Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Klimmen rond Berg en Dal

cor01
Forum-lid

cor01 04 nov 2006 10:28

Quoten: Origineel geplaatst door gulquak op 03 November 2006

Iets terug zag ik een bewering dat de Eyserbosch minder zwaar is dan de Oude holleweg. Ik heb ze hieronder beide neergezet.
http://www.hardfietsen.nl/smallcms/inde ... ofiel=true
Wat wel waar lijkt te zijn is het feit dat de Hallembaye (bekend van de aankomst van de amstelgoldrace eind jaren 90) toch iets minder zwaar is dan de Oude Holleweg.
Maar het blijven leuke heuveltjes..

Je bent goed bezig Gulquak..... ! Leuke informatieve site. Ik dacht trouwens dat de "Nieuwe Holle Weg" er ook al bijstond.
Als je onder in Beek Upbergen met de "Nieuwe Holle weg" begint en vervolgens boven rechs afslaat naar de "Oude Holle weg" dan is deze beklimming meteen een stuk zwaarder.
"Afstappen is geen optie"

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 05 nov 2006 15:16

Was eigenlijk niet van plan te gaan fietsen omdat ik slecht in orde was en gisteren op de Mtb een veldtoertocht heb gereden, maar wilde fietsen omdat ik de 10.000km grens van dit jaar kon passeren Dus toch maar ekkes de raceschoentjes aangetrokken.  Eerst de Oude kleefsebaan rustig omhoog gefiets in 6.28 pfff... had de wind tegen.. nee het zou niet mijn dag worden om een goede tijd neer te zetten.. toch maar ff proberen..  Bij Tivoli weer omgedraaid en beneden opnieuw gestart.. Nu volle bak! Ik reed weg met 28km/h en kon dit aardig vasthouden.. normaal zit ik hier op of boven de 30.  echter het lood zakte me in de benen, mond wagenwijd open en alles uit de kast halen! 4.59 net onder de 5 min.  Niet slecht voor een oude man van 47.. dacht ik zo.. Ik ga dit zeker nog s proberen, maar dan met betere omstandigheden. Respect voor die andere tijden..een top 3 classering zit hier niet in voor mij.. en ik maar denken dat ik kan klimmen
Oja.. onderweg naar de top bij de 2e keer heb ik weer een mijlpaalbereikt  10.000km op race en atb in 2006.. en t jaar is nog niet voorbij.
Als ik in de buurt kom binnenkort, ga ik ook eens een  tijd neerzetten op de Snippendaalseweg (Zijpenberg) posbank
Groetjes Henk
Cascarsi          : 4 min 19 sec (uit stilstand)Swind              : 4 min 31 sec (uit stilstand)Cor                  : 4 min 34 sec (uit stilstand)Rene                : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)Sjarlie              : 4 min 37 secArno H             : 4 min 40 secDvW                : 4 min 55 sec                                                           Ottie                : 4 min 55 sec (rijdend gestart)                                                  Herera             : 4 min 59 secwho cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 05 nov 2006 19:39

Hoi Herera,
Nette tijd hoor, ik denk dat de meeste renners (van 47) dit je niet zomaar nadoen.
10000km is een hele prestatie, een fiets vriendin van me probeert dit jaar ook de 10000km te halen, ze zal het ook wel halen.
Zelf hoop ik inclusief de hometrainer 5000km te halen, (maar net de helft).
Groetjes,
Berg en Dal klimmertje!

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 10 nov 2006 16:50

Hoi allemaal,
Er is al een aardige lijst van mensen die een mooie tijd hebben neergezet:
Cascarsi          : 4 min 19 sec (uit stilstand)Swind              : 4 min 31 sec (uit stilstand)Cor                  : 4 min 34 sec (uit stilstand)Rene                : 4 min 34 sec (vanuit stapvoets)Sjarlie              : 4 min 37 secArno H             : 4 min 40 secDvW                : 4 min 55 sec                                                           Ottie                : 4 min 55 sec (rijdend gestart)                                                  Herera             : 4 min 59 secwho cares        : 5 min 11 sec (vanuit stapvoets)
Zijn er nog mensen die het dit gaan gaan proberen?
Groetjes,
Berg en Dal klimmertje!

swind
Forum-lid

swind 10 nov 2006 16:57

Dit jaar niet meer, volgend jaar weer een nieuwe ronde. De tijd die ik toen gezet heb, ga ik op dit moment niet meer halen.

Ik heb vanaf september niet meer zoveel gefietst.
Als ie gaar is kom ik terug

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 10 nov 2006 20:51

Hoi Swind,
Je hebt een mooie tijd staan, denk je dat je deze tijd nog kunt verbeteren?
Groetjes,
Berg en Dal klimmertje!

swind
Forum-lid

swind 10 nov 2006 23:10

Ik denk dat ik dat er volgend jaar waarschijnlijk nog wel wat seconden afkunnen! Alleen die tijd van Cascari is wel erg scherp, ik denk niet dat ik dat ga halen.

alstro
Forum-lid

Gebruikersavatar alstro 10 nov 2006 23:36

Quote: Origineel geplaatst door Arno H. op 02 November 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Herera op 02 November 2006Quoten: Origineel geplaatst door Arno H. op 22 Oktober 2006 Hoi,vandaag ben ik zelf over de posbank geweest, dat blijft toch ook mooi, vooral de uitzichten, de klimmetjes over de grote weg zijn wat minder stijl maar halen hier en daar toch de 8 wel.Groetjes,

Probeer eens de Snippendaalseweg vanaf Reden.. ook leuk om hier eens een tijd neer te zetten! Meting: Wildrooster benden/wildrooster boven

Hoi Herera,Is inderdaad een mooi stuk klimmen, zeer wisselvallig (onderaan recht meen ik dat er een bejaarden tehuis zit).Ik heb die weg dit jaar 1x gedaan!Als ik weer in de buurt kom zal ik deze beklimming klokken van wildrooster tot wildrooster.Groetjes en bedankt,

Die heb ik vandaag gedaan, is niet heftig maar een paar keer gaat ie op en neer en laatste meters gaat ie weer omhoog.
Tijd 4:56 Moet sneller kunnen. link

chalita
Forum-lid

chalita 11 nov 2006 10:17

hier de kalender voor 2007 van de mooiste tochten in belgie.
http://www.sport.be/cycling/reuzenvanvl ... n/2007/nl/

veel plezier. ik kom jullie zeker tegen.

herera
Forum-lid

Gebruikersavatar herera 11 nov 2006 20:09

Quoten: Origineel geplaatst door alstro op 10 November 2006

Die heb ik vandaag gedaan, is niet heftig maar een paar keer gaat ie op en neer en laatste meters gaat ie weer omhoog.Tijd 4:56 Moet sneller kunnen. link

Heel mooi Alstro .. hebben we een richttijd.. Hij is idd niet heftig mede door de vlakke (herstel) stukken die in deze klim zitten. Maar hoe harder je gaat des te heftiger word het eind!
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

arnoh.
Forum-lid

arnoh. 14 nov 2006 22:55

Beste mensen,
Via deze link heb ik de oude kleefse baan beklimming laten toevoegen.
De lijst met tijden kan daar door jullie ingevuld worden, die van mij staat er al!
http://www.wielertoerist.nl/?pag=helling&id=21
Groetjes,
Arno
Berg en Dal klimmertje!

swind
Forum-lid

swind 14 nov 2006 23:43

Zit er goed uit! Volgend jaar zal ik mijn tijd ook toevoegen.

Plaats reactie