Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Kuiper Trading

denstoeperd
Forum-lid

denstoeperd 14 sep 2009 22:06

Ja ik ook, maar dat had ik al reeds gemeld:D.

denstoeperd
Forum-lid

denstoeperd 28 sep 2009 00:13

Iemand al het bos ingestuurd met de wielen?

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 28 sep 2009 02:00

Hoe staan de wielen van Kuiper Trading tegenover de Mavic Cosmic Carbon SL's?

Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen deze 2 wielsets. Voordeel van Kuiper lijkt me dat het Nederlands is, maar verder kan ik er nog weinig opnoemen.

Kan iemand of Kuiper zelf me misschien overtuigen?

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 sep 2009 02:03

Slechter dan de garantie afhandeling van Mavic via Codagex kan niet, dus dat is al vast een plus punt voor Kuiper. De full carbon Kuipers zijn aanzienlijk lichter dan de Mavic's, terwijl ze qua prijs vergelijkbaar zijn.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

stokie
Forum-lid

stokie 28 sep 2009 02:08

Welke wielen beter zijn laat ik in het midden

Maar mavics koop je ook voor het merk
Ik neem aan dat je kuiper wielen neemt (50 mm)? In dat geval neem je carbon wielen, terwijl je slechts carbon look wielen neemt als je Mavics neemt. Dit zijn gewone aluminium velgen met een carbonkleur kap erover.

De mavics staan overigens best goed aangeschreven, zelf heb ik geen ervaring met beide wielsets, maar hoor over beide wielsets vaak positieve geluiden.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 sep 2009 02:12

Zoals Amclassic-fan al aangeeft wil je niet met de garantie van Mavic te maken krijgen, belabberd!

Zelf heb ik vandaag de eerste kilometers gemaakt met de full carbon clinchers van Kuiper en kan zeggen dat die prima bevallen. Mooi uiterlijk (persoonlijk), stijf en licht.
"Try not. Do or do not......there is no try"

gast
Forum-lid

gast 28 sep 2009 02:19

Ypuh schreef:Hoe staan de wielen van Kuiper Trading tegenover de Mavic Cosmic Carbon SL's?

Ik zit eigenlijk nog te twijfelen tussen deze 2 wielsets. Voordeel van Kuiper lijkt me dat het Nederlands is, maar verder kan ik er nog weinig opnoemen.

Kan iemand of Kuiper zelf me misschien overtuigen?

Er is weinig Nederlands aan Kuiperwielen denk ik, maar lijkt me ook niet zo belangrijk.

Ik heb de Kuiper met 50 mm velg en aluremrand. Ben wel tevreden over de wielen. Een nadeel vind ik dat de body alu is. Erg zacht, cassette vreet snel in.

Verder prima wielen met prachtige looks.

DeletedUser02
Forum-lid HC

DeletedUser02 28 sep 2009 02:32

Okeee. Bedankt hiervoor.

Vanwege de snelle reacties nog 2 vraagjes.

Je ziet de wielen ook wel met stickersets van Kuiper Trading, heeft iemand hier een aantal voorbeelden van? Heb een paar mooie voorbij zien komen en wielen als FFWD scoren bij mij alleen door hun geweldig mooie stickersets.

En wat zou nou de reden zijn om te kiezen voor een alu velgrand? Ik ben niet van plan de wielen dagelijks om te wisselen. Ik rijd (nog) geen wedstrijden en rijd hoogstens eens met een miezerig buitje, waarvan ik gok dat het weinig invloed zal hebben op de remcapaciteiten. De velgen zijn meerendeels voor de looks, geluid en het aero-effect. Het worden sowieso clinchers!

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 28 sep 2009 02:39

voor voorbeelden van stickers op de Kuiper wielsets moet je even kijken op www.wieldesign.nl

Als je voor looks gaat zijn de full carbon clinchers, naar mijn mening, de beste keuze.
"Try not. Do or do not......there is no try"

stephan1
Forum-lid

stephan1 28 sep 2009 23:41

Ik zit er ook over te denken om mijn Cosmic Carbone SL te verkopen en een setje FCC 50 aan te schaffen (toch die mooie looks he).
Weet iemand het gewicht van het wielset? Op de site van Kuipertrading geeft men aan ongeveer 1495 gram. Ik meen ergens gelezen te hebben dat ze iets zwaarder zijn. Klopt dit?

Mvg,

Stephan

gast
Forum-lid

gast 29 sep 2009 00:11

Ypuh schreef: En wat zou nou de reden zijn om te kiezen voor een alu velgrand? Ik ben niet van plan de wielen dagelijks om te wisselen.

Idd, de uitwisselbaarheid met andere wielen (andere remblokken) is de voornaamste denk ik. Een wat kleiner nadeel is mss dat er bij de full carbons een beperking zit op het aantal barretjes geloof ik, maar dat is voor de meesten geen bezwaar. Over remgedrag van de carbons kan ik niets zeggen. mss iemand anders?

de zwarten
Forum-lid HC

Gebruikersavatar de zwarten 29 sep 2009 00:18

over FCC: Ze wegen eerder 1600g dan 1500. Ze moeten wat meer inremmen, maar remmen verder gewoon prima (niet in de regen getest) en zijn nog altijd lichter dan ACC. In het begin verving ik nog remblokken, nu geen zin meer in (want ik moest ook telkens de blokken bijstellen na verwisselen, de velgrand zit een halve cm lager dan bij mijn open pro velgen!
De Bandendruk is bij mij tussen 8-9, en geen problemen. Volgens Chris gaan ze zeker hoger (zelf door hem getest, tot 15 bar opgepompt en nog niets gescheurd e.d., was waarschijnlijk wel niet mee gereden om te testen en ook niet lang op die druk)
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
Afbeelding©®

Plaats reactie