Alles over vakanties op én met de fiets

Ronde van Vlaanderen

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 05 apr 2011 18:59

[quote="cobra427"]Natuurlijk is het geen wedstrijd, maar eenieder moet daar waar mogelijk wel in zijn eigen tempo kunnen rijden.
Wij zijn veelvuldig gehinderd in ons tempo door mensen die alleen of met 2 de weg volledig nodig dachten te hebben in plaats een beetje rechts te houden.
Ikzelf ben een snellere rijder, maar zodra er ruimte is ga ook ik rechts rijden om diegene die nog sneller gaat ook ruimte te geven te passeren. Kost niets.[/quote]

Bij een toertocht moet je genieten ipv aan de snelheid te denken. Het is een toertocht met erg veel deelnemers; als ik je verhaal lees ben je gewoon op de verkeerde tijd op de verkeerde plek geweest.

Edit: idem als Daniel.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2011 19:07

Als die mensen die niet eens fietsend boven kunnen komen gewoon eens thuis zouden blijven zou dat ook al een hoop schelen. Als het er nat bij ligt wordt 't wel een ander verhaal. Maar zoals dat filmpje van de Koppenberg wat eerder gepost werd... die lag er toch echt kurkdroog bij.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 05 apr 2011 19:13

[quote="Amclassic-fan"]Als die mensen die niet eens fietsend boven kunnen komen gewoon eens thuis zouden blijven zou dat ook al een hoop schelen. Als het er nat bij ligt wordt 't wel een ander verhaal. Maar zoals dat filmpje van de Koppenberg wat eerder gepost werd... die lag er toch echt kurkdroog bij.[/quote]

Als diegenen die zichzelf zo geweldig vinden gewoon op een andere dag gaan rijden is het problem ook opgelost.

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 apr 2011 19:17

Waarom neem je de fiets mee als je vervolgens gaat wandelen? Gaat fijner zonder fiets en plaatjes onder je schoenen :rolleye: Zelfde trent is te zien bij de AGR. Jan en alleman moet mee doen, een deel totaal onvoorbereid en dan kunnen ze zelfs op de Cauberg aan de wandel. Op het moment dat iedereen blijft fietsen is de doorstroming op een klimmetje veel beter en kunnen er veel meer mensen lol hebben.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39523
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 05 apr 2011 19:18

Hier ben ik het dan weer wel met AMCF eens: mensen die niet fietsend boven kunnen komen moeten eerst maar eens gaan trainen. Lijkt mij dat zelf fietsend boven komen toch wel een minimale eis is. Dat het door de drukte niet altijd lukt snap ik, maar als je mensen al zwalkend om ziet vallen......

Maar nogmaals: snelheid is geen issue op zo'n dag.
Less is bore

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 05 apr 2011 19:21

[quote="Amclassic-fan"]Waarom neem je de fiets mee als je vervolgens gaat wandelen? Gaat fijner zonder fiets en plaatjes onder je schoenen :rolleye: Zelfde trent is te zien bij de AGR. Jan en alleman moet mee doen, een deel totaal onvoorbereid en dan kunnen ze zelfs op de Cauberg aan de wandel. Op het moment dat iedereen blijft fietsen is de doorstroming op een klimmetje veel beter en kunnen er veel meer mensen lol hebben.[/quote]

Waarom neem jij je fiets mee als je toch al weet dat je moet wandelen door de omstandigheden?

Kijk het is een TOERtocht waaraan iedereen kan meedoen ongeacht je nivo en zolang niet in de voorwaarden staat dat je fietsend boven moet komen blijf je dat houden. Dat de zgn goede fietsers daar geen begrip voor hebben komt omdat over het algemeen het inlevingsvermogen van die fietsers niet zo hoog is.

Trouwens: profs lopen ook wel eens (Euskatel renner nog gezien?).

Je weet van te voren wat er gaat gebeuren: als je daar niet tegen kunt is het heel erg dom om toch te gaan starten en er nadien er ook nog over te zeuren (niet specifiek naar jou trouwens).

johanandijk
Forum-lid
Berichten: 457
Lid geworden op: 10 mar 2009 20:04
Locatie: Andijk

johanandijk 05 apr 2011 19:24

het is een toertocht waar iedereen aan mee wil doen en bij wil zijn , de wedstrijdrijder of de over enthousiaste wannebee heeft hier dus eigenlijk niets te zoeken of pas je aan.

Die mensen die zich niet aan willen/kunnen passen kunnen beter lid worden van een vereniging een licentie aanvragen en gaan koersen ,of jezelf aansluiten bij een club wannabee's (waar ik ook toe behoor)die op zomer avonden lekker over de gesloten circuits racen.

het is juist leuk om tijdens z'on tocht alle verschillende nationaliteiten te spreken en je talen weer een beetje op te halen.

rij door als het kan , maar gun de niet zo goede fietser ook zijn plaatsje in een TOERTOCHT.

Als we nu allemaal iets verdraagzamer zouden worden , werd het leven weer een stukje makkelijker .

trainen als een beest vreten als een dykwerker. http://www.twitter.com/jjberga" onclick="window.open(this.href);return false;

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 05 apr 2011 19:26

Hier komt een aloude discussie naar boven die ook al veelvuldig op het AGR-topis terug te vinden is. Gun die toeristen ook hun plezier die een keer het gevoel willen smaken (ongeveer) hetzelfde parcours als de profs te rijden. En thuis of op kantoor wellicht niet vertellen dat ze sommige beklimmingen te voet hebben gedaan. Over het algemeen is het niveau bij dit soort bijna carnavaleske evenementen lager dan bij een cyclo als de Velomediane. Ik doe aan beide met plezier mee, alleen is mijn instelling verschillend. Ik moest wel glimlachen hoe sommige fietsers op de Koppenberg met een totaal gebrek aan realiteitszin tussen de wandelaars schreeuwend naar boven probeerden te harken....
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

Gebruikersavatar
kobro
Forum-lid
Berichten: 607
Lid geworden op: 10 mei 2010 08:14
Locatie: Rotterdam

Gebruikersavatar kobro 05 apr 2011 19:28

Zijn de foto's al on-line?
Ik weet niet of ik de goede inlog heb omdat ik een ander nummer heb gekregen
en dit vergeten ben
Bianchi Via Nirone 7
Bianchi Infinito
Bianchi Infinito CV
Oltre XR4
Bianchi JAB 29.3

bluv107
Forum-lid
Berichten: 1824
Lid geworden op: 13 aug 2008 15:33
Locatie: Nieuw Oosteinde

bluv107 05 apr 2011 19:34

not yet
It takes an awful lot of money to look this cheap - Dolly Parton

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 05 apr 2011 21:18

[quote="Amclassic-fan"]Als die mensen die niet eens fietsend boven kunnen komen gewoon eens thuis zouden blijven zou dat ook al een hoop schelen. Als het er nat bij ligt wordt 't wel een ander verhaal. Maar zoals dat filmpje van de Koppenberg wat eerder gepost werd... die lag er toch echt kurkdroog bij.[/quote]

Behalve de rechterkant. Die was modderig en glad.
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
Joseba
Forum-lid
Berichten: 2618
Lid geworden op: 19 jan 2007 21:19

Gebruikersavatar Joseba 05 apr 2011 21:47

Oplossing lijkt me doodeenvoudig. Haal de Paterberg en Koppenberg uit de kortere afstanden. Differentieer in prijs voor de verschillende afstanden en geef de deelnemers verschillende kleuren startnummers (zoals dat eerder ook het geval was) en controleer hierop bij splitsingen.

Plaats reactie