Gazelle V8 Schiet er eens op...
@Panic geduld! Ze worden nu en dan wel eens aangeboden. Er komt er vanzelf weer ééntje. Hoewel een uurtje te laat wel balen is. Al zullen sommige mede-forummers dat gevoel ook wel hebben gehad bij die Garmin van jou!
Ik ben erg blij met de Ritchey vork. Dat maakt nog heel veel verschil! De fiets voelt lichter en scherper.
En de combinatie met de Ritchey voorbouw is ook véél comfortabeler dan de standaard vork met de ITM voorbouw. Gisteren heb ik 160 km door Drenthe gereden. Dat betekent heel veel klinkerwegen. Een wereld van verschil!
Ik ben erg blij met de Ritchey vork. Dat maakt nog heel veel verschil! De fiets voelt lichter en scherper.
En de combinatie met de Ritchey voorbouw is ook véél comfortabeler dan de standaard vork met de ITM voorbouw. Gisteren heb ik 160 km door Drenthe gereden. Dat betekent heel veel klinkerwegen. Een wereld van verschil!
Geduld is niet een van mijn sterkste kanten.
Erg mooi geworden! De kabels staan 'm erg goed. Oog voor detail!
Erg mooi geworden! De kabels staan 'm erg goed. Oog voor detail!
Heb een mooie 4 jaar oude nieuwe originele V8 van een "oud vrouwtje" kunnen be'marktplaatsen!
https://www.dropbox.com/s/sv0qen8ag5jwa ... 174031.jpg
Weet iemand ook waar het serienummer staat en waar is dit tita frame gelast #dtv
extra foto's https://www.dropbox.com/s/j7av0e2wsfkhi ... 174044.jpg
https://www.dropbox.com/s/5wnbn7w6gj08k ... 174332.jpg
https://www.dropbox.com/s/sv0qen8ag5jwa ... 174031.jpg
Weet iemand ook waar het serienummer staat en waar is dit tita frame gelast #dtv
extra foto's https://www.dropbox.com/s/j7av0e2wsfkhi ... 174044.jpg
https://www.dropbox.com/s/5wnbn7w6gj08k ... 174332.jpg
Hah, dat was die 61 die op MP stond! Ik was *** weer net te laat
Maar prachtig fietsje hoor, nog plannen mee?
(Ben wel benieuwd wat je er voor betaald hebt, mag ook via PM)
Maar prachtig fietsje hoor, nog plannen mee?
(Ben wel benieuwd wat je er voor betaald hebt, mag ook via PM)
Dank, laat de fiets eerst origineel.
Wel nog een paar titanium look bidonhouders bbb en een flightdeck zijn toegevoegd.
Nu eerst fietsen en genieten van de fiets en het mooie weer.
http://www.endomondo.com/workouts/238375834/66615
Wel nog een paar titanium look bidonhouders bbb en een flightdeck zijn toegevoegd.
Nu eerst fietsen en genieten van de fiets en het mooie weer.
http://www.endomondo.com/workouts/238375834/66615
Alweer bijna 2 jaar geleden dat hier voor het laatst iets gepost is.
Weet iemand toevallig waar ik de geometrie van de V8 kan vinden? Heb een mooie zien staan maar ben bang dat maat 59 net iets te groot voor mij gaat zijn. Kan online enkel nog een ingescande brochure vinden met de maten (55 / 57 / 59 / 61) en afmontage.
Weet iemand toevallig waar ik de geometrie van de V8 kan vinden? Heb een mooie zien staan maar ben bang dat maat 59 net iets te groot voor mij gaat zijn. Kan online enkel nog een ingescande brochure vinden met de maten (55 / 57 / 59 / 61) en afmontage.
http://www.scribd.com/doc/6981390/Broch ... 008#scribdNoBlink schreef:Alweer bijna 2 jaar geleden dat hier voor het laatst iets gepost is.
Weet iemand toevallig waar ik de geometrie van de V8 kan vinden? Heb een mooie zien staan maar ben bang dat maat 59 net iets te groot voor mij gaat zijn. Kan online enkel nog een ingescande brochure vinden met de maten (55 / 57 / 59 / 61) en afmontage.
Nog even voor wie er nog eens naar op zoek is: ik heb het balhoofdstel vervangen. Het was nog een hele toer om de juiste te vinden, omdat Gazelle een nogal onorthodoxe maat heeft gebruikt. Hopelijk is deze wel bestand tegen fietsen in de regen!
Er zat een Cane Creek met open lagers in een kooi in (weet niet of die origineel was) aanduiding VP-A01ACG. Die is niet meer te krijgen.
Het is een semi-integrated headset
Binnenmaat balhoofdbuis 41,4mm boven en onder
Buitenmaat balhoofdbuis 46mm boven en onder
Binnenmaat lager 28,6mm boven, 30mm onder
Voor integrated balhoofden is dit een standaardmaat, maar deze is dus semi-integrated: er moeten nog cups in.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de FSA No.11 AGY 46mm versie. Deze is ook vindbaar als FSA No.11 Gazelle of FSA No.11 OCR, omdat ook de Giant OCR dit balhoofd gebruikte.
Een alternatief zou de FSA No.10 kunnen zijn, maar die heeft open lagers en de No.11 heeft semi-cartridge bearings.
De SHIS is: ZS41/28,6 | ZS41/30
Er zat een Cane Creek met open lagers in een kooi in (weet niet of die origineel was) aanduiding VP-A01ACG. Die is niet meer te krijgen.
Het is een semi-integrated headset
Binnenmaat balhoofdbuis 41,4mm boven en onder
Buitenmaat balhoofdbuis 46mm boven en onder
Binnenmaat lager 28,6mm boven, 30mm onder
Voor integrated balhoofden is dit een standaardmaat, maar deze is dus semi-integrated: er moeten nog cups in.
Uiteindelijk ben ik uitgekomen bij de FSA No.11 AGY 46mm versie. Deze is ook vindbaar als FSA No.11 Gazelle of FSA No.11 OCR, omdat ook de Giant OCR dit balhoofd gebruikte.
Een alternatief zou de FSA No.10 kunnen zijn, maar die heeft open lagers en de No.11 heeft semi-cartridge bearings.
De SHIS is: ZS41/28,6 | ZS41/30