Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 07 Mei 2006
Vandaag PK op de weg voor belofte hier in guigoven en Ben Hermans mooi gewonnen op zen LW wieltjes Heb ze na de koers mooi kunnen bewonderen
Dat is prachtig nieuws ja... Ik heb Ben zonet aan de lijn gehad: mooi een verloren situatie rechtgezet (kloof van 2,5min dichtgereden vanuit peloton naar groepje), zoals gebruikelijk op zijn dak gekregen van wat elites (elites en U23 rijden in Limburg samen) die hun frustraties niet met de benen kunnen afreageren (genre "als je in Luik zo sterk was, doe eens wat meer kop") en en passant dan nog gemaakt dat de grootste ruziemakers zeker niét wonnen.
Zijn prestatie in Luik-Bastenaken-Luik vond ik overigens nog sterker: 4de worden achter het Rabobank poduim. Hij had de Fulcrum carbonwielen van de ploeg geweigerd, en reed met Lightweight zónder ventielverlengers, met ingekort stuurlint en zonder fietscomputer (allemaal gewichtswinst).
Mijn LWs hebben vandaag ook een weggeregend provinciaal kampioenschap (elites Oost-Vlaanderen) overleefd, maar zien er nu wel heel vuil uit... Ik ben zo dom geweest mij in achterste positie te nestelen en de inspanningen te moeten bekopen van alle gaatjes dicht te rijden (pfff... stomme lossers), strop komen te zitten na een valpartij, etc.Het was sowieso een verplicht nummertje; ik bouw op naar de Triptique Ardennais. Volgende zondag, Circuit de Wallonie (Topcompetitie), laat ik nog even aan me voorbijgaan.
Quoten: Origineel geplaatst door Demerspurter op 07 Mei 2006
Casran, kan jij misschien onderdelen aankopen aan een lichter prijsje dan in de winkel, want aangezien dat jij LW's en boras hebt en al de duurtste dingen qua frames, groepen, ( zelfs een SRM-systeem )... begin ik te twijfelen dat je alles de volle pot hebt betaalt of ben jij iemand die financieel sterk staat wat zeker geen misdrijf is e ...
Anders wil ik je wel is contacteren voor teen of tander :p
Ik weet sowieso wel van heel veel zaken overal aan een scherp prijsje te geraken... als ik je kan helpen, mail gerust (adres in profiel).
Super fietsje, maar dat heb ik eerder en elders al eens gezegd, niet?
Merckx
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Quoten: Origineel geplaatst door Balenaar op 08 Mei 2006
Ben's fiets na een crash tegen een betonblok in een afdaling van Alpenrit !Giant in 3 stukken, Lightweight voorwiel NIETS aan ! Dit zegt wel genoeg hoe stevig deze wielen wel niet zijn.Sorry voor al dit off-topic
Eigenlijk is het niet zo zeker of dit wel veel zegt over de stevigheid... Dat ze stevig zijn, dat is zeker, maar bij zo'n zware crash moet je vooral geluk hebben. Bij een zijdelingse impact op de spaken zullen ook Lightweights breuken krijgen, omdat die wielen nu eenmaal niet ontworpen zijn om dit soort impacten te verdragen (als je een wiel wil dat ook tegen dat bestemd is, vrees ik dat je een setje van 3 of 4 kg krijgt ).
Ben's fiets na een crash tegen een betonblok in een afdaling van Alpenrit !Giant in 3 stukken, Lightweight voorwiel NIETS aan ! Dit zegt wel genoeg hoe stevig deze wielen wel niet zijn.Sorry voor al dit off-topic
Eigenlijk is het niet zo zeker of dit wel veel zegt over de stevigheid... Dat ze stevig zijn, dat is zeker, maar bij zo'n zware crash moet je vooral geluk hebben. Bij een zijdelingse impact op de spaken zullen ook Lightweights breuken krijgen, omdat die wielen nu eenmaal niet ontworpen zijn om dit soort impacten te verdragen (als je een wiel wil dat ook tegen dat bestemd is, vrees ik dat je een setje van 3 of 4 kg krijgt ).
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Na mijn crash vorig jaar kon ik zelf nergens iets kapot ontdekken, maar m'n FM wist beter. Nadat ik 'm die crash beschreef wist hij gewoon dat er iets stuk moest zijn. De Ksyriums waren nog heel, dus heeft hij gezocht en een barst gevonden in het carbon onder een sticker. Betekent dit dat die wielen van betere kwaliteit zijn dan het frame ? Volgens mij is dit niet zo eenduidig, alles hangt af van de impact en hier spelen veel factoren mee.
Quoten: Origineel geplaatst door C a s r a n op 06 Mei 2006
Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 06 Mei 2006
Over die speedsensor, waar zet je die mee vast? Ben geen fan van tie-rips... Wat heb jij eromheen zitten daar (de witte draad)?
En rubberen bandje (lichtjes uitrekbaar/opspanbaar) dat SRM bij de sensor kit levert. Ze geven witte mee, maar ik monteer vaak zwarte. Het is ook de manier waarop ik mijn Polar CS200 monteer, zodat ik het hele ding in 10sec. eraf gehaald heb.
Enig idee of je die bandjes ergens los kan krijgen?
Quoten: Origineel geplaatst door Ilko op 06 Mei 2006
Over die speedsensor, waar zet je die mee vast? Ben geen fan van tie-rips... Wat heb jij eromheen zitten daar (de witte draad)?
En rubberen bandje (lichtjes uitrekbaar/opspanbaar) dat SRM bij de sensor kit levert. Ze geven witte mee, maar ik monteer vaak zwarte. Het is ook de manier waarop ik mijn Polar CS200 monteer, zodat ik het hele ding in 10sec. eraf gehaald heb.
Enig idee of je die bandjes ergens los kan krijgen?
De Merckx MXM heeft een nieuwe crank gekregen: een FSA SRM (K-Force), gisteren toegekomen en vakkundig door TS-Biker geïnstalleerd. De bekabeling en dergelijk moet ik nog doen.
www.pieterdeneve.com | Facebook: www.facebook.com/pieterdeneve
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
- gelieve geen PMs te sturen, worden niet gelezen of beantwoord; mailen kan altijd -
Prachtig, dit frame is gewoon één geworden met de onderdelen. Je hebt ner verdorie gewoon SRM op je beide fietsen zitten! Mazzelpik
-
- Forum-lid
- Berichten: 3324
- Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33
Mooi hoor Pieter
Wat is je voorderailleur geschaafd trouwens...?
Wat is je voorderailleur geschaafd trouwens...?