Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2008?

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 09 feb 2008 21:28

[quote="Bottecchia"]Het is ook een heerlijk rondje om te rijden. Mooie omgeving en je hoeft bijna niet te stoppen voor drukke kruispunten of stoplichten.

Ik moet alleen nog eens een alternatief verzinnen bij Veenendaal. Daar ga ik nu dwars door heen op op de terugweg zeg maar boven de A12 langs te rijden. Toch eens een mooie lus om Veenendaal heen ontdekken. Dat moet niet te moeilijk zijn.[/quote]

Ik kan uit je ritbeschrijving niet halen waar je Veenendaal in gaat, en waar je er weer uit komt. Als ik dat weet kan ik je misschien een alternatief bieden - ik kom er elke dag en woon er ook nog eens.
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

chevalier
Forum-lid
Berichten: 876
Lid geworden op: 25 jun 2005 02:45

chevalier 09 feb 2008 21:41

Nadat ik thuis de huishouding (boodschappen wasophangen) heb gedaan , en een nieuw TL bak in de keuken gemonteerd, ben ik om half 1 op de fietst gestapt.
En wat geweldig weer zeg. Zo zou het elke dag moeten zijn....en wie weet wat de zomer nog brengt.

Andijk - Medemblik - Aartswoud- Nieuweniedorp- Schoorl - Petten - Schagen-
Medemblik - Andijk.

100 Km Totaal

Het stuk tot Petten langs de zeedijk, ben ik aan de zeezijde langsgefietst. Heerlijk ,daar je moest alleen uit kijken voor rondslingerenden basaltblokken.
en ook voor mensen in de duinen, ja de zon schijnt en iedereen gaat direct naar buiten moeders met kinderen op het fietspad, Paarden die voor het eerst wat onwennig weer naar buiten mogen.
Mensen met 3 kratten bier in een winkelwagen,Bejaarden met rollators.
Aso,s in Schoorl die breeduit met hun BMW op het fietstpad staan met hun deuren open.
Hardlopers, stellen op een tandem, motorrijders, vogelsspotters met een verrekijker van 5000 euro.
Van die rare nordic wandelaars die denken met hun stokken dat er sneeuw ligt..........maar ik laat ze altijd in die waan.
En de vlotbrug bij St maarten die gelukkig niet gestremd was, vrijdag stond er een vrachtwagen op van 30 ton terwijl 12 toegestaan is die hebben ze er vrijdagavond afgetakeld.
Borden lezen is moeilijk hoor, zeker voor buitenlandse chauffeurs , het staat er met koeienletters.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 feb 2008 22:24

[quote="Gbrand"][quote="Bottecchia"]Het is ook een heerlijk rondje om te rijden. Mooie omgeving en je hoeft bijna niet te stoppen voor drukke kruispunten of stoplichten.

Ik moet alleen nog eens een alternatief verzinnen bij Veenendaal. Daar ga ik nu dwars door heen op op de terugweg zeg maar boven de A12 langs te rijden. Toch eens een mooie lus om Veenendaal heen ontdekken. Dat moet niet te moeilijk zijn.[/quote]

Ik kan uit je ritbeschrijving niet halen waar je Veenendaal in gaat, en waar je er weer uit komt. Als ik dat weet kan ik je misschien een alternatief bieden - ik kom er elke dag en woon er ook nog eens.[/quote]

Ik heb even gekeken op Bikely.com. Dit is wat ik nu doe:

Vanuit Zeist volg ik de N225 door tot in Elst. Dan pak ik de rotonde driekwart om verder te gaan op de N416 (Veenendaalsestraatweg) tot de stoplichten. Daar ga ik linksaf en kom ik op de Rondweg west (N233) en die rij ik helemaal door. Over het spoor en verderop onder de A12 door. Dan ben je Veenendaal weer uit en volg ik de weg nog even, weer over het spoor, totdat ik linksaf de Renswoudseweg (N224) richting Renswoude op fiets.

Het doel is grofweg om vanaf Zeist aan de onderkant van de A12 richting Veenendaal te rijden om vervolgens op de terugweg aan de bovenkant van de A12 weer terug te rijden.

gbrand
Forum-lid
Berichten: 196
Lid geworden op: 24 dec 2006 13:46

gbrand 09 feb 2008 22:53

@Bottecchia
Je kunt ook in Amerongen al richting Scherpenzeel (over de Amerongse Berg) maar dan kom je niet aan je kilometers. Ik zal morgen een alternatieve route om Veenendaal fietsen (met m'n GPS) en het resultaat op een kaartje zetten. (Prattenburg-Dijkstraat-Slaperdijk-Kooiweg-Emminkhuizerlaan>Renswoude) geen stoplichten
Zo\'n tellertje heb ik ook gehad.

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 09 feb 2008 22:57

Dat zou mooi zijn. Bedankt alvast!

De route inkorten door vanaf Amerongen naar Scherpenzeel te gaan is inderdaad een optie maar dan mis ik wel wat kilometers. Die zou ik er eventueel dan ergens anders misschien nog bij kunnen fietsen. Maar ik wacht eerst jou alternatief even af.

redalert
Forum-lid
Berichten: 545
Lid geworden op: 10 okt 2007 22:31

redalert 09 feb 2008 23:06

Vandaag een MTB tocht in Havelte gedaan. Georganiseerd door de pedaalridders uit Meppel. Eigenlijk geen zin, gister laat thuis van werk. Toch maar gegaan, misschien wel de laatste tocht op m'n ATB. Geen spijt van gehad want met dit weer is al het fietsen een plezier. Morgen maar even uitfietsen op m'n racer. Wordt toch tijd om over te stappen zo langzamerhand.

lvgh
Forum-lid HC
Berichten: 4755
Lid geworden op: 21 aug 2006 14:21

lvgh 10 feb 2008 01:23

[quote="Bottecchia"]Dat zou mooi zijn. Bedankt alvast!

De route inkorten door vanaf Amerongen naar Scherpenzeel te gaan is inderdaad een optie maar dan mis ik wel wat kilometers. Die zou ik er eventueel dan ergens anders misschien nog bij kunnen fietsen. Maar ik wacht eerst jou alternatief even af.[/quote]

Zoiets zou je kunnen doen.. makkelijk te vinden en vrijwel geen oponthoud mogelijk! routevoorstel

neos
Forum-lid
Berichten: 1523
Lid geworden op: 18 apr 2005 22:41

neos 10 feb 2008 14:25

Nog steeds ligt mijn raceframe bij de spuiter om er iets moois van dte maken.
Dus met dit fantastisch mooi weer de bossen in op mijn cornelli atb.
het ging me nu wederom niet om het tempo maar om te genieten.
Want ik vind er is nog meer dan sport in mijn leven.
Eigenlijk kan ik genieten van alle mooie dingen om me heen.
ik bedoel de klimmen met als boven op de beloning van het uitzicht enz..
Bijna 2:15 met vele klimmen ( dus ook beloningen).
Zo en nu vanmiddag nog een stevige wandeling in Lent met vrienden , dus weer genieten:D
cornelli racing cycles Uden

diamond
Forum-lid
Berichten: 604
Lid geworden op: 10 mar 2007 20:58

diamond 10 feb 2008 17:35

Vandaag ook weer op t'fietsie gekropen een rondje van 3 1/4 u totaal 76 km.
Leeuwarden-Bolsward-Sneek-Grouw-Leeuwarden lekker weertje


wouterp
Forum-lid
Berichten: 101
Lid geworden op: 03 mar 2006 18:14

wouterp 10 feb 2008 17:35

Vandaag lekker 67 km door de limburgse heuvels gefietst in 3 uur tijd, rondje Maastricht - Bemelen - Margraten - IJzeren - Sibbe - Oud Valkenburg - Gerendal - Keuteberg - Oud Valkenburg - Sibbe - Margraten - Bruisterbosch - Reijmerstok - Terlinden - Banholt - Sint Geertruid - Gronsveld - Maastricht
Gezien het feit dat we zo vroeg in het seizoen zitten en dit pas mijn 3e training was, ben ik erg tevreden!

whiskyman
Forum-lid
Berichten: 9
Lid geworden op: 02 mei 2007 23:51

whiskyman 10 feb 2008 18:03

Eerste tochtje van 2008 vandaag . Door het prachtige weer was een heerlijk rondje Ronde Hoep . Uit en thuis 45 kilometer en , hiep hiep, geen zadel en rugpijn . Het was al vrij laat ( rond 12.00 ) maar er waren opvallend veel collega's op de weg en ook veel in grote groepen .
Ad

Plaats reactie