Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Het dopingtopic 2.0

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 19:56

driebiebu schreef:Waarom zou Boogerd dan niet de uitzondering op de regel kunnen zijn.
Hier ook weer: schuldig tot het tegendeel bewezen is. En tot die tijd geniet ik van de sport.



ALLE renners die in het verleden zijn beschuldigd van dopinggebruik zeiden onschuldig te zijn. Museeuw, Landis, Heras, afijn we kennen de namen, waren allen "geschokt". Ook hun fans schreeuwden van de hoogste daken: ONSCHULDIG !!! want: geen bewijs.
Goed: de bewijzen kwamen, en nog hielden de meesten vol dat ze ten onrechte zijn veroordeeld...

Doet me denken aan die scene van Hans Teeuwen waarin hij in zijn eentje in een weiland staat en een voorbijgaande auto bekogeld. "Wat flik je me nou man !!
"Da was ik nie , da was die neger !

En dat "onschuldig tot het tegendeel bewezen is": tuurlijk

De Hells Angels zijn een hobbyclubje van motorliefhebbers.
O.J. Simpson is onschuldig ! De rechter heeft hem namelijk vrijgesproken.
De maffia bestaat niet. Vraag zelf maar aan de verdachten.
Clinton did not have sex with that woman, Miss Lewinsky.

[/quote]

Hells Angels, inderdaad. De individuele leden hebben een veroordeling. De motorclub niet.
O.J. Simpson: inderdaad onschuldig en O.J. moet met zijn geweten leven. Niet ik.
De maffia bestaat en wordt ook als misdaad organisatie vervolgd.
Clinton: definitie kwestie. Ook hier: who am I to judge.

En tot die tijd geniet ik van de sport en het leven!
What makes the boat go faster?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 jan 2008 20:22

[quote=Livio Livius
Hells Angels, inderdaad. De individuele leden hebben een veroordeling. De motorclub niet.
O.J. Simpson: inderdaad onschuldig en O.J. moet met zijn geweten leven. Niet ik.
De maffia bestaat en wordt ook als misdaad organisatie vervolgd.
Clinton: definitie kwestie. Ook hier: who am I to judge.

En tot die tijd geniet ik van de sport en het leven![/quote]

Dat begrijp ik niet helemaal Livio! Als alles waar blijkt zijn? Geniet je dan niet meer, wil je zeggen??
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 20:58

Ook als het waar is blijf ik genieten van de sport, doe ik nu ook ondanks alle dopinggevallen van de afgelopen 60 jaar. Als het van Boogerd waar is dan ga ik opzoek naar andere idolen die wel schoon zijn, tot het tegendeel bewezen is. En ik steek zeker niet mijn kop in het zand. Wat mij betreft maandelijke controle alsmede zeer strenge straffen indien men gebruikt, zoals bij Marian Jones. Hoewel zij bestraft is voor meineed. Maar de rechter in Amerika heeft wel rekening gehouden met de voorbeeld functie die zij had als sporter en heeft daarom de maximale straf opgelegd wegens meineed.

Wat betreft controle heb ik op dit forum al enige voorzetten gegeven.
What makes the boat go faster?

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 jan 2008 21:09

Wat die controles betreft; dat zullen er heus wel meer zijn dan een aantal jaren terug. Maar de controles waar het nou juist om gaat, de buiten competitie controles in belangrijke voorbereidingsperioden, zijn het meest effectief. Juist op dat gebied schieten de officiele instanties te kort. En misschien wel bewust, want wat voor bestaansrecht heeft de UCI nog als ze alleen maar met "positieve" berichten op de proppen moeten komen??
Ik durf te stellen dat de UCI bewust veel minder doet dan in hun mogelijkheden ligt.....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

simen
Forum-lid
Berichten: 1511
Lid geworden op: 20 aug 2006 22:54

simen 16 jan 2008 21:32

Ik proef toch vooral teleurstelling in de zeer uiteenlopende reacties hier.
Weer een vlek op een carriere die tot dusver onbezoedeld was.
Jammer,want er is niets concreets.

Een lichtpuntje in het donkere dal van moddergooiers en dat is:
Als de media doorgaan met dit soort vage verhalen scoren zij misschien op korte termijn.
Op de lange termijn is het hun eigen ondergang,
Eenmaal de schijn van leugenachtigheid tegen heeft een serieuze krant of televiziezender toch een imagoprobleem dacht ik.

Het blijft niettemin een boeiend proces om te zien hoe de wielersport zich stap voor stap met vallen en opstaan aan de wereld van het grote geld probeert aan te passen.
Zij is ook tegen

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 jan 2008 21:45

Het kan zomaar zijn dat Boogerd eens een keer een uitgebreid medisch bloedonderzoek heeft ondergaan bij dat lab, niets bijzonders. En er zijn zoveel bloedbanken die onder verdenking staan. Maar ik kan niet zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb dat er niets aan de hand is. Afwachten...

driebiebu
Forum-lid
Berichten: 88
Lid geworden op: 21 mar 2006 22:57

driebiebu 16 jan 2008 22:09

Hells Angels, inderdaad. De individuele leden hebben een veroordeling. De motorclub niet.
O.J. Simpson: inderdaad onschuldig en O.J. moet met zijn geweten leven. Niet ik.
De maffia bestaat en wordt ook als misdaad organisatie vervolgd.
Clinton: definitie kwestie. Ook hier: who am I to judge.

En tot die tijd geniet ik van de sport en het leven![/quote]

Jij weet donders goed wat ik hiermee bedoel Livio Livius.
Mensen liegen nu eenmaal.
Volgens jou bestaat er alleen misdaad en onrecht als het bewezen is door een gerechtelijke instantie. ... Isnie zo hè ...

Ik baseer mijn mening op 2 dingen :
1. meer en meer topsporters worden veroordeeld voor dopinggebruik.
2. de bekentenissen en verhalen van Koerts, Manzano, D'Hont, Riis, Jaksche, etc.
Om deze bekentenissen zomaar weg te wuiven is bespottelijk.

Als deze mensen vertellen dat het profwielrennen vergeven is van de doping en dat presteren ZONDER niet mogelijk is dan neem ik dat voor waar aan.
Als ik dan een Boogerd kei- en keihard op kop zie sleuren in de bergetappes van de laatste Tour, dan is het voor mij 1 + 1 = 2.
pure logica, niets anders. Of gelden de wetten van de logica ineens niet meer als het om de lieveling van wielerminnend Nederland gaat ? Wordt Boogerd niet nat als ie in het water valt ?
Good for you dat je nog kan genieten van de wielersport maar ik krijg steeds meer een hekel aan al dat gedraai en gelieg. Het beledigt de intelligentie van de fans. Alsof we allemaal achterlijk zijn.
Wielrenners waren vroeger mijn helden, mannen met karakter. Not any more.
Het zijn zakenmensen die politiek bedrijven.

Zo, nou kap ik met deze discussie, het heeft toch geen zin. Ondanks alle bekentenissen en veroordelingen zijn er toch nog een hoop mensen met een hele dikke plank voor hun harses die denken dat de sport nu wèl clean is.
duh
Ja, da weet ik toch nie !!

paulusr3
Forum-lid
Berichten: 1491
Lid geworden op: 05 jul 2007 11:54

paulusr3 16 jan 2008 22:39

ponsteen schreef:Het kan zomaar zijn dat Boogerd eens een keer een uitgebreid medisch bloedonderzoek heeft ondergaan bij dat lab, niets bijzonders. En er zijn zoveel bloedbanken die onder verdenking staan. Maar ik kan niet zeggen dat ik er alle vertrouwen in heb dat er niets aan de hand is. Afwachten...


Volgens mij betreft het een lab dat louter plasma produceert. Daar laat een normaal mens zijn bloed niet onderzoeken, lijkt me! Bovendien hebben ze daar toch zeker ploegdokters voor? En dan ook nog in Wenen...??? En buiten kantoortijden????
Maar goed, eerst maar eens de vervolgberichten afwachten, vooraleer we oordelen vellen. Onze oosterburen kennende, zullen ze er werk van maken om alles spoedig op te helderen. In een land als Spanje zou dat nog weleens anders kunnen gaan....
raso ssr: http://www.ifrider.com/belgian-ssr/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ti Deluxe: http://www.ifrider.com/laser-etched-ti-deluxe-29er/" onclick="window.open(this.href);return false;

edwin01
Forum-lid
Berichten: 1778
Lid geworden op: 25 mei 2006 17:02

edwin01 16 jan 2008 23:14

driebiebu schreef: Ondanks alle bekentenissen en veroordelingen zijn er toch nog een hoop mensen met een hele dikke plank voor hun harses die denken dat de sport nu wèl clean is.
duh


Ik geloof dat we dit soort reacties in de eerste versie van dit topic ook regelmatig zijn tegengekomen......

Wat mij in deze vreselijk steekt (alweer) is het feit dat een Duitse nieuwszender (die wat mij betreft na het WK afgelopen jaar allang niet meer serieus genomen dienen te worden) weer eens 1 of ander vaag gerucht verspreidt, geen bronnen vermeldt en daarmee willens en wetens reputaties beschadigt en mensen door het slijk haalt.
Plus het feit dat alleen de wielrenners genoemd worden en de overige 47 van de 50 'verdachten' onbenoemd blijven, maken dat mijn avondeten er alsnog weer uitkomt.....

We weten allemaal dat de wielersport op dit moment bepaald geen goede naam heeft en ook ik steek voor geen enkele renner mijn hand in het vuur, maar vooruit, voor Boogerd zou ik mijn pink er wel insteken...
Als ze dit bij mij zouden flikken, zou ik ze aanklagen voor elke cent die ze bezitten!

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 16 jan 2008 23:44

driebiebu schreef: Jij weet donders goed wat ik hiermee bedoel Livio Livius.
Mensen liegen nu eenmaal.
Volgens jou bestaat er alleen misdaad en onrecht als het bewezen is door een gerechtelijke instantie. ... Isnie zo hè ...

Ik baseer mijn mening op 2 dingen :
1. meer en meer topsporters worden veroordeeld voor dopinggebruik.
2. de bekentenissen en verhalen van Koerts, Manzano, D'Hont, Riis, Jaksche, etc.
Om deze bekentenissen zomaar weg te wuiven is bespottelijk.

Als deze mensen vertellen dat het profwielrennen vergeven is van de doping en dat presteren ZONDER niet mogelijk is dan neem ik dat voor waar aan.
Als ik dan een Boogerd kei- en keihard op kop zie sleuren in de bergetappes van de laatste Tour, dan is het voor mij 1 + 1 = 2.
pure logica, niets anders. Of gelden de wetten van de logica ineens niet meer als het om de lieveling van wielerminnend Nederland gaat ? Wordt Boogerd niet nat als ie in het water valt ?
Good for you dat je nog kan genieten van de wielersport maar ik krijg steeds meer een hekel aan al dat gedraai en gelieg. Het beledigt de intelligentie van de fans. Alsof we allemaal achterlijk zijn.
Wielrenners waren vroeger mijn helden, mannen met karakter. Not any more.
Het zijn zakenmensen die politiek bedrijven.

Zo, nou kap ik met deze discussie, het heeft toch geen zin. Ondanks alle bekentenissen en veroordelingen zijn er toch nog een hoop mensen met een hele dikke plank voor hun harses die denken dat de sport nu wèl clean is.
duh


Je hoort mij nergens zeggen dat er niet (op grote schaal) gebruikt wordt in de (top/amateur)sport en in het bijzonder het wielrennen. Ook ik heb de diverse boeken (D'Hont, etc) gelezen en de bekentenissen in de loop der jaren gezien. Wat mij betreft zeer streng straffen. Waar ik een probleem mee heb is dat op basis van een enkel bericht in de media iemand zonder meer veroordeeld wordt.
Volgens mij is het zo dat goed journalistiek onderzoek bestaat uit tenminste twee controleerbare bronnen. De wielrensport is zeker niet clean, maar het tegengestelde heb ik ook niet beweert.
What makes the boat go faster?

Gebruikersavatar
soloist
Forum-lid
Berichten: 810
Lid geworden op: 18 nov 2005 16:40

Gebruikersavatar soloist 17 jan 2008 14:08

driebiebu schreef: ...
Wielrenners waren vroeger mijn helden, mannen met karakter. Not any more.
Het zijn zakenmensen die politiek bedrijven.
...


Dus vroeger gebruikten wielrenners niet?:D:D
Het waren inderdaad helden met karakter. Etappes van meer dan 300 km. met een vast verzet over onverharde alpencols... Alle helden van toen deden dat natuurlijk zonder doping...:rolleye:
Afbeelding

Plaats reactie