Voor alle discussies en vragen over racefietsen in het algemeen. Geen koopadviezen!

Storck

bravoman
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 nov 2005 00:10

bravoman 22 mar 2010 20:14

Hoi Koos,

Gisteren mijn eerste rondje gereden en kan je alleen maar gelijk geven over de fascenario 0.8. Hij is echt fantastisch. Dat gaat genieten worden nu het weer wat beter wordt.

gr,

Richard.

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 26 mar 2010 19:15

bravoman schreef:Hoi Koos,

Gisteren mijn eerste rondje gereden en kan je alleen maar gelijk geven over de fascenario 0.8. Hij is echt fantastisch. Dat gaat genieten worden nu het weer wat beter wordt.

gr,

Richard.


Goed tehoren dat jou ervaringen met de storck het zelfde zijn als die van mij. Ik vind het zelf ongelofelijk hoe dat merk hier in dit forum over het hoofd word gezien, en totaal niet populair is, iedereen heeft het maar over de cervelo's de pinarello's en de Giants, zelfs die oudbollige titaniums frames zijn populairder. Word hier nu een inschattings fout begaan door velen of heb ik een teveel storckbrilletje op, ik zelf ben er nog steeds niet achter.

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 26 mar 2010 19:22

kalkko schreef: Goed tehoren dat jou ervaringen met de storck het zelfde zijn als die van mij. Ik vind het zelf ongelofelijk hoe dat merk hier in dit forum over het hoofd word gezien, en totaal niet populair is, iedereen heeft het maar over de cervelo's de pinarello's en de Giants, zelfs die oudbollige titaniums frames zijn populairder. Word hier nu een inschattings fout begaan door velen of heb ik een teveel storckbrilletje op, ik zelf ben er nog steeds niet achter.


Ik kan alleen voor mezelf spreken, maar ik denk dat er veel dezelfde mening hebben.

Storck wordt zeer zeker niet over het hoofd gezien.
Het zijn prachtig mooie fietsen en staan bij mij hoog in het vaandel.
Het is alleen zo dat ik andere fietsen net even iets mooier vind.
Kwestie van een iets andere smaak.
Maar (bijna) alles wat ik hier van Storck voorbij zie komen vind ik zeer zeker top!
FacebookS3RSSite

Gebruikersavatar
maurice
Forum-lid
Berichten: 2445
Lid geworden op: 14 apr 2004 16:24
Locatie: Maassluis

Gebruikersavatar maurice 26 mar 2010 19:24

Storck heeft gewoon een imago probleem. Kwalitatief top en erg mooi, alleen: onbekend maakt onbemind.
Een profploeg sponsoren en het merk schiet omhoog qua populariteit!
Niets is wat het lijkt..

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 26 mar 2010 19:52

maurice schreef:Storck heeft gewoon een imago probleem. Kwalitatief top en erg mooi, alleen: onbekend maakt onbemind.
Een profploeg sponsoren en het merk schiet omhoog qua populariteit!


Alleen ik vind dan gek als hier in dit forum een topic word geopend dat iemand een nieuwe racefiets zoekt, en een budget heeft van 3500 euro of meer, ik werkelijk nooit de storck er tussen ziet staan(ook niet door de heel goed geinformeerde personen), iedereen vind ze prachtig en ze zijn top, maar waarom worden ze dan niet aan geprezen, het zal inderdaad een imago probleem zijn, helaas maar waar voor deze machtige fietsen.

Gebruikersavatar
Le Grimpeur
Forum-lid
Berichten: 2623
Lid geworden op: 24 nov 2009 14:37

Gebruikersavatar Le Grimpeur 26 mar 2010 19:55

kalkko schreef: .......... zelfs die oudbollige titaniums frames zijn populairder.....

Wat lees ik hier nu toch! Hier worden de liefhebbers van titanium toch wel (een beetje) op hun ziel getrapt:(!
Ook de bezitters van "die oudbollige titanium frames" vinden die "andere fietsen/merken" heus wel mooi/goed/"cool", dunkt mij ;). Sterker nog, er zijn er die naast een titanium fiets ook nog een alu of carbon, of zelfs een stalen racer hebben:D!
Storck is gewoon wat minder bekend, daarom zal het merk wel wat minder aandacht krijgen. Ten onrechte overigens, zoals uit de ervaringen van de berijders blijkt.
60 x Ventoux

danny1407
Forum-lid
Berichten: 3273
Lid geworden op: 13 aug 2009 20:27

danny1407 26 mar 2010 20:00

Voor mij heeft Storck juist het imago exclusief en dat lijkt mij helemaal niet verkeerd.

Dat ze niet aangeprezen worden, komt volgens mij dat de zoektochten en voorstellen bijna altijd voor (redelijk) beginnende fietsers is die een budget tot max 2500 euro hebben.
Iemand die een post heeft geplaatst met advies voor 3500 euro heb ik in ieder geval nog niet gezien. (wel twijfel tussen enkele uitgesproken modellen)

Je moet gewoon trots zijn op je Storck.
Een beetje "kenner" zal je een instemmend knikje geven als je langs komt.
En dat er relatief weinig Storck fietsers zijn maakt jou ook exclusief!
;)
FacebookS3RSSite

kalkko
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 17 feb 2007 23:10

kalkko 26 mar 2010 20:33

Le Grimpeur schreef:
kalkko schreef: .......... zelfs die oudbollige titaniums frames zijn populairder.....

Wat lees ik hier nu toch! Hier worden de liefhebbers van titanium toch wel (een beetje) op hun ziel getrapt:(!
Ook de bezitters van "die oudbollige titanium frames" vinden die "andere fietsen/merken" heus wel mooi/goed/"cool", dunkt mij ;). Sterker nog, er zijn er die naast een titanium fiets ook nog een alu of carbon, of zelfs een stalen racer hebben:D!
Storck is gewoon wat minder bekend, daarom zal het merk wel wat minder aandacht krijgen. Ten onrechte overigens, zoals uit de ervaringen van de berijders blijkt.


Haha was een klein uitlokkertje over die titaniums frames, ik vind de dunne buizen gewoon niet mooi, ik hou meer van dat robuuste, ik heb dus ook niks met die modelletjes van vroeger is mij allemaal veel te iel, en als het dan aluminium of titanium is dat maakt mij niet uit.. Geef mij maar de Storck en Isaac, dat soort frames.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 26 mar 2010 21:18

Hoe verhouden zich eigenlijk de

- Fascenario
- Fenomalist
- Absolutist
- Scenario
- Vision Light

zich tot elkaar? Iets als tour, serieuze tour, race, serieuze race en serieus hard racen? Of zit ik er helmaal naast?

Overigens begin ik me meer en meer te interesseren voor dit merk. Wat een mooie fietsen!
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

xytras
Forum-lid
Berichten: 915
Lid geworden op: 12 jun 2006 17:26
Locatie: Roeselare, Belgie

xytras 26 mar 2010 21:28

Goed tehoren dat jou ervaringen met de storck het zelfde zijn als die van mij. Ik vind het zelf ongelofelijk hoe dat merk hier in dit forum over het hoofd word gezien, en totaal niet populair is, iedereen heeft het maar over de cervelo's de pinarello's en de Giants, zelfs die oudbollige titaniums frames zijn populairder. Word hier nu een inschattings fout begaan door velen of heb ik een teveel storckbrilletje op, ik zelf ben er nog steeds niet achter.

[/quote]

Net zoals bv Isaac ook nooit wordt genoemd. Beiden, Storck en Isaac, zijn kwalitatief prima frames en inderdaad het merendeel van de bevolking valt voor de populaire en mode-frames en fietsen als Cervelo, Pina ed. Doch ik heb er geen problemen mee, dan zijn onze fietsen exclusiever want ge ziet ze nooit. :D

bravoman
Forum-lid
Berichten: 133
Lid geworden op: 23 nov 2005 00:10

bravoman 26 mar 2010 22:34

xytras schreef: Goed tehoren dat jou ervaringen met de storck het zelfde zijn als die van mij. Ik vind het zelf ongelofelijk hoe dat merk hier in dit forum over het hoofd word gezien, en totaal niet populair is, iedereen heeft het maar over de cervelo's de pinarello's en de Giants, zelfs die oudbollige titaniums frames zijn populairder. Word hier nu een inschattings fout begaan door velen of heb ik een teveel storckbrilletje op, ik zelf ben er nog steeds niet achter.


Net zoals bv Isaac ook nooit wordt genoemd. Beiden, Storck en Isaac, zijn kwalitatief prima frames en inderdaad het merendeel van de bevolking valt voor de populaire en mode-frames en fietsen als Cervelo, Pina ed. Doch ik heb er geen problemen mee, dan zijn onze fietsen exclusiever want ge ziet ze nooit. :D[/quote]

Wij kunnen er in ieder geval altijd van genieten :).
Was ook aan het twijfelen over een Isaac hoor, maar de levertijd zou me wat te lang duren.

spook
Forum-lid
Berichten: 1058
Lid geworden op: 26 feb 2008 10:13

spook 31 mar 2010 00:21

Weet iemand misschien toch nog een antwoord op mijn eerdere post?
'I have too many bikes', said no cyclist ever.

Plaats reactie