Dura Ace 7900 en 7950 2009
jsparie schreef:vanerven schreef:Mijn ervaringen met de 7900 groep na 1000 km zijn goed, m.u.v. de shifters. Er is al veel geschreven over de ergonomie (minder dan de 7800 shifters) maar wat mij enorm stoort is het geratel van de shifters wanneer ik over klinkers rijd. Ben ik de enige of...?
Dacht dat ik de enige was, maar gelukkig zijn er meer. Al gebruik ik niet de originele remmen. Dat kan de oorzaak zijn heb ik inmiddels begrepen. In Parijs Roubaix zag ik Hushovd met de "oude" remschakelgrepen rijden. Zou dat er iets mee te maken hebben ?
Vergeleken met de Ultegra rammelt het iets meer bij mij. Maar ook dat rammelde een beetje. Het ligt ook aan de fiets. Bepaalde resonanties, als ook de stijfheid van de fiets.
Verder ben ik erg tevreden over het voor-derailleur, dat schakelt zeer goed.
Achter is het wennen. Vergeleken met de Ultegra, die ik tot dit seizoen gebruikte, moet ik net iets anders schakelen. Overdreven gezegd moet ik iets meer 'naar me toe' schakelen als ik zwaarder schakel. Ik ben er nog niet over uit of ik het slecht vind, of goed.
JaapC50 schreef:In geen 699 jaar, wat een lelijk gedrocht. Dan is de alu-versie een stuk mooier.
hmm vind het geen lelijk gedrocht, maar een hele tijd geleden op het web prototypen voorbij zien komen die in mijn herinnering in ieder geval mooier waren. Wat dat betreft had je na zo lang wachten wat extra's verwacht. Dat is idd niet helemaal gelukt. Wellicht ziet het er in het echt mooier uit ? De kettingbladen lijken nu gewoon niet bij de cranks te horen. Het is geen mooi geheel.
Waarom heeft het zo lang geduurd eigenlijk? De eerste signalen waren al uit 2007
-
- Forum-lid
Ik heb een BBB Compact 39t op de crank gezet. Het werkt wel, maar overschakelen van groot naar klein gaat niet 100%. Waarschijnlijk is die DA ketting niet zo happig op de hoge tanden van het blad.
Focus Cayo Pro
Volgens mij heb ik na slechts 3000km mn bottom bracket versleten...
-
- Forum-lid
jaapie91 schreef:Die carbon crank heeft gewoon 7800 kettingbladen nodig, denk dat ie dan best wel vet is(vind ik dan).
Dat zou mooi kunnen staan als de carbon crank hetzelfde was als de alu versie, nu zullen de bladen niet goed aansluiten.
[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... A_1_hi.jpg]
[img=http://www.light-bikes.de/website/new/w ... 7900-1.jpg]
Zoals je ziet mist de carbon versie de puntige loop naar de bladen
-
- Forum-lid
Hallo,
Rij nu bijna een half jaar met de dura ace groep en dit bevalt me prima. Vind het wel jammer dat de tekst op de linker shifter (dura ace) er al bijna is afgesleten. Hebben hier meer mensen last van of heb ik gewoon pech?
Rij nu bijna een half jaar met de dura ace groep en dit bevalt me prima. Vind het wel jammer dat de tekst op de linker shifter (dura ace) er al bijna is afgesleten. Hebben hier meer mensen last van of heb ik gewoon pech?