Bianchi
-
- Forum-lid
- Berichten: 146
- Lid geworden op: 15 feb 2006 14:19
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 22 Maart 2006
Quote: Origineel geplaatst door bianchi rider op 22 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 21 Maart 2006
bianchi rider, aparte kleurstelling! Zie je niet veel. Vind het wel wat.Ik heb mn Bianchi bij de fietsenboer staan, stuurpen wordt op maat afgezaagd en laat er frame protectors (cannondale) op zetten.
ik ben ook aan het overwegen om een andere (kortere) stuurpen op te laten zetten. denk dat ik met een vermindering van een 10 tal millimeter beter op men fiets zou zitten. vooral als ik lang rij voel ik wel dat ze iets te lang is.
zou mijn zadel nog wat naar voor plaatsen hetzelfde gunstige effect hebben denk je? het staat namelijk al wat naar voor...
Bedoel dus de voorvork, niet stuurpen. Heb al de laste variant, 130mm lang. Je kan natuurlijk ook je zadel iets naar achteren zetten. Er zijn zoveel mogelijkheden. Gewoon proberen. Heb op mn fiets vorige week nieuwe bidonhouders gezet. 2 Carbon houders. Staat er strak al zeg ik hetzelf.Heb zaterdag ook nog een paar nieuwe kledingstukken aangeschaft, waaronder een Nalini Bianchi broek.
ja, die carbon bidonhouders zijn wel heel mooi maar jammer genoeg ook zo duur. maar ze hebben inderdaad wel iets. de mijne is een gewone zwarte bidonhouder en dat zal nog tijdje zo blijven. eerst men geld aan wat andere upgrades spenderen
Quote: Origineel geplaatst door bianchi rider op 22 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 21 Maart 2006
bianchi rider, aparte kleurstelling! Zie je niet veel. Vind het wel wat.Ik heb mn Bianchi bij de fietsenboer staan, stuurpen wordt op maat afgezaagd en laat er frame protectors (cannondale) op zetten.
ik ben ook aan het overwegen om een andere (kortere) stuurpen op te laten zetten. denk dat ik met een vermindering van een 10 tal millimeter beter op men fiets zou zitten. vooral als ik lang rij voel ik wel dat ze iets te lang is.
zou mijn zadel nog wat naar voor plaatsen hetzelfde gunstige effect hebben denk je? het staat namelijk al wat naar voor...
Bedoel dus de voorvork, niet stuurpen. Heb al de laste variant, 130mm lang. Je kan natuurlijk ook je zadel iets naar achteren zetten. Er zijn zoveel mogelijkheden. Gewoon proberen. Heb op mn fiets vorige week nieuwe bidonhouders gezet. 2 Carbon houders. Staat er strak al zeg ik hetzelf.Heb zaterdag ook nog een paar nieuwe kledingstukken aangeschaft, waaronder een Nalini Bianchi broek.
ja, die carbon bidonhouders zijn wel heel mooi maar jammer genoeg ook zo duur. maar ze hebben inderdaad wel iets. de mijne is een gewone zwarte bidonhouder en dat zal nog tijdje zo blijven. eerst men geld aan wat andere upgrades spenderen
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Een paar plaatjes van mn inmiddels 3 maand oude 1885.
Ben er zeer content mee.
Ben er zeer content mee.
Die Via Nirone in het geel is wel opvallend (is dat de TdF2005-uitvoering van Liquigas?) - maar persoonlijk blijf ik toch ook de enige ware appelblauwzeegroene Bianchi-kleur verkiezen! (al vond ik vorig jaar hun antracietgrijze variant ter gelegenheid van hun 120ste verjaardag wel bijzonder stijlvol)
Ik vind het dan ook erg jammer dat ze die tegenwoordig niet meer monochroom hebben in de Pantani-dagen had je nog keus tussen celeste+geel of celeste "puur", terwijl het nu altijd met wit of zilvergrijs gecombineerd is...
P.S. Op een Bianchi hoort natuurlijk wel Campagnolo te staan!
Ik vind het dan ook erg jammer dat ze die tegenwoordig niet meer monochroom hebben in de Pantani-dagen had je nog keus tussen celeste+geel of celeste "puur", terwijl het nu altijd met wit of zilvergrijs gecombineerd is...
P.S. Op een Bianchi hoort natuurlijk wel Campagnolo te staan!
-
- Forum-lid
- Berichten: 34
- Lid geworden op: 25 nov 2005 11:25
Prachtig, prachtig, prachtig die 1885 van meendering! Ha, nog enkele maanden en dan kan ik wellicht zelf ook op zo'n mooie Bianchi rondrijden. Mooie kleur trouwens ook. Komt mooier uit op de bovenstaande foto dan op de website van Bianchi.
Ik heb een vraag. Wat is het verschil tussen het 1885 frame en het Via Nirone frame met carbon seat stays? Dit is het verschil in beschrijving van de twee frames op de website: ALU TB with Hydroforming DT, TT & Carbon Seat Stays (1885) en Alu TB/PG w. Carbon seat stay (Via Nirone). Is dit het prijsverschil waard (voor een beginnende renner)?
Behalve dat het frame wellicht wat lichter is en carbon seat stays comfortabeler zijn (van horen zeggen), is de meerprijs van carbon seat stays bij het Via Nirone frame gerechtvaardigd? Ben benieuwd wat jullie meningen zijn! Afmontage vind ik niet heel belangrijk (behalve wielen maar dat komt later wel) maar wat frame betreft ben ik er nog niet uit.
Passione celeste
Ik heb een vraag. Wat is het verschil tussen het 1885 frame en het Via Nirone frame met carbon seat stays? Dit is het verschil in beschrijving van de twee frames op de website: ALU TB with Hydroforming DT, TT & Carbon Seat Stays (1885) en Alu TB/PG w. Carbon seat stay (Via Nirone). Is dit het prijsverschil waard (voor een beginnende renner)?
Behalve dat het frame wellicht wat lichter is en carbon seat stays comfortabeler zijn (van horen zeggen), is de meerprijs van carbon seat stays bij het Via Nirone frame gerechtvaardigd? Ben benieuwd wat jullie meningen zijn! Afmontage vind ik niet heel belangrijk (behalve wielen maar dat komt later wel) maar wat frame betreft ben ik er nog niet uit.
Passione celeste
De hydro (1885) is misschien een heel klein beetje lichter, en allicht ook stijver (maar de Via Nirone is ook al behoorlijk stijf). Dus wat dat betreft is de beginnende renner al zo goed af met laatstgenoemde. Nadeel van de Via Nirone is dat die geleverd wordt met Bianchi-remmen en -wielen (al zijn die wielen wel in orde; worden gemaakt door Ambrosio) en een Miche-cassette (en als je die wil vervangen door Capagnolo-tandwielen moet je ook de wielen vervangen, wegens niet compatibel).
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Heb al enige ervaringen met deze fiets.
Kan wel zeggen dat ie wat comfortabeler is dan een full alu fiets. (vorige fiets was een Batuvus Sport Lite)
Vooral als ik op een klinkerweggetje fiets worden de schokken goed geabsobeerd voor mn gevoel. Ik hoor zelfs een carbon rammel geluidje van achteren komen.
Ik kijk uit naar andere Bianchi's.... echt veel Bianchi's zie je niet op straat.
Kan wel zeggen dat ie wat comfortabeler is dan een full alu fiets. (vorige fiets was een Batuvus Sport Lite)
Vooral als ik op een klinkerweggetje fiets worden de schokken goed geabsobeerd voor mn gevoel. Ik hoor zelfs een carbon rammel geluidje van achteren komen.
Ik kijk uit naar andere Bianchi's.... echt veel Bianchi's zie je niet op straat.
Quoten: Origineel geplaatst door freek op 28 Maart 2006
De hydro (1885) is misschien een heel klein beetje lichter, en allicht ook stijver (maar de Via Nirone is ook al behoorlijk stijf). Dus wat dat betreft is de beginnende renner al zo goed af met laatstgenoemde. Nadeel van de Via Nirone is dat die geleverd wordt met Bianchi-remmen en -wielen (al zijn die wielen wel in orde; worden gemaakt door Ambrosio) en een Miche-cassette (en als je die wil vervangen door Capagnolo-tandwielen moet je ook de wielen vervangen, wegens niet compatibel).
Hoi,
Dit snap ik niet. Kan iemand me dat verklaren?
TIA,
De hydro (1885) is misschien een heel klein beetje lichter, en allicht ook stijver (maar de Via Nirone is ook al behoorlijk stijf). Dus wat dat betreft is de beginnende renner al zo goed af met laatstgenoemde. Nadeel van de Via Nirone is dat die geleverd wordt met Bianchi-remmen en -wielen (al zijn die wielen wel in orde; worden gemaakt door Ambrosio) en een Miche-cassette (en als je die wil vervangen door Capagnolo-tandwielen moet je ook de wielen vervangen, wegens niet compatibel).
Hoi,
Dit snap ik niet. Kan iemand me dat verklaren?
TIA,
Snobisme is een dure hobby...
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 26 Maart 2006
Een paar plaatjes van mn inmiddels 3 maand oude 1885.
Hoi meendering
Mooie fiets! Zelf overweeg ik ook een 1885 frame te kopen. Ik ben 1.84 m en binnenbeenlengte van 87.5 cm. Ik overweeg een 57 cm frame. Ik vraag me af wat de maat is van die van jouw en wat zijn je ervaringen tot nu toe.
Een paar plaatjes van mn inmiddels 3 maand oude 1885.
Hoi meendering
Mooie fiets! Zelf overweeg ik ook een 1885 frame te kopen. Ik ben 1.84 m en binnenbeenlengte van 87.5 cm. Ik overweeg een 57 cm frame. Ik vraag me af wat de maat is van die van jouw en wat zijn je ervaringen tot nu toe.
Miche-tandwielen zijn goedkoper (maar ook veel minder goed) dan Campagnolo-tandwielen; daarom worden de goedkopere Capagnolo-derailleurs (Xenon, Mirage) normaal met Miche-cassette uitgerust. Maar op de Bianchi-wielen van Ambrosio uit dat prijssegment kun je de Miche-cassette niet vervangen door een (duurzamere en fijnere) Campagnolo-cassette (wegens naaf niet compatibel).
Quoten: Origineel geplaatst door freek op 29 Maart 2006
Miche-tandwielen zijn goedkoper (maar ook veel minder goed) dan Campagnolo-tandwielen; daarom worden de goedkopere Capagnolo-derailleurs (Xenon, Mirage) normaal met Miche-cassette uitgerust. Maar op de Bianchi-wielen van Ambrosio uit dat prijssegment kun je de Miche-cassette niet vervangen door een (duurzamere en fijnere) Campagnolo-cassette (wegens naaf niet compatibel).
Nu we toch over miche bezig zijn. Is bij de aanschaf van een miche-cassette een sluitring bijgeleverd?
Miche-tandwielen zijn goedkoper (maar ook veel minder goed) dan Campagnolo-tandwielen; daarom worden de goedkopere Capagnolo-derailleurs (Xenon, Mirage) normaal met Miche-cassette uitgerust. Maar op de Bianchi-wielen van Ambrosio uit dat prijssegment kun je de Miche-cassette niet vervangen door een (duurzamere en fijnere) Campagnolo-cassette (wegens naaf niet compatibel).
Nu we toch over miche bezig zijn. Is bij de aanschaf van een miche-cassette een sluitring bijgeleverd?
Altius, Citius, Fortius!!
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
- Berichten: 24317
- Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
- Locatie: Leende
-
- Forum-lid
- Berichten: 260
- Lid geworden op: 09 aug 2005 03:04
Quote: Origineel geplaatst door Rinse op 29 Maart 2006
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 26 Maart 2006 Een paar plaatjes van mn inmiddels 3 maand oude 1885.
Hoi meenderingMooie fiets! Zelf overweeg ik ook een 1885 frame te kopen. Ik ben 1.84 m en binnenbeenlengte van 87.5 cm. Ik overweeg een 57 cm frame. Ik vraag me af wat de maat is van die van jouw en wat zijn je ervaringen tot nu toe.
Dankje! Ben er ook erg blij mee.
Heb een 57er frame.
Ben zelf 1,80m.
Weet niet precies mn binnenbeen lengte.
Tot nu toe bevalt de fiets me echt goed! Denk dat ik niet de aangewezen persoon ben die kan oordelen over fietsen. Dit is pas mn 2de fiets, deze is stukken beter dat de vorige.
Vorige fiets was een Batavus met Sora en CXP22 velgen.
Heb dus een hele stap gemaakt.
Quoten: Origineel geplaatst door meendering op 26 Maart 2006 Een paar plaatjes van mn inmiddels 3 maand oude 1885.
Hoi meenderingMooie fiets! Zelf overweeg ik ook een 1885 frame te kopen. Ik ben 1.84 m en binnenbeenlengte van 87.5 cm. Ik overweeg een 57 cm frame. Ik vraag me af wat de maat is van die van jouw en wat zijn je ervaringen tot nu toe.
Dankje! Ben er ook erg blij mee.
Heb een 57er frame.
Ben zelf 1,80m.
Weet niet precies mn binnenbeen lengte.
Tot nu toe bevalt de fiets me echt goed! Denk dat ik niet de aangewezen persoon ben die kan oordelen over fietsen. Dit is pas mn 2de fiets, deze is stukken beter dat de vorige.
Vorige fiets was een Batavus met Sora en CXP22 velgen.
Heb dus een hele stap gemaakt.