Ah joh, valt wel mee. Herman heeft ook wel gelijk, het is natuurlijk makkelijk scoren en dat kan ook irritant zijn. Misschien bedoelt ie het ook wel met een knipoog, ik kijk zelf in ieder geval wel uit naar mijn dagelijkse tirade. Beetje ter compensatie aan mijn gebrek aan fietskilometers.amclassic-fan schreef:Als je niets toe te voegen hebt hou dan gewoon je mond. Je kan ook inhoudelijk op iemand in gaan, ipv dit soort uitermate makkelijke sneren te plaatsen.Herman_N schreef:Ik verheug me de laatste tijd steeds meer op de dagelijkse tirade van WdvB tegen de Nederlandse berg en Thijs Zonneveld.
Om met Thijs mee te denken. Vergeet de holle berg, vergeet een hoge berg, Veeeeeels te duur en onhaalbaar, zowel technisch, produktietechnisch, logistiek als financieel (explotatie, onderhoud). Op die manier wordt ie nooit duurzaam en functioneel. Bedenk dus een plek waar een "heuvel" of een serie heuvels nuttig kan zijn en denk niet megalomaan, houdt het laag en reeel.
Kan momenteel maar een oplossing voor de ik-hou-van-holland heuvel bedenken. Thijs, ga eens praten met onze corrupte natuursloper Henkie Bleeker en ga steun zoeken voor een nationale vuilnisbeltstrip. Hij wil de EHS stopzetten, waaronder de beoogde verbindingszone tussen de Oostvaardersplassen en de Veluwe. Dat is nogal een dure natuurlijke brug. Misschien kun je Bleeker duidelijk maken dat geld voor de natuur altijd naar mensen gaat en niet naar dieren. Als je nou eens de overbrugging van de Oostvaardersplassen naar het Horsterwold overlaat aan de provincie Flevoland, wellicht kun jij Thijs dan mooi de overbrugging maken tussen het Horsterwold en de Veluwe (daar is het veluwemeer op zijn smalst, overbrugging ca. 1200m, inclusief snelweg) Maak gewoon een serie heuvels in plaats van 1 losse berg. Incorporeer een brug of watertunnel voor de binnenvaart en een aantal ecoviaducten voor de herten en recreatiesporters en doe daar gewoon honderd jaar over tot ie volgroeid is. In de tussentijd kunnen de edelherten vanuit de oostvaardersplassen ontsnappen richting de veluwe waar tijdens een hongerwinter grotere kans op overleven is…… tenzij de zwakkere dieren natuurlijk de wolf tegenkomt die vanuit duitsland zijn opwachting maakt. Combineer zo’n plek met de snelweg, spoorlijn, het strand, de jachthaven en voila genoeg aanknopingspunten om een heuvelstrip te maken die een bestaand vraagstuk oplost en die recreatie en natuurontwikkeling met elkaar kan combineren. Zo nu en dan een paar voltooide vuilnisbulten opnemen in fietsroutes, langlaufroutes, wildroutes, hier en daar een overdekte wieler, skeeler, ski- of ijsbaan. Hotels en restaurants, kantoren, woningen….. het is in photoshop vast allemaal te combineren. De rest van NL verlost van vuilnisbulten, de herten malen er toch niet om. Iedereen blij.