[quote="BertPols"]Is het trouwens wel verstandig om met de AGR op Tubes te rijden.
Want als je lek rijdt kan je helemaal niks meer of zie ik dat nu verkeerd.
Iemand tips hiervoor?
Of wat doe je als je lek rijdt ?
[/quote]
Kan je als je lek rijdt met je tubes er niet gewoon een binnenbandje insteken? Moet je natuurlijk wel een velg hebben waar een ventielgat inzit...
ow wacht, die tubes die zijn natuurlijk dicht dus daar kan je niks tussen de velg en band of insteken...
Amstelgoldrace 2008 (toerversie)
[quote="Seger[/quote"]
Kan je als je lek rijdt met je tubes er niet gewoon een binnenbandje insteken? Moet je natuurlijk wel een velg hebben waar een ventielgat inzit...
[/quote]
Hoe pomp jij je tubes op dan, door een virtueel ventiel.
Elke velg heeft toch een gat voor ventiel...
Kan je als je lek rijdt met je tubes er niet gewoon een binnenbandje insteken? Moet je natuurlijk wel een velg hebben waar een ventielgat inzit...
[/quote]
Hoe pomp jij je tubes op dan, door een virtueel ventiel.
Elke velg heeft toch een gat voor ventiel...
My head says it�s time to push it, My heart is going to tell me when
hoi,
ik zoek nog 2 startkaarten voor de agr, we willen graag de 150km doen, maar op zich maakt afstand op startbewijs niet zoveel uit. Wie heeft er 1 of 2 kaarten over? Ik betaal gewoon de kostprijs inclusief verzendkosten.
groet, Richard
edit: ben inmiddels voorzien, bedankt!
ik zoek nog 2 startkaarten voor de agr, we willen graag de 150km doen, maar op zich maakt afstand op startbewijs niet zoveel uit. Wie heeft er 1 of 2 kaarten over? Ik betaal gewoon de kostprijs inclusief verzendkosten.
groet, Richard
edit: ben inmiddels voorzien, bedankt!
[quote="decom"]hallo allemaal,
ik heb nog een startbewijs over van de 150 km versie.
hij is van mijn broer die gaat er niet meer heen.
wie o wie?[/quote]
je kan me ook bellen als je dat wilt.
op mijn werk 0314-394137 en dan vragen naar menno
ik heb nog een startbewijs over van de 150 km versie.
hij is van mijn broer die gaat er niet meer heen.
wie o wie?[/quote]
je kan me ook bellen als je dat wilt.
op mijn werk 0314-394137 en dan vragen naar menno
Hallo
ik heb nog een startbewijs van de 150km wegens oor en keelontsteking kan ik niet gaan, wie kan ik hiermee een plezier doen??
mailen kan naar clijsters_christophe@hotmail.com
ik heb nog een startbewijs van de 150km wegens oor en keelontsteking kan ik niet gaan, wie kan ik hiermee een plezier doen??
mailen kan naar clijsters_christophe@hotmail.com
Hoi,
Ik heb ook een kaartje beschikbaar voor de 150km. Fietsen met gebroken sleutelbeen gaat zo lastig.
Je kan me bellen op het volgend nr: 06-42023975 of mailen naar: farseereldanesh@gmail.com
Groeten,
Paul
Ik heb ook een kaartje beschikbaar voor de 150km. Fietsen met gebroken sleutelbeen gaat zo lastig.
Je kan me bellen op het volgend nr: 06-42023975 of mailen naar: farseereldanesh@gmail.com
Groeten,
Paul
Wie o Wie heeft er nog meer ervaringen met LBL en/of AGR (het verschil dan)
ben wel erg benieuwd want vorige jaar LBL gereden 230km met enige training maar dit jaar is het er nog niet echt van gekomen.
Dus graag nog ff advies voor de 250km
Thanks
ben wel erg benieuwd want vorige jaar LBL gereden 230km met enige training maar dit jaar is het er nog niet echt van gekomen.
Dus graag nog ff advies voor de 250km
Thanks
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Ik denk eerlijk gezegd dat het niet heel erg veel uitmaakt. In LBL zitten meer hoogtemeters maar dat zegt ook niet alles. Het weer van de dag speelt ook een rol. Regen, wind of een zonnetje. Het kan nogal wat uitmaken.
Welke versie van LBL heb je gereden? Die van Le Champion, Tilff-Bastogne-Tilff of nog en andere? Leg de beklimmingen van die rit naast die van de Amstel en bekijk de verschillen.
In grote lijnen zul je zien dat er in de AGR meer heuvels zitten maar dat ze korter zijn. Wanneer je je beter thuisvoelt op wat langere heuvels dan zal LBL je naar verhouding beter afgaan. Ben je meer van het korte werk dan ben je in de AGR beter op je plek. Overigens zit er in beide ook nog het wel geaccidenteerd terrein wat niet als heuvel is aangemerkt.
Als je dit jaar nog niet zoveel hebt gereden (hoeveel is niet veel?) dan zou ik in ieder geval lekker op tijd starten en rustig beginnen. Fiets op je hartslag en/of je gevoel, schakel niet te groot en zorg dat je in de eerste 150 tot 200km niet teveel energie verbruikt. Je duurvermogen is waarschijnlijk niet optimaal dus als je jezelf in het begin opblaast kan het een lange dag worden. Maar je hebt LBL al eens gereden dus dat zal geen nieuws zijn.
Welke versie van LBL heb je gereden? Die van Le Champion, Tilff-Bastogne-Tilff of nog en andere? Leg de beklimmingen van die rit naast die van de Amstel en bekijk de verschillen.
In grote lijnen zul je zien dat er in de AGR meer heuvels zitten maar dat ze korter zijn. Wanneer je je beter thuisvoelt op wat langere heuvels dan zal LBL je naar verhouding beter afgaan. Ben je meer van het korte werk dan ben je in de AGR beter op je plek. Overigens zit er in beide ook nog het wel geaccidenteerd terrein wat niet als heuvel is aangemerkt.
Als je dit jaar nog niet zoveel hebt gereden (hoeveel is niet veel?) dan zou ik in ieder geval lekker op tijd starten en rustig beginnen. Fiets op je hartslag en/of je gevoel, schakel niet te groot en zorg dat je in de eerste 150 tot 200km niet teveel energie verbruikt. Je duurvermogen is waarschijnlijk niet optimaal dus als je jezelf in het begin opblaast kan het een lange dag worden. Maar je hebt LBL al eens gereden dus dat zal geen nieuws zijn.
Ik denk toch echt dat het aantal hm, gecombineerd met het totaal aantal km's, wel degelijk een goede graadmeter is voor de zwaarte van een tocht. Zéker als het weer identiek is.
Beiden zullen in the end niet makkelijk zijn, mijn 1e TBT 234 km was ik goed getraind maar heb nog steeds afgezien als een beest (omdat ik mijn fietsmaatje moest bijhouden).
Als je niet goed getraind hebt zou ik persoonlijk switchen naar de 150 km en dan nog rustig beginnen.
P.S. een beklimming als La Redoute, die 10 km voor de finish na 220 km koers ineens opduikt zit bij mijn weten niet in AGR, maar .... ik kan het mis hebben
Overigens vind ik dit soort "wat is zwaarder, X of Y vragen" niet erg relevant. Alles staat of valt met de vorm van de dag, het weer, de omstandigheden, je getraindheid, het groepje dat je wel of niet tegenkomt, het eten, etc. Je kunt geen appels met peren vergelijken en in een training van 50 km kun je soms harder afzien dan in een toertocht van 150 km.
Wil je dan toch een indicatie, stick to the facts...! Het aantal km en hm en ook de gemiddeldes die je wel op fora als Wielertoerist.nl kunt vinden spreken boekdelen: LBL is in principe de zwaardere tocht, wat op zichzelf niet zo vreemd is aangezien bergop fietsen gewoon zwaarder is dan op 't vlakke, hoe goed je ook getraind bent.
Beiden zullen in the end niet makkelijk zijn, mijn 1e TBT 234 km was ik goed getraind maar heb nog steeds afgezien als een beest (omdat ik mijn fietsmaatje moest bijhouden).
Als je niet goed getraind hebt zou ik persoonlijk switchen naar de 150 km en dan nog rustig beginnen.
P.S. een beklimming als La Redoute, die 10 km voor de finish na 220 km koers ineens opduikt zit bij mijn weten niet in AGR, maar .... ik kan het mis hebben
Overigens vind ik dit soort "wat is zwaarder, X of Y vragen" niet erg relevant. Alles staat of valt met de vorm van de dag, het weer, de omstandigheden, je getraindheid, het groepje dat je wel of niet tegenkomt, het eten, etc. Je kunt geen appels met peren vergelijken en in een training van 50 km kun je soms harder afzien dan in een toertocht van 150 km.
Wil je dan toch een indicatie, stick to the facts...! Het aantal km en hm en ook de gemiddeldes die je wel op fora als Wielertoerist.nl kunt vinden spreken boekdelen: LBL is in principe de zwaardere tocht, wat op zichzelf niet zo vreemd is aangezien bergop fietsen gewoon zwaarder is dan op 't vlakke, hoe goed je ook getraind bent.
Bedankt,
Dus eigenlijk begrijp ik uit jouw verhaal dat ik de eerst 150km lekker op het gemakje moet rijden en niks forzeren.
Op het eigen tempo blijven rijden en alle beklimmingen met een niet al te zwaar blad inzetten.
Moet eerlijk bekennen dat ik in LBL de Le rosier goed omhoog ben gekomen maar als je je nog meer tips voor me hebt heel graag.
Weet iemand hoeveel hoogte meters in het totaal in AGR zitten van de 250km.
Is het zinvol ook om `s ochtends koude pannenkoeken te eten voor de start.
Gr. Bert
Dus eigenlijk begrijp ik uit jouw verhaal dat ik de eerst 150km lekker op het gemakje moet rijden en niks forzeren.
Op het eigen tempo blijven rijden en alle beklimmingen met een niet al te zwaar blad inzetten.
Moet eerlijk bekennen dat ik in LBL de Le rosier goed omhoog ben gekomen maar als je je nog meer tips voor me hebt heel graag.
Weet iemand hoeveel hoogte meters in het totaal in AGR zitten van de 250km.
Is het zinvol ook om `s ochtends koude pannenkoeken te eten voor de start.
Gr. Bert