Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro-tijd!!

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 31 mei 2008 16:32

Als iemand mij vraagt hoe die Mortirolo is, is steevast mijn antwoord: 'Als je voorwiel een haarspeldbocht in gaat, is je acherwiel nog bezig de vorige te verlaten'.
Iemand anders nog een superlatief?
De fiets: de ultime ontmoetingsplek
klimgeit

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 31 mei 2008 16:40

andromeda schreef:Via internet (http://www.cyclingfans.com/) hebben ze vanaf 14.30 live uitzendingen.
Bedankt voor de link, er zijn nu beelden! Heb nu Rai Sport. De beelden van de top van de Gavia zien er onheilspellend uit.
andromeda schreef: Het is dan wel in het Noors, maar dat is beter dan Ducrot!

:D

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 31 mei 2008 16:43

bianco schreef:
andromeda schreef:Via internet (http://www.cyclingfans.com/) hebben ze vanaf 14.30 live uitzendingen.
Bedankt voor de link, er zijn nu beelden! Heb nu Rai Sport. De beelden van de top van de Gavia zien er onheilspellend uit.
andromeda schreef: Het is dan wel in het Noors, maar dat is beter dan Ducrot!

:D

Heel onheilspellend die beelden! Dikke mist, regen en temp. van 7 graden op de top. Lekkere gevoelstemp in de afdaling..........
klimgeit

cliors
Forum-lid

Gebruikersavatar cliors 31 mei 2008 17:43

Op Eurosport wordt het Live uitgezonden (al vanaf 15:00)
-Cervelo R2 2015
-Cervelo RS 2010

bianco
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar bianco 31 mei 2008 17:44

De kopgroep begint nu aan de Mortirolo.

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 31 mei 2008 22:33

Nou, van mij had de rit 30 km korter mogen zijn. Van mij hadden ze de Mortirolo mogen afdalen, om dan nog een kleine berg van 4 a 5 km op te knallen naar de finish. Qua roze trui was het vuur op de top van de Mortirolo nu wel uitgedoofd. Heel mooi om naar te kijken, die Mortirolo. Volgens de staatjes in beeld reden de heren geregeld maar 8 a 9 km/h (wat rijdt de gemiddelde forummer daar dan wel, vaak met nog grotere verzetten...). Mooie berg om af te dalen (zonder verkeer zeker). Ongelooflijk die Sella. Maar ja, jaren geleden hadden we ene Rujano. Won op een haar na de Giro. Nooit meer iets van gezien. Het kan verkeren in de Giro.

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 31 mei 2008 23:42

De toppers hadden 36x26 gemonteerd volgens Cassani. Maar ik zag Contador toch in het luchtledige trappen: 34....dan?
klimgeit

ponsteen
Forum-lid

Gebruikersavatar ponsteen 01 jun 2008 13:34

Ik zag een heleboel 29-pannekoeken voorbijrijden, dacht ik te zien toch zeker.

Zorro
Forum-lid HC

Gebruikersavatar Zorro 01 jun 2008 19:11

Hoi,

Nu eens even kijken hoeveel grootsmoel Ricco aan zijn broek krijgt met de TT.

Ik vind een grote smoel soms wel leuk maar dan moet men het wel waarmaken. Ricco loopt alles en iedereen te verwensen behalve zichzelf. Misselijk ventje.

Contador zat ook vaak alleen en gaat waarschijnlijk de Giro winnnen. Ricco zat ook vaak alleen en kan alleen maar jammeren en mekkeren.

Ricco was gewoon niet goed/slim genoeg.

Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

maurice
Forum-lid

Gebruikersavatar maurice 01 jun 2008 19:39

Ola!!!! Contador wint!!!

Topprestatie met een prima voorbereiding. Zo vanaf het strand je fiets op en de Giro winnen. Klasse!
Bruyneel heeft het weer geflikt door 'n uitstekend tactische ploeg te laten rijden.
Op naar de Vuelta waarin we vast weer een uitstekende Contador gaan zien.
Niets is wat het lijkt..

deboefvanparma
Forum-lid

deboefvanparma 01 jun 2008 19:42

maurice schreef:Ola!!!! Contador wint!!!

Topprestatie met een prima voorbereiding. Zo vanaf het strand je fiets op en de Giro winnen. Klasse!
Bruyneel heeft het weer geflikt door 'n uitstekend tactische ploeg te laten rijden.
Op naar de Vuelta waarin we vast weer een uitstekende Contador gaan zien.

Contador was heer en meester. Basta. Drie weken lang je in bochten gewrongen om op het juiste moment voor het scherm te zitten en zelf nog te fietsen. Vrouw, kinderen, werk en je schoonmoeder waren ff geparkeerd. Maar nu? Een diep zwart gat wacht. De tijd uitzitten tot de Tour begint, waarvan je nu al weet dat deze het Giro niveau niet zal halen (natuurlijk hoop ik dat ik me zo vergis). Wat mij opvalt is dat menig voetbalfan zijn spelletje maar slappe thee begint te vinden t.o.v. de spanning die hij ervaart bij het wielrennen. Er is dus nog hoop voor de mensheid. Nog maar 48 weken en de 100ste Giro gaat van start. Ciao a tutti e grazie.
klimgeit

juri
Forum-lid

juri 01 jun 2008 21:40

Door te zeggen dat ie rechtstreeks van 't strand komt kleineert Contador de rest toch net zo hard als Ricco doet. Toont ook niet echt van respect voor je tegenstanders. Verder is Ricco iedere bergetappe voor Contador geeindigd. Heer en meester vond ik hem zeker niet.

Plaats reactie