Continental GP 4000 S
- oldandslow
- Forum-lid
- Berichten: 657
- Lid geworden op: 29 apr 2007 19:11
Donderdag einde oefening van mijn achterband na 1800 km. Klapband op een klinkerweg, scheur in de zijkant. Ik heb de voorband maar achterop gelegd en voor weer een Prorace, tenminste tijdelijk. Bij Michelins komen eerder scheurtjes in het loopvlak, maar ik heb het idee dat de Conti iets "vager" stuurt, als je begrijpt wat ik bedoel. Morgen kijken of ik het verschil kan voelen.
Benotto>Alan>vanTuyl780>Bianchi SL3> Cube Litening>Cube Agree GTC>FM028>C-Works
DickW schreef:NicoM schreef:wielrenmeisje schreef:twee luchtbellen in de band het wordt steeds mooier
dat zijn de slijt indicatoren
Effe serieus. Ik heb 2 bijna perfect halve rondjes (gaatjes) vlak bij elkaar op een van de banden (pas een 500 km mee gefietst) verder geen steentje oid. Bedoel je dit met slijt indicatoren?
In de wang van de band zal op deze hoogte staan TWI (tread wear indicator)
Basso Astra - Campagnolo Chorus - compact na een Jan Janssen - Nemo - Shimano 105 - triple
Afgelopen week op de dijk in een bocht een klapband. Ik ging schuin door de bocht en er lagen wat steentjes uit de berm op de weg, ging er net onder het loopvlak een steentje door de wang heen. De band was direct leeg en liep half van de velg. Gelukkig kon ik hem recht houden en had de dijk een brede berm, anders lag ik onderaan in het pikkeldraad.
Eerste lekke band in twee jaar met mijn Conti's trouwens, maar wel gelijk even flink schrikken.
Eerste lekke band in twee jaar met mijn Conti's trouwens, maar wel gelijk even flink schrikken.
Mijn Conti's beginnen nu ook flink te rafelen. De voornaaf zag eruit als een garenklos! Zal m'n banden eens goed nalopen om te zien of het verantwoord is ermee door te rijden (nu 4500km). Vorige week doorboorde een spijker het loopvlak en de wang van de band, toen vreesde ik het eind van de band gezien sommige (moi incluis) ervaringen met de relatief kwetsbare wangen, maar de schade viel alleszins mee.
- de zwarten
- Forum-lid HC
- Berichten: 4229
- Lid geworden op: 17 dec 2006 22:17
Ik heb dit weekend nog eens de conti 4000 (niet de `s`) vergeleken met de vittoria open corsa evo cx 290tpi. Beide bandensets lagen op 36-spaaks wielen met record naven en open pro velgen, en hadden gewone butyl binnnenbanden.
conclusie: ik rijd enkel nog op de conti`s als het echt moet.
reden: conti is wel goed voor lekbestendigheid, duurzaamheid en grip bij nat weer (alle pluspunten zijn gewoon waar), maar de vittoria`s zijn o zoveel soepeler, comfortabeler en beter in de bochten, hierdoor lijkt ook de rolweerstand een stuk minder.
Het naakte feit dat de conti`s minder lek rijden en op de langen duur goedkoper/kilometer zijn, weegt voor mij niet meer op tegenover het 100% genieten van iedere rit.
conclusie: ik rijd enkel nog op de conti`s als het echt moet.
reden: conti is wel goed voor lekbestendigheid, duurzaamheid en grip bij nat weer (alle pluspunten zijn gewoon waar), maar de vittoria`s zijn o zoveel soepeler, comfortabeler en beter in de bochten, hierdoor lijkt ook de rolweerstand een stuk minder.
Het naakte feit dat de conti`s minder lek rijden en op de langen duur goedkoper/kilometer zijn, weegt voor mij niet meer op tegenover het 100% genieten van iedere rit.
Bianchi EV Titanium (koers), Pinarello Asolo (kasseien), Colnago Master (kafee).
©®
©®
vorig seizoen 5000 km gereden met de gp4000s, slechts 1 lekke band
dit seizoen, nieuw setje gp4000s, tot nu toe 3000 km gereden en geen enkele lekke band.
voor mij niets anders dan gp4000s bandjes!
nou heb ik wel het vermoeden dat als je je banden goed hard oppompt je uberhaupt minder lekke banden rijdt. Ik zorg altijd dat m'n banden op de maximale spanning zitten en heb in 4 jaar slechts 3 lekke banden gehad.
Bij fietsmaatjes die niet zo zeer op de bandenspanning letten zie ik meer lekke banden...
't zou natuurlijk een onjuiste generalisatie drogreden kunnen zijn, maarja
dit seizoen, nieuw setje gp4000s, tot nu toe 3000 km gereden en geen enkele lekke band.
voor mij niets anders dan gp4000s bandjes!
nou heb ik wel het vermoeden dat als je je banden goed hard oppompt je uberhaupt minder lekke banden rijdt. Ik zorg altijd dat m'n banden op de maximale spanning zitten en heb in 4 jaar slechts 3 lekke banden gehad.
Bij fietsmaatjes die niet zo zeer op de bandenspanning letten zie ik meer lekke banden...
't zou natuurlijk een onjuiste generalisatie drogreden kunnen zijn, maarja
accepteren kun je leren!
Vanmiddag tijdens het wassen van mijn fiets viel het me op dat er de nodige zwarte draden aan de zijkanten van mijn Conti's GP4000 zitten. Heb er nu ongeveer 3500 kilometer op gereden met nul lekke banden.
Vorige maand tijdens een onderhoudsbeurtje waren ze volgens mijn FM nog niet aan vervanging toe.
Is het misschien toch verstandig ze te vervangen? Het loopvlak ziet er echter nog picobello uit!
Vorige maand tijdens een onderhoudsbeurtje waren ze volgens mijn FM nog niet aan vervanging toe.
Is het misschien toch verstandig ze te vervangen? Het loopvlak ziet er echter nog picobello uit!
Stephan68 schreef:Vanmiddag tijdens het wassen van mijn fiets viel het me op dat er de nodige zwarte draden aan de zijkanten van mijn Conti's GP4000 zitten.
Toevallig de bandjes bij Hopmans gekocht?
Mijn enige doel is trainen totdat ik geen pijn meer voel.