Ketting smeren
BBB Teflon-ketting BCH 93 L
Vergeet al het voorgaande wat hier is gepost over het onderwerp smeren.
Of vergis ik me en is het reclame praat?
Het zou een soort behandeling kunnen zijn zoals die bij anodiseren van aluminium ook word toegepast.
De NITUFF behandeling en dat werkt omdat het teflon in de struktuur van de anodelaag zit.
Vergeet al het voorgaande wat hier is gepost over het onderwerp smeren.
Of vergis ik me en is het reclame praat?
Het zou een soort behandeling kunnen zijn zoals die bij anodiseren van aluminium ook word toegepast.
De NITUFF behandeling en dat werkt omdat het teflon in de struktuur van de anodelaag zit.
Zij is ook tegen
-
- Forum-lid HC
Cassette doen ik altijd met een doek tussen de cassette en dan "heen en weer" beetje remmenrijniger op de doek en hij is zo schoon!!!
Nog een belangrijke die ik nog niet gezien heb. Smeer je ketting nooit vlak voor de rit! Altijd erna, zodat het goed kan intrekken, voor vertrek even een doek erlangs voor het overtollige vet.
Ik gebruik progold bevalt het best. maakt ook meteen schoon (zeggen ze)
Finishline ook lang gebruik, maar de drylube is wat dun, zeker als de ketting wat versleten raakt,
en de wetlube is wat dik voor 's zomers. Progold zit er tussen in. Blijft ook redelijk goed zitten met water.
Gebruik wel eens een ketting schoonmaak machientje met remmenreiniger, weet dat het niet super is maar beter als zand ertussen. erna spuit ik hem eerst in de teflon, dan na een uurtje met de kettingolie.
Wissel ook ketting dus tijd om in te trekken heeft het wel.
Nog een belangrijke die ik nog niet gezien heb. Smeer je ketting nooit vlak voor de rit! Altijd erna, zodat het goed kan intrekken, voor vertrek even een doek erlangs voor het overtollige vet.
Ik gebruik progold bevalt het best. maakt ook meteen schoon (zeggen ze)
Finishline ook lang gebruik, maar de drylube is wat dun, zeker als de ketting wat versleten raakt,
en de wetlube is wat dik voor 's zomers. Progold zit er tussen in. Blijft ook redelijk goed zitten met water.
Gebruik wel eens een ketting schoonmaak machientje met remmenreiniger, weet dat het niet super is maar beter als zand ertussen. erna spuit ik hem eerst in de teflon, dan na een uurtje met de kettingolie.
Wissel ook ketting dus tijd om in te trekken heeft het wel.
marcobos schreef:Ik gebruik sinds kort squirt lube. Dat is echt perfect spul. Het grote voordeel is dat het ketting droog blijft waardoor er geen vuil wordt aangetrokken.
+1
Fantastisch spul, ketting heeft nog nooit zo mooi gelopen. Ik gebruikte eerst boe-shield. Dit was al een verbetering tov teflon, kroon, ice wax etc. De ketting werd er echter wel zwart en vies van. Squirt lube trekt geen vuil aan waardoor dit spul ook ideaal is in oa cyclocross.
-
- Forum-lid
Mijn manier van schoonmaken.
Draai de ketting rond,laat de olie goed tussen
de schakels(schanierpunten) lopen.
Dit doe ik aan de boven en onderkant van de ketting.
Na enige minuten wrijf ik de ketting met een niet pluizende doek
heel goed schoon.
De ketting is schoon,blinkt weer en kraakt niet.
Draai de ketting rond,laat de olie goed tussen
de schakels(schanierpunten) lopen.
Dit doe ik aan de boven en onderkant van de ketting.
Na enige minuten wrijf ik de ketting met een niet pluizende doek
heel goed schoon.
De ketting is schoon,blinkt weer en kraakt niet.
- christoffel
- Forum-lid
body schreef:Progold is idd goed spul maar wordt minder als je een rit fietst van meer dan 100 km is mijn ervaring
Dan doe je toch iets niet goed. Ik hoef met ProGold, het beste dat ik tot dusver ben tegengekomen en ik heb heel veel geprobeerd, pas na enkele honderden kilometers opnieuw te smeren. Tot die tijd geen verlies aan functionaliteit.
Poetsdoeken in de was? Dat meen je niet! Mijn vrouw ziet me aankomen...toch even een klein vraagje, wat doen jullie met de doek die je gebruikt om schoon te maken/invetten. Gooi je die na een paar keer weg of gooi je hem in de (hand)was?
Gang is alles...
Just Eltjo schreef:toch even een klein vraagje, wat doen jullie met de doek die je gebruikt om schoon te maken/invetten. Gooi je die na een paar keer weg of gooi je hem in de (hand)was?
Hoi,
Tuurlijk niet. Oud T-Shirt om te poetsen en daarna dumpen. Die smeer wil ik niet eens bij andere was hebben. Ten tweede krijg je dat smeer er nooit goed uit met wassen.
Gewoon wat oude T-Shirts oid gebruiken en, als die TE smerig worden, weggooien.
Mvg, Zorro
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock
Christoffel schreef:body schreef:Progold is idd goed spul maar wordt minder als je een rit fietst van meer dan 100 km is mijn ervaring
Dan doe je toch iets niet goed. Ik hoef met ProGold, het beste dat ik tot dusver ben tegengekomen en ik heb heel veel geprobeerd, pas na enkele honderden kilometers opnieuw te smeren. Tot die tijd geen verlies aan functionaliteit.
Na elke rit ketting met een doek schoonmaken. Daarna insmeren met Pro-Gold. Na een halfuurtje weer uitwrijven. Doe ik iets fout?
Life is like riding a bicycle. To keep your balance you must keep moving.
Albert Einstein
Albert Einstein
- christoffel
- Forum-lid
body schreef:Christoffel schreef:body schreef:Progold is idd goed spul maar wordt minder als je een rit fietst van meer dan 100 km is mijn ervaring
Na elke rit ketting met een doek schoonmaken. Daarna insmeren met Pro-Gold. Na een halfuurtje weer uitwrijven. Doe ik iets fout?
Je hoeft echt niet na elke rit te smeren. Daarbij is een half uurtje niet zo lang. In principe moet je er veel langer dan een honderdtal kilometer mee kunnen doen.
Gang is alles...