Pagina 18 van 18

Geplaatst: 01 jun 2009 20:36
door meca1
en dat voor maar 699 euro.....

Geplaatst: 01 jun 2009 21:44
door jaapc50
In geen 699 jaar, wat een lelijk gedrocht. Dan is de alu-versie een stuk mooier.

Geplaatst: 02 jun 2009 12:21
door Mr_T
jsparie schreef:
vanerven schreef:Mijn ervaringen met de 7900 groep na 1000 km zijn goed, m.u.v. de shifters. Er is al veel geschreven over de ergonomie (minder dan de 7800 shifters) maar wat mij enorm stoort is het geratel van de shifters wanneer ik over klinkers rijd. Ben ik de enige of...?


Dacht dat ik de enige was, maar gelukkig zijn er meer. Al gebruik ik niet de originele remmen. Dat kan de oorzaak zijn heb ik inmiddels begrepen. In Parijs Roubaix zag ik Hushovd met de "oude" remschakelgrepen rijden. Zou dat er iets mee te maken hebben ?


Vergeleken met de Ultegra rammelt het iets meer bij mij. Maar ook dat rammelde een beetje. Het ligt ook aan de fiets. Bepaalde resonanties, als ook de stijfheid van de fiets.

Verder ben ik erg tevreden over het voor-derailleur, dat schakelt zeer goed.

Achter is het wennen. Vergeleken met de Ultegra, die ik tot dit seizoen gebruikte, moet ik net iets anders schakelen. Overdreven gezegd moet ik iets meer 'naar me toe' schakelen als ik zwaarder schakel. Ik ben er nog niet over uit of ik het slecht vind, of goed.

Geplaatst: 03 jun 2009 01:54
door jsparie
JaapC50 schreef:In geen 699 jaar, wat een lelijk gedrocht. Dan is de alu-versie een stuk mooier.


hmm vind het geen lelijk gedrocht, maar een hele tijd geleden op het web prototypen voorbij zien komen die in mijn herinnering in ieder geval mooier waren. Wat dat betreft had je na zo lang wachten wat extra's verwacht. Dat is idd niet helemaal gelukt. Wellicht ziet het er in het echt mooier uit ? De kettingbladen lijken nu gewoon niet bij de cranks te horen. Het is geen mooi geheel.

Waarom heeft het zo lang geduurd eigenlijk? De eerste signalen waren al uit 2007

Geplaatst: 05 jun 2009 16:47
door wielertijn
Ik heb een BBB Compact 39t op de crank gezet. Het werkt wel, maar overschakelen van groot naar klein gaat niet 100%. Waarschijnlijk is die DA ketting niet zo happig op de hoge tanden van het blad.

Geplaatst: 05 jun 2009 21:01
door jaapie91
Die carbon crank heeft gewoon 7800 kettingbladen nodig, denk dat ie dan best wel vet is(vind ik dan).

Geplaatst: 19 jun 2009 00:09
door Mr_T
Volgens mij heb ik na slechts 3000km mn bottom bracket versleten...

Geplaatst: 18 okt 2009 03:12
door sjax
Kan iemand mij vertellen of een complete Dura Ace 7900 groep meestal verscheept wordt met of zonder de rem-/schifterkabelsets, dus kabels inclusief behuizing?

Geplaatst: 18 okt 2009 03:55
door mister_arby
jaapie91 schreef:Die carbon crank heeft gewoon 7800 kettingbladen nodig, denk dat ie dan best wel vet is(vind ik dan).


Dat zou mooi kunnen staan als de carbon crank hetzelfde was als de alu versie, nu zullen de bladen niet goed aansluiten.

[img=http://www.roadcyclinguk.com/news/image ... A_1_hi.jpg]

[img=http://www.light-bikes.de/website/new/w ... 7900-1.jpg]

Zoals je ziet mist de carbon versie de puntige loop naar de bladen

Geplaatst: 19 okt 2009 20:32
door hond
guidos05 schreef:Waar is deze groep nu het goedkoopste??shimano dura ace 7900.




Ben ik ook benieuwd naar, goedkoopste wat ik kan vinden is 1200 euro (bike-components)

Geplaatst: 19 okt 2009 21:13
door maurice
EpBike!!

shifters

Geplaatst: 05 jun 2010 17:45
door gaisdergerman
Hallo,

Rij nu bijna een half jaar met de dura ace groep en dit bevalt me prima. Vind het wel jammer dat de tekst op de linker shifter (dura ace) er al bijna is afgesleten. Hebben hier meer mensen last van of heb ik gewoon pech?