Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Nog gefietst vandaag?

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 jan 2005 03:08

Over een witte wereld gesproken: ik ben vandaag samen met een fietsmaat naar Spa (Be) gereden om even een MTB-tochtje te doen. Het was overal al extreem wit in de Ardennen, maar toen we aankwamen scheen de zon uitbundig in een strakblauwe hemel. Toen we eindelijk op de fiets zaten begon het echter al te sneeuwen, en vanaf dat moment heeft het slechts heel af en toe opgehouden.
Het was echt een prachtige tocht, zo'n 2 1/2 uur door de heuvels rondom Spa; loeihard afgedaald over de besneeuwde en bevroren bospaden, natte voeten opgelopen in beekjes en bevroren plassen die opeens bezweken onder onze banden, moeizaam gebalanceerd over bevroren modderricheltjes, weggegleden over bevoren stijle klimmetjes, enorme klompen ijs van de overschoenen afgebeiteld, bevroren derailleurwieltjes gehad (mijn maat gelukkig ) en stukjes afgesneden dwars tussen de bomen door en over de varens heen. Ook nog middenin een enorme zwerm (trek)vogeltjes gekomen die massaal aan het drinken waren uit een plasje op een bospad.

Kortom: genoten vandaag, en erg hoge adrenalinespiegels gevoeld! Ardennen+sneeuw=feest staat vanaf nu in mijn hersens geprint.

clarien
Forum-lid
Berichten: 75
Lid geworden op: 09 jan 2005 17:11

clarien 26 jan 2005 16:12

maar hoe blijven jullie overeind?
vanmorgen op de atb in het bos... na 20 minuten in een bocht een keiharde smak op het bevroren bospad, meteen de lol eraf - dat doet verrekte zeer! en met een blauwe heup en dito handpalm weer rechtsomkeer gemaakt
t'was wel mooi in het bos... dat weer wel
 

onlycampa
Forum-lid
Berichten: 199
Lid geworden op: 05 dec 2004 12:56

onlycampa 26 jan 2005 17:33

Quoten: Origineel geplaatst door Clarien op 26 Januari 2005


maar hoe blijven jullie overeind?
vanmorgen op de atb in het bos... na 20 minuten in een bocht een keiharde smak op het bevroren bospad, meteen de lol eraf - dat doet verrekte zeer! en met een blauwe heup en dito handpalm weer rechtsomkeer gemaakt
t'was wel mooi in het bos... dat weer wel
 

Kwestie van goed sturen en een zijn met je bike! Maar dan nog kan het gebeuren dat je.......
Alleen maar Campa en niets anders!

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 26 jan 2005 23:50

Quote: Origineel geplaatst door Only Campa op 26 Januari 2005
Kwestie van goed sturen en een zijn met je bike! Maar dan nog kan het gebeuren dat je.......





Ja, hehe. Overigens was het gisteren relatief goed te doen vanwege de laag sneeuw, je hebt dan toch wat meer grip leek het. Ook reed ik met relatief weinig druk (2,5 bar) in mijn 2,2" banden. De Deore XT schijfremmen en Fox FLOAT F80RL vork hielpen ook goed mee in het hard naar beneden knallen trouwens.

Bij vlakke stukken met veel bevroren modderrichels heb ik trouwens wel vaak een voet aan de grond moeten zetten hoor, maar nooit echt gevallen. Probeer ook goed voor je uit te kijken, als je naar links of rechts kijkt val je al gauw die kant uit.

*edit*
Oh ja, zou bijna vergeten dat ik ook vandaag nog gefietst heb. Een kort rondje van zo'n 100 minuten, veel heuvels gepakt: Gulpenerberg, Eijserbosweg, Fromberg, Keutenberg. Dat was ook wel nodig om enigszins warm te blijven want het was verschrikkelijk koud hier in het heuvelland, de wind sneed gewoon door alle lagen kleding heen. Maar ja, toch weer ff op de fiets gezeten.
*/edit*

maatchen
Forum-lid
Berichten: 669
Lid geworden op: 24 aug 2004 13:09

maatchen 27 jan 2005 11:47

Quote: Origineel geplaatst door Clarien op 26 Januari 2005
maar hoe blijven jullie overeind?vanmorgen op de atb in het bos... na 20 minuten in een bocht een keiharde smak op het bevroren bospad, meteen de lol eraf - dat doet verrekte zeer! en met een blauwe heup en dito handpalm weer rechtsomkeer gemaaktt'was wel mooi in het bos... dat weer wel


Even naar het fototopic en mijn "crossertje" (of was het nu krotje?) bekijken. Spikes!

theone
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 11 jan 2005 18:37

theone 27 jan 2005 16:58

hmm gewoon naar school op en neer

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 29 jan 2005 17:50

Net heerlijk rondje gereden, volgens hartslag meter uiteindelijk 150 avg, dus wel prima :)

90 minuten, oa over dijk tussen amerongen en wijk
geen colletjes voor mij deze keer

en geen 1500-meter-kuchje!
be Special, ride a Special

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 29 jan 2005 18:25

>Net heerlijk rondje gereden
Dan was het bij jou vast een stuk warmer dan hier!

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

fietsfanaat
Forum-lid
Berichten: 235
Lid geworden op: 11 jan 2005 00:03

fietsfanaat 29 jan 2005 18:39

Quote: Origineel geplaatst door Diogenes op 29 Januari 2005
>Net heerlijk rondje gereden
Dan was het bij jou vast een stuk warmer dan hier!

Gr, Diogenes


Hoezo?
Ik weet niet hoe warm het was, kleed me meestal warm aan (2 t-shirts, 1 fietsshirt, 1 langemouwen shirt)
2 sokken
2 broeken (1 lang & 1 kort)
winterhandschoenen
:d
En het was goed te doen!
be Special, ride a Special

diogenes
Forum-lid
Berichten: 3087
Lid geworden op: 14 jan 2005 12:32

diogenes 29 jan 2005 18:45

Ja, ik ben ook weggeweest, maar hier was het nog flink heiig en ik zag op een thermometer dat het maar 0 graden was. Ik was blij na zo'n 50 km weer terug te zijn. Wel lekker dat de wind weg is, trouwens!

Ik vind het in ieder geval in de zomer een stuk lekkerder aanvoelen dan nu.

Gr, Diogenes
Velgenfluisteraar

Florezido

bike_add1ct
Forum-lid
Berichten: 3324
Lid geworden op: 06 apr 2004 15:33

bike_add1ct 29 jan 2005 19:55

Gister MTB ritje gemaakt over mooie, voor mij nog onbekende paden (van de MH-2daagse) in het Zuid-Limburgse heuvelland. Uiteraard weer enorm veel modder moeten happen.
Vandaag duurtraining op de racefiets van zo'n 87km, lekker rustig door de voerstreek richting de Vaalserberg gepedaleerd. Wel leuk om te zien dat het steeds witter wordt richting Vaals, tijdens de beklimming van de Vaalserberg vanaf de Belgische kant reden we regelmatig over een laagje sneeuw/ijs. Met het zonnetje erbij was het goed te doen, wat later op de dag met wat minder zon werd het fris.

bartoli
Forum-lid
Berichten: 8
Lid geworden op: 23 jan 2005 18:03

bartoli 30 jan 2005 10:11

Gisteren 82 km gefietst door Duitsland/Noord-Limburg. Hartslag vrijwel de hele tijd rond de 80% van mijn max. Gelukkig wel lekker weer gehad (geen wind en regen, de temperatuur mag nog wel wat hoger). Vandaag doe ik een iets rustigere training, maar wel wat meer kilometers.

Plaats reactie