Een speciaal forum over wielen, naven, banden en aanverwante artikelen.

Schwalbe Ultremo bandjes

foosho
Forum-lid

foosho 14 sep 2008 12:42

Ik snap ook serieus niet waarom er nog iemand Ultremo's zou kopen, dus ik sluit me helemaal aan bij fdegrove. Er zijn zoveel uitstekende, probleemloze buitenbandjes...

intersantos
Forum-lid

intersantos 14 sep 2008 23:01

simic schreef:
fdegrove schreef:Hoi,

Zijn jullie masochistische slachtoffers van een marketing campagne of wat dan ook?
Geez, die truuk van Schwalbe duurt nu al enkele jaren en men blijft er maar in trappen.

Voor info, dit soort levensgevaarlijke taferelen speelt zich overal in Europa af en toch blijft men steevast geloven dat de volgende editie van die mirakelband het zal maken.

Schwalbe voert de Bill Gates truuk op en het lijkt wel of het nog wel zal lukken ook...

Stomme, stomme kalveren....

Ciao, ;)

Verklaar u nader zou ik zeggen...

Inderdaad. Als je me uit gaat schelden, wil ik ook precies weten waarom!

amclassic-fan
Forum-lid HC

Gebruikersavatar amclassic-fan 14 sep 2008 23:09

Kom op zeg, vanaf de 1e introductie is het gedoe geweest met die banden. Het aantal exploderende banden is groter dan bij iedere andere band.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

speric
Forum-lid HC

speric 16 sep 2008 23:41

het heeft niets met de truuk van schwalbe te maken, maar met de bandentest in fiets denk ik. Daar kwam naar voren dat de Ultremo's de hoogste doorprikkracht-weerstand hadden.
Massaal moest iedereen een ultremo..
Overigens rijd ik en een stuk of 10 anderen in mijn nabije omgeving al een tijd probleemloos op de bandjes.
Heb er 1 gewisselt wegens hoogte slag.

campo
Forum-lid

campo 17 sep 2008 00:28

Na behandeling van Azijn geen probleem meer.
Daarvoor 3 keer lek in 1 rit in de regen @#@%^&(*!!!!
Ik heb des tijds 2 sets gekocht en berijd nog steeds de eerste set (2000km)
Nu geen problemen meer, maar bij slecht weer steek ik andere wielen met een Conti Grand prix. Ik wil geen gedonder meer in de regen.
Voor de prijs moet je toch bij onze oosterburen zijn.
Daar wordt nu voor € 40/45,= de 2 banden aangeboden.

fdegrove
Forum-lid

fdegrove 17 sep 2008 02:19

SpEric schreef:het heeft niets met de truuk van schwalbe te maken, maar met de bandentest in fiets denk ik. Daar kwam naar voren dat de Ultremo's de hoogste doorprikkracht-weerstand hadden.
Massaal moest iedereen een ultremo..
Overigens rijd ik en een stuk of 10 anderen in mijn nabije omgeving al een tijd probleemloos op de bandjes.
Heb er 1 gewisselt wegens hoogte slag.

Hoi,

Des te beter maar als je de dingen eens op een groter vlak dan je directe omgeving bekijkt is de situatie echt niet rooskleurig.
Toegegeven, technisch is het ook niet echt makkelijk om zo'n band te maken maar ondertussen regent het wel her en der horrorstories.
Dat laat de wrange indruk dat fabrikant het publiek als beta-testers laat opdraven en je moet er nog flink voor in de beurs grijpen ook.

Al die hyperbole rond het produkt liet bij mij al van bij het begin een vlaggetje omhoog gaan, dit was allemaal te mooi om waar te zijn, weet je wel.
Nu ik hoop dat de fabrikant het zaakje ooit rond krijgt maar ik investeer niet zonder divident.
Rein zakelijk heeft iedere investeerder zich hieruit allang teruggetrokken als je je even in verbeelding op het corporate gebeuren wil verplaatsen...

Als ik zie wat ik met andere banden (en tubes) doe dan kan je alleen maar concluderen dat een band die alles best kan gewoon een utopie is die je beter laat varen, zowel als gebruiker of als fabrikant.

Ciao, ;)
Snobisme is een dure hobby...

zuivertje
Forum-lid

Gebruikersavatar zuivertje 17 sep 2008 11:33

Heb nu ca. 2000 km met m´n Ultremo´s gereden en gelukkig nog geen problemen gehad (afkloppen!). Wel veel sneetjes in voor en achterband.

Wordt inmiddels een beetje zenuwachtig van alle bovenstaande reacties ;)

marcelb
Forum-lid

marcelb 17 sep 2008 23:07

Je hoeft je niet druk te maken over de sneetjes en kleine beschadigingen. Ik heb er inmiddels 3.500 km opzitten met mijn Ultremo's (tochten, woon-werk, enz.) en dat zonder één keer lek te rijden. Een fietsmaat van mij heeft de Ultremo's gewisseld na 5.000 km. Niet omdat ze slecht waren of omdat hij lek gereden had, maar omdat hij het zekere voor het onzekere wilde voor de rit Diekirch-Valkenswaard. ook hij is erg tevreden over deze banden.
Real men wear blûk!!! Marcel

six13freak
Forum-lid

six13freak 19 sep 2008 13:30

Heb nu ruim 4000 lekvrije kilometers met de Ultremo's afgefietst. In tegenstelling tot vele anderen nog geen enkel sneetje, scheurtje of onrgelmatigheidje kunnen ontdekken. Ze zijn echt nog helemaal als nieuw. In directe vergelijking met de even oude ultremo's van een clubmaat lijkt het wel of de mijne van een andere rubbersoort zijn gemaakt. (??????)

daniel1975
Forum-lid HC

Gebruikersavatar daniel1975 20 sep 2008 19:52

Die verschillen in de Ultremo's zijn er zeker. Het vervelende is alleen dat er geen pijl op te trekken valt. Voorbanden die sneller versleten zijn dan achterbanden, gekocht als duopack..... (heb ik gehad).
Less is bore

roy
Forum-lid

roy 22 sep 2008 13:07

Ik heb nu sinds 3 weken ultremo's op mijn nieuwe fiets zitten. Na 900 km gefietst te hebben liepen ze vrijdag tijdens een training ineens leeg. Nieuwe binnenband erin en kon zo de oorzaak niet vinden van het gat in de binnenband. Wilde gisteren weer fietsen en wilde er wat extra lucht bij in pompen, aangezien ik em met m'n handpompje vrijdag niet helemaal op druk had gekregen.

Na 2 minuten liep hij zonder een meter gefietst te hebben weer op dezelfde manier binnen 3 seconden leeg. Ik kon de oorzaak nu wel vinden, een sneetje naar de zijkant van de buitenband toe die de druk van de binnenband simpelweg niet aankan. Ik hoop dat ik gewoon pech heb gehad met deze band want anders wordt het een duur grapje als ik er om de zoveel weken een nieuwe buitenband à 40 euro op moet leggen.

Nog een foto...

Afbeelding

hoorn
Forum-lid

hoorn 22 sep 2008 17:29

Ga even bij je leverancier langs met de band. Wellicht kan er iets geregeld worden met garantie. Ik heb zelf contact gezocht met Schwalbe en ik heb binnen een week een nieuwe band gekregen. Iedere 900 km 1000 EURI stukslaan voor een band is inderdaad van de zotte.

Succes, laat even weten hoe het is afgelopen.
Pinarello FP Paris, Ultegra SL Compact, Mavic Cosmic Carbone SLR, Conti GP 4000S
Wilier Triestina Cyclocross
http://deelnemers.alpe-dhuzes.nl/acties ... -den-hoorn" onclick="window.open(this.href);return false;

Plaats reactie