Op welke banden rijden onze forum leden
Woonwerkverkeer doe ik nu met Mavic Powerlink 23mm (achter) en Griplink 23mm (voor) op Mavic Ksyrium Elite S velgen. Ze rijden prettig, globaal vergelijkbaar met de Continental Grand Prix 4000 23mm banden die ik normaal gesproken gebruik. Als deze op zijn, dan stap ik over op Schwalbe One 25mm banden.
In de winter (begin/midden december tot begin maart) rijd ik voor op een Grand Prix 4000 en achter met Mavic Yksion Elite Guard. Die zitten op mijn oude klimwielen, die nu als winterwielen dienen, Mavic Ksyrium SC SSL's uit 2002. Tot een jaar geleden gebruikte ik achter meestal een Continental 4 Season band; die is wat mij betreft vergelijkbaar.
Mijn luxe racefiets heeft al Schwalbe One 25mm banden, op Shimano WH9000 C24 wielen. En latex binnenbanden. Daarvoor zat er een set Continental Grand Prix Attack + Force op. Ik vond de Conti's heel prettig rijden, ook in het hooggebergte (hoewel ze naar mijn smaak niet al te veel grip hadden in de regen), maar de Schwalbes zijn nog fijner, zeker op de Shimano wielen.
In de winter (begin/midden december tot begin maart) rijd ik voor op een Grand Prix 4000 en achter met Mavic Yksion Elite Guard. Die zitten op mijn oude klimwielen, die nu als winterwielen dienen, Mavic Ksyrium SC SSL's uit 2002. Tot een jaar geleden gebruikte ik achter meestal een Continental 4 Season band; die is wat mij betreft vergelijkbaar.
Mijn luxe racefiets heeft al Schwalbe One 25mm banden, op Shimano WH9000 C24 wielen. En latex binnenbanden. Daarvoor zat er een set Continental Grand Prix Attack + Force op. Ik vond de Conti's heel prettig rijden, ook in het hooggebergte (hoewel ze naar mijn smaak niet al te veel grip hadden in de regen), maar de Schwalbes zijn nog fijner, zeker op de Shimano wielen.
Veloflex Master 23mm.
Gisteren met een half lekke voorband de Camerig opgereden.
Nu al voor de 5-6e keer lek binnen 2000km, zowel voor als achter.
Dit was de 1e keer dat ik hiermee ree en tevens de laatste keer, ik ben wel klaar met deze banden:-(
Volgend seizoen maar weer eens wat anders zoeken.
Gisteren met een half lekke voorband de Camerig opgereden.
Nu al voor de 5-6e keer lek binnen 2000km, zowel voor als achter.
Dit was de 1e keer dat ik hiermee ree en tevens de laatste keer, ik ben wel klaar met deze banden:-(
Volgend seizoen maar weer eens wat anders zoeken.
-
- Forum-lid
- Berichten: 114
- Lid geworden op: 03 okt 2010 17:05
Inmiddels mijn Challenge strada 25 mm vervangen door dezelfde banden, alleen nu helemaal in het zwart. Ruim 3300 km mee gefietst. Tot 2500 km geen enkele lekke band, daarna wel een paar en de achterband is in de laatste 300 km echt heel snel versleten.
Kijk mama, zonder handen ................. Kijk mama, zonder tanden
Sinds vorige week vrijdag rijd ik weer op Schwalbe One tubelessbanden alleen dit keer de 25 mm versie omdat ik deze als een nieuwe set banden van iemand heb overgenomen. De eerste ritten hebben mij wel overtuigd dat het met dezelfde bandendruk (>90kg en 6,5 - 7bar) comfortabeler is zonder veel rolweerstand in te leveren. Ik vind alleen de 'looks' teveel op profielloze crossbanden, een smal bandje oogt m.i. toch mooier, enfin.
Hiervoor ong. 4000km - de zomermaanden etc. - op de Hutchinson Fusion 3 23mm tubelessbanden gereden. Dit tot volle tevredenheid en zonder problemen.!
Jammer dat deze banden - Hutchinson - in Nederland bijna niet te koop zijn of anders voor grof geld. Hopelijk gaat dit veranderen nu ook Vittoria net zoals Vredenstein heeft aangekondigd met tubelessbanden op de markt te komen.
Btw, heb ook nog een set Schwalbe Pro One tubelessbanden 23mm voor straks op de carbonwielen.
Hiervoor ong. 4000km - de zomermaanden etc. - op de Hutchinson Fusion 3 23mm tubelessbanden gereden. Dit tot volle tevredenheid en zonder problemen.!
Jammer dat deze banden - Hutchinson - in Nederland bijna niet te koop zijn of anders voor grof geld. Hopelijk gaat dit veranderen nu ook Vittoria net zoals Vredenstein heeft aangekondigd met tubelessbanden op de markt te komen.
Btw, heb ook nog een set Schwalbe Pro One tubelessbanden 23mm voor straks op de carbonwielen.
Er komt een moment dat je wind mee hebt. Pinarello F10 - Ultegra 8050 Di2 - Carbonspeed C50 Tubeless
-
- Forum-lid
- Berichten: 250
- Lid geworden op: 20 jul 2012 17:00
- Locatie: Den helder
Vitorria Corsa EVO CX III tubes en clinchers in de 25mm uitvoering.
Cervélo S3 & Cannondale F29 Team replica.
-
- Forum-lid
- Berichten: 17
- Lid geworden op: 28 mar 2015 21:55
Eerder reed ik altijd op Vredestein Fortezza Tricomp, draad tijdens trainen en tubes bij wedstrijden. De fijnste banden waar ik ooit mee heb gereden, ik vind het nog steeds zonde dat ze zijn overgestapt op de Senso. Hiervan heb ik de All Weather tube variant omdat ik deze goedkoop in kan kopen, maar qua rolweerstand en duurzaamheid zijn er betere banden mijns inziens. De grip is wel goed, waardoor de banden dan ook snel vierkant worden. Dat snel vierkant worden ondervond ik vooral bij de clincher versie.
Trainen doe ik tegenwoordig op de Vittoria Rubino, voor een paar euro rijd je hiermee een paar maanden. Rolweerstand gaat wel, grip bij nat weer is wel wat minder, maar dat heb ik er wel voor over.
Trainen doe ik tegenwoordig op de Vittoria Rubino, voor een paar euro rijd je hiermee een paar maanden. Rolweerstand gaat wel, grip bij nat weer is wel wat minder, maar dat heb ik er wel voor over.
Specialized S-Works Turbo in 24mm omdat 25 mm banden vaak net iets te breed in de voorvork zijn.
Prima banden tot nu toe. Snel en comfortabel. Niet lek gereden (maar dat is nooit echt een ervaring welke garanties biedt) en prima om de velg (Fulcrum R3) te leggen.
Prima banden tot nu toe. Snel en comfortabel. Niet lek gereden (maar dat is nooit echt een ervaring welke garanties biedt) en prima om de velg (Fulcrum R3) te leggen.