Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 18 April 2006
Ben ik niet de enige met wat kramp! je voelt je zo sterk als een oss en wala plotseling schiet de kramp er vol in en tja dan is het stoppen . Ik ga binnenkort wat meer en langere tochten rijden, ook op de Mtb op meer kracht op te bouwen alhoewel ik mij afvraag of dat kramp tegengaat. Zoals Panchpieng al zei : heuvels moet je trainen en da's waar! oke uitzonderingen daar gelaten die er gewoon overheen knallen en nergens last van hebben. Het zal wel genetisch bepaald zijn dat de een beter de bergen(heuvel) kan beklimmen dan de ander. En toch ga ik dit jaar in Limburg trainen in de heuvels ,ff op en neer vanuit het westen op die heuvels "aan te vallen" dat heb ik er wel voor over!!
hoe laat kwam jij over de streep, ik dacht namelijk een knal gele de Rosa te hebben gezien bij de finish, maar niet met forum tenue ..Rek jij veel ?, dat is iets wat ik nooit doe bijna, maar nu maar wel braaf ga doen. En niet toe laten om zo lange tijd niet te eten en te drinken, dan toch maar naar een benz.station om bij te tanken..ik heb bijna nooit last van kramop, hooguit in het begin vh seizoen ...
Forumshirtdragers in de Amstel Gold Race
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 18 April 2006
Ik heb , waarschijn rolandt op vrijdag in de namiddag zien fietsen rond Valkenburg, ik was er pas om 18.00 na dik 5 uur in de (file) auto gezeten te hebben.
Dat zou inderdaad goed kunnen; wij hebben in de lichte regen wat rondgefietst toen. Vanuit Den Haag deden wij er ongeveer 4 uur over om in Valkenburg te komen. Dat vond ik al lang maar als ik jou hoor dan valt dat nog best mee. Jij vanuit Utrecht toch?
Ik heb , waarschijn rolandt op vrijdag in de namiddag zien fietsen rond Valkenburg, ik was er pas om 18.00 na dik 5 uur in de (file) auto gezeten te hebben.
Dat zou inderdaad goed kunnen; wij hebben in de lichte regen wat rondgefietst toen. Vanuit Den Haag deden wij er ongeveer 4 uur over om in Valkenburg te komen. Dat vond ik al lang maar als ik jou hoor dan valt dat nog best mee. Jij vanuit Utrecht toch?
Quoten: Origineel geplaatst door SpEric op 18 April 2006
We vervolgde onze weg en ik voelde toch elke keer weer dei kramp om de hoek komen..( voor evt kenners, het ging bij mijn om de hamstrings, met name links).
Ben ik niet de enige met wat kramp! je voelt je zo sterk als een oss en wala plotseling schiet de kramp er vol in en tja dan is het stoppen .
Wat een ellende mannen, het is toch een raadsel hoe die kramp er dan ineens inschiet. En dat terwijl jullie toch geoefende fietsers zijn, dan zou je dat niet verwachten... Gelukkig heb ik er zelf geen last van gehad. Maar SpEric, voor wat betreft rekken en strekken, ik doe dat wel altijd, na elke fietstocht. Weet niet of dat er veel mee te maken heeft dat ik geen kramp heb gekregen, maar volgens de geleerden hou je zo de spieren soepel.
We vervolgde onze weg en ik voelde toch elke keer weer dei kramp om de hoek komen..( voor evt kenners, het ging bij mijn om de hamstrings, met name links).
Ben ik niet de enige met wat kramp! je voelt je zo sterk als een oss en wala plotseling schiet de kramp er vol in en tja dan is het stoppen .
Wat een ellende mannen, het is toch een raadsel hoe die kramp er dan ineens inschiet. En dat terwijl jullie toch geoefende fietsers zijn, dan zou je dat niet verwachten... Gelukkig heb ik er zelf geen last van gehad. Maar SpEric, voor wat betreft rekken en strekken, ik doe dat wel altijd, na elke fietstocht. Weet niet of dat er veel mee te maken heeft dat ik geen kramp heb gekregen, maar volgens de geleerden hou je zo de spieren soepel.
DeRosa.....misschien moet je voortaan ook wat water tussendoor drinken. Die sportdranken zijn inprincipe goed hoor, veel mineralen en toegevoegde stoffen e.d. maar water wordt (incombi met die sportdranken al helemaal) sneller opgenomen. ieder uur een bidonnetje en de kans op kramp is kleiner (het heeft ook met getraindheid te maken). Ik had zelf ook te weinig gedronken vandaar dat de cauberg bijna te veel was....gelukkig zonderkramp de AGR overleefd.
M@zzel
Vermits ik ook niet bijster veel gefietst had, wist ik wel dat ik na een bepaalde afstand krampen zou beginnen krijgen (vooral dan op de steile stukken), Bij het 3-landenpunt voelde ik ze opkomen, maar ze kwamen pas door vanaf de Eyserbosweg en dan is het kwestie van op een bepaalde manier te blijven doorduwen, inhouden en toch blijven duwen.Misschien raar maar het kan.Ook op de keut moest ik wat op en neer veren (rechtstaand kon ik telkens een beetje de spieren wat anders gebruiken).Eens ik daar boven was heb ik mijn versnelling op max gelegd en ben volop beginnen achtervolgen want mijn makker was al een eind voorop, met een tros in mijn wiel ben ik niet meer onder de 40km/u geweest.Eens ik de Cauberg opdraaide wist ik natuurlijk wel dat dat het einde was voor mijn spieren, ik denk dat ik tegen 5 km/u bovengesukkeld ben
Quoten: Origineel geplaatst door big rosa op 18 April 200614.15 uur kwam ik over de streep , en ik had geen forum tenu aan maar m,n DeRosa trui in het licht en donker blauw, ik rek ook haast nooit ik heb dat nieuwe spul Ice Power geprobeerd en vind het zeer lekker spul en gevoelsmatig zou ik zeggen dat ik sneller erdoor herstel, zal wel tussen de oren zitten maar toch hmm,... ga binnekort ff bij de apotheek langs om een flesje IcePower te halen. Ik heb redelijk gegeten tijdens de rit 1 banaan 1 appelkoek en 2 born banaan gel in m,n mik gedauwd en 3 bidons van 750ml met isotone drank alleen de laatste 25 kilomter ontzettend veel moeten pissen , wel eenkeer of 6 tja tenslotte mot ik wel dat vocht weer kwijt, ach de bomen waren ook weer blij!.
dus iedereen kan jou foto nu opzoeken ??
dus iedereen kan jou foto nu opzoeken ??
Quoten: Origineel geplaatst door TS-Biker op 18 April 2006
Vermits ik ook niet bijster veel gefietst had, wist ik wel dat ik na een bepaalde afstand krampen zou beginnen krijgen (vooral dan op de steile stukken), Bij het 3-landenpunt voelde ik ze opkomen, maar ze kwamen pas door vanaf de Eyserbosweg en dan is het kwestie van op een bepaalde manier te blijven doorduwen, inhouden en toch blijven duwen.Misschien raar maar het kan.Ook op de keut moest ik wat op en neer veren (rechtstaand kon ik telkens een beetje de spieren wat anders gebruiken).Eens ik daar boven was heb ik mijn versnelling op max gelegd en ben volop beginnen achtervolgen want mijn makker was al een eind voorop, met een tros in mijn wiel ben ik niet meer onder de 40km/u geweest.Eens ik de Cauberg opdraaide wist ik natuurlijk wel dat dat het einde was voor mijn spieren, ik denk dat ik tegen 5 km/u bovengesukkeld ben
dat is mij dan beter af gegaan... maar ik stond wel even stil langs de kant.
Het is inderdaad vooral niet trekken aan de pedalen bij mij op dat moment eb af-en toe even staan, zonder te versnellen..Maar na de keut sloeg het even vast helaas.. de dag er na geen pijn o.i.d. gelukkig, volle bak trainen dan maar nu...
dat is mij dan beter af gegaan... maar ik stond wel even stil langs de kant.
Het is inderdaad vooral niet trekken aan de pedalen bij mij op dat moment eb af-en toe even staan, zonder te versnellen..Maar na de keut sloeg het even vast helaas.. de dag er na geen pijn o.i.d. gelukkig, volle bak trainen dan maar nu...