Pagina 18 van 38
Geplaatst: 13 jun 2010 00:06
door oldandslow
Donderdag einde oefening van mijn achterband na 1800 km. Klapband op een klinkerweg, scheur in de zijkant. Ik heb de voorband maar achterop gelegd en voor weer een Prorace, tenminste tijdelijk. Bij Michelins komen eerder scheurtjes in het loopvlak, maar ik heb het idee dat de Conti iets "vager" stuurt, als je begrijpt wat ik bedoel. Morgen kijken of ik het verschil kan voelen.
Geplaatst: 13 jun 2010 12:41
door leenpol
DickW schreef:NicoM schreef:wielrenmeisje schreef:twee luchtbellen in de band het wordt steeds mooier
dat zijn de slijt indicatoren
Effe serieus. Ik heb 2 bijna perfect halve rondjes (gaatjes) vlak bij elkaar op een van de banden (pas een 500 km mee gefietst) verder geen steentje oid. Bedoel je dit met slijt indicatoren?
In de wang van de band zal op deze hoogte staan TWI (tread wear indicator)
Geplaatst: 13 jun 2010 14:08
door next
Afgelopen week op de dijk in een bocht een klapband. Ik ging schuin door de bocht en er lagen wat steentjes uit de berm op de weg, ging er net onder het loopvlak een steentje door de wang heen. De band was direct leeg en liep half van de velg. Gelukkig kon ik hem recht houden en had de dijk een brede berm, anders lag ik onderaan in het pikkeldraad.
Eerste lekke band in twee jaar met mijn Conti's trouwens, maar wel gelijk even flink schrikken.
Geplaatst: 13 jun 2010 15:51
door lvgh
Mijn Conti's beginnen nu ook flink te rafelen. De voornaaf zag eruit als een garenklos! Zal m'n banden eens goed nalopen om te zien of het verantwoord is ermee door te rijden (nu 4500km). Vorige week doorboorde een spijker het loopvlak en de wang van de band, toen vreesde ik het eind van de band gezien sommige (moi incluis) ervaringen met de relatief kwetsbare wangen, maar de schade viel alleszins mee.
Geplaatst: 13 jun 2010 18:04
door de zwarten
Ik heb dit weekend nog eens de conti 4000 (niet de `s`) vergeleken met de vittoria open corsa evo cx 290tpi. Beide bandensets lagen op 36-spaaks wielen met record naven en open pro velgen, en hadden gewone butyl binnnenbanden.
conclusie: ik rijd enkel nog op de conti`s als het echt moet.
reden: conti is wel goed voor lekbestendigheid, duurzaamheid en grip bij nat weer (alle pluspunten zijn gewoon waar), maar de vittoria`s zijn o zoveel soepeler, comfortabeler en beter in de bochten, hierdoor lijkt ook de rolweerstand een stuk minder.
Het naakte feit dat de conti`s minder lek rijden en op de langen duur goedkoper/kilometer zijn, weegt voor mij niet meer op tegenover het 100% genieten van iedere rit.
Geplaatst: 13 jun 2010 20:20
door pwaverijn
vorig seizoen 5000 km gereden met de gp4000s, slechts 1 lekke band
dit seizoen, nieuw setje gp4000s, tot nu toe 3000 km gereden en geen enkele lekke band.
voor mij niets anders dan gp4000s bandjes!
nou heb ik wel het vermoeden dat als je je banden goed hard oppompt je uberhaupt minder lekke banden rijdt. Ik zorg altijd dat m'n banden op de maximale spanning zitten en heb in 4 jaar slechts 3 lekke banden gehad.
Bij fietsmaatjes die niet zo zeer op de bandenspanning letten zie ik meer lekke banden...
't zou natuurlijk een onjuiste generalisatie drogreden kunnen zijn, maarja
Geplaatst: 13 jun 2010 22:34
door stephan68
Vanmiddag tijdens het wassen van mijn fiets viel het me op dat er de nodige zwarte draden aan de zijkanten van mijn Conti's GP4000 zitten. Heb er nu ongeveer 3500 kilometer op gereden met nul lekke banden.
Vorige maand tijdens een onderhoudsbeurtje waren ze volgens mijn FM nog niet aan vervanging toe.
Is het misschien toch verstandig ze te vervangen? Het loopvlak ziet er echter nog picobello uit!
Geplaatst: 13 jun 2010 23:26
door peterj
Stephan68 schreef:Vanmiddag tijdens het wassen van mijn fiets viel het me op dat er de nodige zwarte draden aan de zijkanten van mijn Conti's GP4000 zitten.
Toevallig de bandjes bij Hopmans gekocht?
Geplaatst: 13 jun 2010 23:40
door stephan68
Nee, komen niet bij Hopmans vandaan.
Geplaatst: 13 jun 2010 23:55
door rene1
Aan de zijkant? Bandje tegen de achterbrug aangelopen?
Geplaatst: 14 jun 2010 00:08
door stephan68
Nee zeker niet. Het is zowel voor als achter, net boven de rand van de velg.
Het zijn net lange dunne zwarte haren.
Geplaatst: 14 jun 2010 00:16
door perik
Ik heb ook al eens last gehad van dat rafelen. Zowel met de oude Grandprix als de GP4000S. Conti-kwaaltje denk ik?!