Pagina 18 van 539

Scott-site

Geplaatst: 11 nov 2005 21:23
door sharkman
Nou, laat maar horen. Ik had een file voor de oude mavic carbon wielen maar ben dat bij een computerstoring kwijt geraakt. Als iemand een gele Mavic cosmic sticker heeft (kleur niet van belang) kan ik hem inscannen en reproduceren.
Kleur doe ik bij voorkeur zilver, wit, chroom, rood of blauw. Celeste en bij het frame matchende kleuren doe ik niet aangezien dit stevast mislukt en de kleuren te snel verlopen waardoor het resultaat er niet uitziet.
Zit overigens veel werk aan en het materiaal is prijzig aangezien de lijm het kunststof niet aan mag tasten en ook nog redelijk kleurvast moet zijn. De vorige serie zat in de range van 50-55 Euro (altijd nog de helft van het origineel). 
Ik hoor het wel.

Scott-site

Geplaatst: 26 nov 2005 20:51
door bike_add1ct
Dit topic maar weer eens wakker schoppen.

Op mijn Scott zit onderhand een setje bombproof Open Pro wielen, Daytona naven (identiek aan huidige Centaur) en 36 zwarte Sapim spaken. Wordt het setje voor alle dag, dus trainingen en af en toe een criteriumpje. Komt binnenkort nog een keer een klim en race day-only setje bij.

Ook is de 13-26 Record cassette eraf gehaald en vervangen voor een 11-23 Centaur cassette (ja, toch...), die Record bewaar ik voor het (hoog)gebergte.

En er zitten nieuwe bidonhouders op, precies dezelfde als TS' en Casrans Ekips, maar dan van Salden en zonder decals, daar ben ik wel blij mee. Normaal stond er "X-Lite" op, dat hoeft niet van mij.

Er stonden nog twee Limiteds bij Salden trouwens, maat M of L. En hun aantal Lightweights groeit ook steeds, stonden een aantal prachtig afgemonteerde fietsen! Hoewel ook een Paris Carbon FP met Giant stuur/stuurpen combo...

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 16:01
door luckyone
Hello ik ben van plan om een cr1 pro te kopen maar die is normaal afgemonteerd met ritchey stuurpen en zadelpen.Nu heb ik gelezen op een site waar ze de scott testen en die beweren dat die ritchey onderdelen heel snel hun verf verliezen!Zou u mij aanraden andere onderdelen te laten instaleren en zo ja welke

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 19:29
door amclassic-fan
Ben benieuwd welke site dat is... Ik heb nog nooit een probleem gehad met Ritchey onderdelen. De verf kan er helemaal niet afbladderen trouwens, want het is allemaal geanodiseerd, dus kan je hooguit als je een kras maakt de aluminium kleur zien. Dat is wel zonde, maar hoe je een kras krijgt op een stuurpen begrijp ik niet echt.
Ritchey WCS is gewoon super, zeker voor het geld wat het kost.

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 19:54
door colnagofreak
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 11 November 2005


Nou, laat maar horen. Ik had een file voor de oude mavic carbon wielen maar ben dat bij een computerstoring kwijt geraakt. Als iemand een gele Mavic cosmic sticker heeft (kleur niet van belang) kan ik hem inscannen en reproduceren.
Kleur doe ik bij voorkeur zilver, wit, chroom, rood of blauw. Celeste en bij het frame matchende kleuren doe ik niet aangezien dit stevast mislukt en de kleuren te snel verlopen waardoor het resultaat er niet uitziet.
Zit overigens veel werk aan en het materiaal is prijzig aangezien de lijm het kunststof niet aan mag tasten en ook nog redelijk kleurvast moet zijn. De vorige serie zat in de range van 50-55 Euro (altijd nog de helft van het origineel). 
Ik hoor het wel.

Zeg Sharkman, lever je alleen die Mavic stickers voor carbon velgen of is er nog meer mogelijk?????

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 20:20
door mr.scott
FF ter zijde voor de Scott specialisten :
Ik rijd met een S1 speedster met CR1 vork. Welke CR1-vorken zijn er allemaal op de markt ? Vooral de gewichten interesseren mij natuurlijk...Zij er verschillen met de huidige en de 2004 versies ?
mvg
 

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 21:08
door sharkman
Ja, Er zijn vier subtypen varierend in gewicht van 370 tot 540 gram. Advies is om gewoon je vork te vervangen door bijvoorbeeld een Easton EC90 SL of SLX. Fiets gaat er echt beter van rijden (en een S1 wordt minimaal 100 gram lichter)

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 21:12
door ridleyrijder
Quoten: Origineel geplaatst door Amclassic-fan op 07 December 2005


Ben benieuwd welke site dat is... Ik heb nog nooit een probleem gehad met Ritchey onderdelen. De verf kan er helemaal niet afbladderen trouwens, want het is allemaal geanodiseerd, dus kan je hooguit als je een kras maakt de aluminium kleur zien. Dat is wel zonde, maar hoe je een kras krijgt op een stuurpen begrijp ik niet echt.
Ritchey WCS is gewoon super, zeker voor het geld wat het kost.

het idd geanodiserd, maar bij mijn Ritchey delen kan je mooi zien dart de kleur al verbleekt is. Ik heb mijn zadelpen namelijk een 2-3tal mm hoger gezet, en je kan mooi het kleurverschil zien. Maar het is wel stevig spul. Ik zal binnenkort alles vervangen. Mijn stuur is kapot(vol mat afgeschaafge vlakken en kappen eruit), mijn stuurpen is te kort gekomen en om het geheel passend te maken zal ik ook mijn zadelpen vervanen. Nu is alles Ritchey Comp en het wordt WCS. Dus zal er binnenkort een zadelpen en een oversized stuurpen te koop staan.

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 21:19
door mr.scott
Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 December 2005



Ja, Er zijn vier subtypen varierend in gewicht van 370 tot 540 gram. Advies is om gewoon je vork te vervangen door bijvoorbeeld een Easton EC90 SL of SLX. Fiets gaat er echt beter van rijden (en een S1 wordt minimaal 100 gram lichter)
thx Sharkman,
Maar staat dat wel een Easton vork in een S1 frame met oversized tubes ? Zijn deze vorken niet redelijk slank van uitzicht ? Het geheel moet wel kloppen vind je niet...
thx
 

Scott-site

Geplaatst: 07 dec 2005 22:12
door sharkman
Nee hoor past perfect (beter dan de originele vork!)

Scott-site

Geplaatst: 08 dec 2005 01:17
door jorisvb
Quoten: Origineel geplaatst door Mr.Scott op 07 December 2005



Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 December 2005




Ja, Er zijn vier subtypen varierend in gewicht van 370 tot 540 gram. Advies is om gewoon je vork te vervangen door bijvoorbeeld een Easton EC90 SL of SLX. Fiets gaat er echt beter van rijden (en een S1 wordt minimaal 100 gram lichter)
thx Sharkman,
Maar staat dat wel een Easton vork in een S1 frame met oversized tubes ? Zijn deze vorken niet redelijk slank van uitzicht ? Het geheel moet wel kloppen vind je niet...
thx
 


Je kunt altijd nog de aero vork van Easton nemen

ook in het zwart te krijgen. Dus zonder rode rand

Scott-site

Geplaatst: 08 dec 2005 09:50
door speric
Quoten: Origineel geplaatst door Joris v B op 08 December 2005


Quoten: Origineel geplaatst door Mr.Scott op 07 December 2005



Quoten: Origineel geplaatst door Sharkman op 07 December 2005




Ja, Er zijn vier subtypen varierend in gewicht van 370 tot 540 gram. Advies is om gewoon je vork te vervangen door bijvoorbeeld een Easton EC90 SL of SLX. Fiets gaat er echt beter van rijden (en een S1 wordt minimaal 100 gram lichter)
thx Sharkman,
Maar staat dat wel een Easton vork in een S1 frame met oversized tubes ? Zijn deze vorken niet redelijk slank van uitzicht ? Het geheel moet wel kloppen vind je niet...
thx
 


Je kunt altijd nog de aero vork van Easton nemen

ook in het zwart te krijgen. Dus zonder rode rand


heb ik, klik maar op  giant-Eric !
overigens mijn easton zadelpen is na een regenachtig ritje waatrbij mijn broek vol met zand werd gevuld, door mijn benen vervolgens gezandstraald.gevolg, logo eraf, alleen daarom heb ik die pen gekocht, vond ik beter staan bij de rest.. jammer ....