.30

alexandertcr
Forum-lid

alexandertcr 24 sep 2008 19:18

Volgens NOS gaat onze Lance dus toch bij Astana fietsen!

jlve
Forum-lid

jlve 24 sep 2008 20:14

Elke site die het live wilt uitzenden gaat plat op het moment. In ieder geval hier onbereikbaar.

Plaats reactie