Pagina 18 van 21

Geplaatst: 04 jul 2007 11:27
door havana
Voor de 100ste keer: meer bar is niet beter.

Geplaatst: 08 jul 2007 21:29
door paulito
Nu Vittoria Rubinho maar heb naar aanleiding van deze topic conti grand prix 4000 S besteld. Volgens mijn LBS moet er een merkbaar verschil zijn. Ben benieuwd.!

Geplaatst: 08 jul 2007 23:25
door misspiggy
Inderdaad, meer BARS is niet beter!!!!!!!!!!!!!!!

Geplaatst: 10 jul 2007 00:52
door paulito
Miss Piggy schreef:Inderdaad, meer BARS is niet beter!!!!!!!!!!!!!!!


???? Snap niet wat je bedoeld????

Geplaatst: 10 jul 2007 01:37
door thomas1974
Hoe meer lucht in de band hoe harder en hoe meer deze gaat stuiteren over het wegdek. Dit kost energie en rijdt bovendien niet comfortabel, zeker niet op lange afstanden en in combinatie met een stijf frame. Hoe zachter de band hoe meer wrijving. Er is dus ergens in het midden een optimale druk voor je bandjes. In de voorband hoeft niet zoveel lucht als achter. Hoe lager je gewicht, hoe lager de druk. Etc. Wie heeft een mooie formule voor de optimale druk?

Ik weeg 72 kg en heb achter 8 en voor 7,5 bar (Ultremo).

Geplaatst: 10 jul 2007 05:21
door fdegrove
Hoi,

Lichaamsgewicht + gewicht van de fiets gedeeld door 10 is een goed uitgangspunt volgens Michelin.
Een halve bar minder in het voorwiel.
Dit voor een band met een breedte van 23 mm.

Ciao, :)

Geplaatst: 11 jul 2007 12:42
door rezne
De laatste ritten heb ik gereden op de Open Corsa Evo CX bandjes. Wat een wereld van verschil is dit met de Rubino's (pro) zeg. Met de Rubino's voelt mijn fiets aan als een tractor op een akker, in vergelijking met de Open Corsa's. Uiteraard is dit verschil te verwachten, maar ik had simpelweg niet verwacht het ook daadwerkelijk zo duidelijk te merken. Ik laat ze er dus mooi nog even omzitten ;)

Geplaatst: 15 jul 2007 21:03
door paulito
Vandaag voor het eerst met de conti GP 4000S gereden het beviel me prima. Even wennen in het begin, alsof ze wat gladder waren dan mijn vittoria's maar dat ging snel voorbij. Monteren was even lastig maar met enig beleid lagen ze er snel op. Voor 7.5 bar, achter 8 bar met 79 kg gewicht. Zou zo moeten vlgs de tabel bij de band. Ik ben er tevreden over.

Geplaatst: 15 jul 2007 22:26
door lvgh
Rezne schreef:De laatste ritten heb ik gereden op de Open Corsa Evo CX bandjes. Wat een wereld van verschil is dit met de Rubino's (pro) zeg. Met de Rubino's voelt mijn fiets aan als een tractor op een akker, in vergelijking met de Open Corsa's. Uiteraard is dit verschil te verwachten, maar ik had simpelweg niet verwacht het ook daadwerkelijk zo duidelijk te merken. Ik laat ze er dus mooi nog even omzitten ;)

Toevallig die met wit genomen of de geheel zwarte? Ik heb zelf ook een zwarte fiets met witte decals, toupe en (binnenkort) stuurlint en wilde ook de Evo CX gaan kopen, zou aardig zijn om eens te zien hoe dat past.

Geplaatst: 16 jul 2007 11:42
door airjay
Ik rij nu 4 maanden met Continental GP4000 omdat mijn vorige Michelin Pro2 Race in 1000 kilometer ruim 8 keer lek reden. Mijn ervaringen met Conti zijn gewoon beter.
Nu, na bijna 1500 kilometer slechts een keer lek gereden (op de pedalen staan, klimmen, nat wegdek --> vragen om problemen).
Ik rij met een 23mm. voorband en een 25mm. achterband (vanwege mijn gewicht) een comfortabele combinatie. Inmiddels begint de achterband wel een beetje vierkant te worden (het loopvlak wordt een beetje vlak, de band "bolt" niet zo mooi meer.) De spanning van mijn setje staat op 7 bar. De voorband blijft gewoon mooi rond.
Bij vervanging komt er zeker weer een setje Conti's omheen, hooguit een andere kleur (nu gewoon zwart-zwart)

Geplaatst: 16 jul 2007 12:30
door blaffy10
Airjay hoe zwaar ben je dan? En weet niet of het voor 25mm heel anders is ,maar je lichaamsgewicht gedeeld door 10 zou ongeveer het aantal bar moeten/mogen zijn.
Als je te zachte band rijdt gaat ie eerder lek, slijt sneller en meer weerstand.
Zweer zelf bij conti heb ook michelin ooit geprobeerd, maar dat loopvlak begon snel kleine scheurtjes te vertonen. IN polder gp en bergen gp4000 en dat rijd als een trein! Binnenkort misschien een tubes proberen...

Geplaatst: 16 jul 2007 13:07
door airjay
Gewicht is op dit moment 100kg. Gelukkig loopt dat langzaam omlaag door meer fietskilometers.
100kg delen door 10 resulteert in een theoretisch aantal bar van 10 terwijl de GP4000's slechts 8,5 maximaal mogen hebben. De 25mm. versie levert bij mij toch echt meer rijplezier dan de 23mm. Vooral omdat ik mijn ritjes niet plan op uitsluitend asfalt, maar ook regelmatig een flink stuk klinkers meepak.