Over de wielersport en zijn beoefenaars.

het doping-debat !

scrymm
Forum-lid

scrymm 08 feb 2007 19:08

Quoten: Origineel geplaatst door 01mario op 07 Februari 2007

hoi scrymm,
Als je zo Idolaat ben van Armstrong zou je toch moeten begrijpen dat als er een niet gebruikt dan is Lance het wel.
Dat de Wielerwereld vol met doping zit zal best zo en ik weet zelfs dat er onder de Tour mensen (recreanten) ook gebruikt wordt.
Waarom Lance niet gebruikt is:
Lance heeft een Long Capeciteit van 7 liter (ongekend hoog en niemand heeft  dat), Vroeger heeft hij aan Triatlon gedaan, Heeft tijdens zijn chemo kuren weel gewicht verloren, Lance Traint iedere dag behalve de hele december maand hij start weer met trainen rond oud en nieuw, hij trainde in het Zwitserse hoog gebergte sliep in Zuurstof arme tent (waardoor je lichaam extra rode bloed lichaampjes aanmaakt. Maar de Belangrijkst is dat Lance Echte pijn heeft geleden tijdens zijn chemo kuren en toen hij de dood in de ogen keek dat is echte pijn tijdens het fietsen is dat maar relatief. daarom kan hij o.a langer doorgaan als een ander. Op Discovery namen ze Lance onder de loep waardoor hij zo succes vol is, was in het teken toen hij voor de 5e keer de Tour kon winnen. Lance heeft een enorme geldings drang. Daarbij is hij enorm gediciplineert, heeft een doorzettings vermogen waar je u tegen zegt.
Hierom Gebruikt hij niet. Ik stoor me buiten gewoon aan het feit dat iedereen maar denkt dat hij gebruikt zonder ook maar z'n huiswerk te doen want als je dat zou hebben gedaan zou dat niet zeggen. Is het nu zo moeilijk te accepteren dat er eindelijk iemand is die zonde Epo de toer kan winnen.

Mario, late reactie maar toch:
- ngekend hoge longcapaciteit is al eerder vertelt dat het onzin is dus daar ga ik verder niet meer op in.
- dan kom je erop dat lance heel veel traint, in een zuurstoftent heeft geslapen en dat hij echt pijn heeft geleden m.b.t. chemokuur etc. Bovendien zeg jij is hij enorm gedisciplineerd en heeft hij een groot doorzettingsvermogen.
Nou dan zeg ik prima, niemand die dat hier ontkent dat hij dit allen doet of heeft. Het probleem is alleen dat jij het niet snapt, het sluit elkaar namelijk niet uit. Lance mag een hoge longcapaciteit hebben en er veel voorover hebben etc etc etc , maar dat is toch absoluut geen geldige weerlegging voor het feit dat hij doping heeft gebruikt?? Er zijn hier genoeg forumleden die zich ook suftrainen gebruiken die dan volgens jou ook doping?
En als we het gaan hebben over de pijn die hij heeft doorstaan door chemo etc dan zeg ik, tuurlijk, heel mooi verhaal, misschien is het ook wel waar dat hij meer pijn kan hebben, maar dan nog kan hij makkelijk EPO hebben gebruikt het sluit elkaar niet uit.
Tenslotte wil ik nog even zeggen dat ik inderdaad fan ben, maar wel een realistische fan. Jij bent ook een fan alleen weet je absoluut niet wat realisme inhoudt, jij slaat door en je verwart de werkelijkheid met fabeltjes, bovendien weet je absoluut niet weet wat geldige argumenten inhouden...
Vandaag is morgen alweer gisteren

01mario
Forum-lid

01mario 08 feb 2007 19:54

scrym
jou idee van realisme strookt niet met die van mij, van de UCI o.a Hein Verbruggen, en vele andere die mijn mening wel zijn toebedeeld. nou dan ben je geen echte fan die zulke taal uitslaat en die niet echt weet hoe de wereld in elkaar zit. Het gaat er om om door de regels te lezen en jij volgt gewoon de berichten die door jan en alleman in het leven worden gebracht.Over Lance Heb jij zijn boeken gelezen en van alle andere die over hem hebben geschreven?? heb jij de documetaire gezien op Discovery over lance waarom hij het wel kan zonder EPO.
Zeg mij niet wat realisme is want dat heb ik wel terdegen jij zou je zelf eens een spiegel voor moeten houden
Ik ga niet meer reageren op wat je hier nog wellicht gaat schrijven. Jij vind het leuk om mensen op de kast te jagen en daar pas ik voor.

pantani
Forum-lid

pantani 08 feb 2007 20:25

Scrym
Je zegt tenminste hoe het is!En laat hem nu nog een spiegel voorhouden,beter dan zoals al die profs die niet meer in de spiegel durven kijken!
il magnifico

01mario
Forum-lid

01mario 08 feb 2007 23:15

Quoten: Origineel geplaatst door pantani op 08 Februari 2007

Scrym
Je zegt tenminste hoe het is!En laat hem nu nog een spiegel voorhouden,beter dan zoals al die profs die niet meer in de spiegel durven kijken!

ik ga op deze onzin maar niet in

alfaboy_69
Forum-lid

alfaboy_69 08 feb 2007 23:15

Die operatie Fuentes heeft wel veel stof doen opwaaien toen ze pas was losgebroken maar wat is nu het uiteindelijke resultaat hiervan als ik zie dat 43 van de 51 Fuentes-renners al terug actief zijn in het profpeloton ? Enkele van hen dan nog in de Protour...

buzz
Forum-lid

Gebruikersavatar buzz 08 feb 2007 23:28

Quoten: Origineel geplaatst door fiedoo op 08 Februari 2007
Quoten: Origineel geplaatst door Buzz op 08 Februari 2007Ach ja, da’s jouw gedachte erover, Fiedoo. Naar mijn idee was Armstrong stukken sterker die dag op de Ventoux, en was het een groots gebaar richting Pantani. Wellicht ook met het idee om Marco te vriend te houden: om tactische redenen dus. Dat het een ander staartje kreeg, is een ander verhaal.

ja dat te vriend houden kennen we: zeggen dat hij de zege cadeau gaf en pantani elefantino noemen, zo hou je iemand inderdaad te vriend.'k heb het hier vroeger al eens allemaal vernoemd: 'k heb die rit naar de ventoux al 20maal bekeken en tijdens de laatste 1500m heeft lance van aan de kop 2x heel hard versneld zonder succes!
en die blabla van laten winnen: 'k heb lance nergens zijn remmen zien dichtknijpen om pantani te laten winnen, als jij kunt zeggen op welk ogenblik precies lance de cadeau gegeven heeft mag je het zeggen. ik zie hem enkel tot op het laatste moment spurten maar iets te traag.
't is in elk geval altijd zeer zwak van lance: of hij laat hem winnen en dan zwijgt hij, of hij liet hem niet winnen maar was te klein en dan is het pas echt smerig.
Heb helaas geen videobanden thuis. Daarom zojuist maar even gezocht op mijn eigen harde schijf...

Tijdens de bewuste etappe in 2000 kon Pantani onderweg op de Ventoux twee keer de kopgroep (met o.a. Beloki en Armstrong) niet volgen. Blijkbaar was hij niet top, die dag. Niettemin wist Marco beide keren terug te komen, en later zowaar te demarreren. Alleen Armstrong achterhaalde hem, en wenkte hem mee te rijden naar de top. De laatste 100 meter naar de finish zetten beide renners niet écht meer aan. Van een vlammende tweestrijd was absoluut geen sprake.

De meeste journalisten hadden de finish van dichtbij gezien, en confronteerden Marco naderhand met het niet-voluit gaan richting eindstreep. Waarop Pantani nogal vervelend reageerde over Armstrong. En die betreffende uitspraken vielen bij Armstrong weer verkeerd, waarna Lance uit de doeken deed hoe het werkelijk was gegaan. Naar zíjn idee tenminste.

De etappe naar Morzine was Lance niet zo happy met de doldrieste eenmans-actie van Marco. Door het hoge tempo van die etappe, alsmede door het vergeten-te-eten kreeg Lance een (honger)klapje van de hammerman. Kennelijk kwam de klap bij Pantani nog iets harder aan... Marco wist de finish niet eens te halen, en verliet de Tour door de zijdeur van z’n ploegleiders-auto.

zware
Forum-lid

zware 09 feb 2007 10:36

Quoten: Origineel geplaatst door 01mario op 08 Februari 2007

Feit is dat hij welicht de Best renners is allertijden.
Ik zal eerlijk toegeven dat ik het fijn van de Zaak Ulrich niet weet en of hij nu gebruikt heeft of niet ik zal het in het midden laten.
Maar hij had meer uit z'n carriere kunnen halen als hij wat meer dicipline heeft gehad. Want om 10 kilo te veel te wegen voor de Tour past niet bij een profcariere en zo zijn er nog tal van dingetjes.
Maar goed er zijn hier gezien sommige reactie's op wat ik schrijf alleen maar de Negatievelingen, de Anti Lance Armstrong fan en die gewoon wat tegen hem hebben zonder een gegronde reden een reden zoals vele fransen dat hebben omdat hij altijd de Tour won, maar dat is geen gegronde reden. 
De beste renner ooit is Merckx. Punt.
Volgens mij hebt U Ulrich's palmares nog niet gezien, moet U eens doen. Indrukwekkend hoor! Volgens mij wil iedere profrenner hier voor tekenen. Maar, de waarheid heeft haar rechten, Armstrong was beter. Wat zijn voorbereiding betreft, als een renner tweede, of derde word in de tour heeft deze renner keihard getraind ook Ulrich.

lazo
Forum-lid

lazo 09 feb 2007 11:31

Armstrong is de beste wielrenner aller tijden
niemand kan je ermee vergelijken gezien ook zijn medische situatie,niet indurain,niet ullrich,niemand.Over merxcs durf ik niks te zeggen(heb die nie echt gekend) want dat was ook een uitzondering.
Hij heeft zelden een zwak moment gehad,en als die deze had dan was hij nog moeijlijk te kloppen.
Armstrong is een fenomeen.
Men kan zeggen maar ja hij heeft alleen de tour gereden da is geen echte wielrennen,en blablabla maar je moet zien hij heeft idd alleen de tour gereden maar in de tour was hij wel NKLOPBAAR.Hij intresseerde zich gewoon niet in de kruimels,hij moest het juweel hebben'De Tour'.

jorisve
Forum-lid

jorisve 09 feb 2007 11:45

Quoten: Origineel geplaatst door lazo op 09 Februari 2007

Armstrong is de beste wielrenner aller tijden

Armstrong was de beste TdF rijder ooit. Nothing more, nothing less.
Flandrien zonder aanleg

pantani
Forum-lid

pantani 09 feb 2007 11:47

Ik win liever GIRO,TOUR en VUELTA dan 7xtour!
il magnifico

Plaats reactie