Remmen, sturen, cranks etc., maar ook lampen en fietskoffers

Fietsverlichting

trebbor
Forum-lid
Berichten: 139
Lid geworden op: 21 apr 2011 23:27

trebbor 27 nov 2012 16:12

bandiet schreef:Duurt het bezorgen van een bestelling altijd zo lang bij DX? Op 24 oktober besteld, niet alle onderdelen waren op voorraad maar op 7 november is het verzonden. Tot nu toe nog niets ontvangen.

Groeten, Diederik
Ik heb ook eind oktober een bestellinkje geplaatst en zit nog steeds te wachten. Alhoewel wachten... Het duurt soms gewoon wat langer. Heb in totaal een keer of 6, 7 bij Dealextreme iets besteld en het is uiteindelijk altijd netjes bezorgd. De lange levertijd neem ik voor lief (gezien de prijzen).

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 27 nov 2012 16:30

Heb vandaag de nieuwe accu binnen ( 2 dgn) maar wel voor € 32,. Dat is beduidend meer dan jullie en ik voor de hele set hebben betaald. Maar deze accu ziet er stukken beter uit, en zeer goed afgeschermd voor het vocht.
Toch maar extra in de plastic gestopt.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 27 nov 2012 17:47

Ik lees hier ook veel van de slechte waterdichtheid van de batterij.
Ik heb bij mijn lamp een extra lange kabel bijbesteld om dan eventueel de batterij in een bidon te stoppen.
Is dit een goed idee? Of iemand nog een ander idee?


Groeten.

johoop
Forum-lid
Berichten: 321
Lid geworden op: 20 sep 2009 20:59
Locatie: Duiven

johoop 27 nov 2012 18:44

De standaard kabel is lang genoeg , zowel van het lampje als van de accu is de kabel ongeveer 50 cm.
Een van mijn fietsvrienden heeft hem nu ook in zijn aangepaste bidon zitten.
Afbeelding

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 27 nov 2012 21:31

Aah oke, ik had voor de zekerheid het kabeltje er maar bijbesteld.
Het was ook maar €2,50 dus ook niet dodelijk ;)

Gebruikersavatar
depoldertoerist
Forum-lid
Berichten: 1777
Lid geworden op: 28 mei 2009 21:57
Locatie: Waddinxveen
Contact

Gebruikersavatar depoldertoerist 27 nov 2012 22:09

jorrit10 schreef:Ach.. zie ook websites waar de setjes voor meer dan €100 worden aangeboden. Dan ben je pas echt duur uit...
tenzij er sprake is van kwaliteitsverschil.


Het zou wel een mooi zijn voor Fiets om de proef eens op de som te nemen in het magazine. Wat krijg je nu thuis en wat is het verschil! Moet toch nog snel te regelen zijn in de donkere periode...
BIKE to Work. Work to Eat. Eat to live. Live to BIKE

Racemachien
Forum-lid
Berichten: 98
Lid geworden op: 05 sep 2012 19:10
Locatie: Geel

Racemachien 27 nov 2012 22:37

depoldertoerist schreef:
jorrit10 schreef:Ach.. zie ook websites waar de setjes voor meer dan €100 worden aangeboden. Dan ben je pas echt duur uit...
tenzij er sprake is van kwaliteitsverschil.


Het zou wel een mooi zijn voor Fiets om de proef eens op de som te nemen in het magazine. Wat krijg je nu thuis en wat is het verschil! Moet toch nog snel te regelen zijn in de donkere periode...
Dat zou mooi zijn!

marcvmegroot
Forum-lid
Berichten: 1399
Lid geworden op: 11 feb 2007 11:36
Locatie: Arnemuiden

marcvmegroot 28 nov 2012 09:05

En is het niet voor deze donkere tijd, dan toch zeker voor volgend jaar.
Mijn ervaringen mogen ze gebruiken.

marc
people are strange when you\'re a stranger

http://www.marcvmegroot.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 28 nov 2012 09:17

Bij Fiets niet de know-how aanwezig om kwaliteitsverschil te testen tussen lampen die er hetzelfde uitzien. Er zijn een aantal componenten waardoor een lamp kan sneuvelen. De electronica in deze lampen zijn volledig opgebouwd met SMD componenten. Soms zijn bepaalde componenten express zwart gemaakt, regelmatig staan er codes op waar niets van te maken is. Om een voorbeeld te noemen (waar de boel ook relatief vaak op kapot gaat) zijn condensatoren. Die koop je in een bepaalde capaciteit (die vaak +-50% is, zeker bij dit soort goedkope producten) en met een bepaalde maximale spanning (waar ook toleranties opzitten). Door variaties in de capaciteit zal de driver niet kapot gaan, dat gaat enkel ten kosten van het rendement, enkel in een extreem geval van te kleine capaciteit is de led minder fel. Maar waar het wel vaak mis gaat is dat ze om geld te besparen er een condensator op zetten die een maximale spanning heeft die zeer dicht bij de bedrijfsspanning zit. Door variaties in de condensatoren weet je dan zeker een bepaald percentage van de lampen op den duur zal sneuvelen. Voor de fabrikanten hebben we het over besparingen van minder dan een Euro cent per lamp, maar ik zie met enige regelmaat dat het wel gebeurd.
Als zeg 10% van de lampen na bijv 40 branduren uitvalt vind ik dat volledig onacceptabel, maar om zulke zaken te testen heb je van iedere lamp er een heel aantal nodig.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2012 09:17

mrcoffee schreef:
depoldertoerist schreef:http://www.accu-company.nl/nl/181-fiets-verlichting-led

Lampen zijn vergelijkbaar alleen wat duurder dan die van DX (en met een Nederlandse stekker) . Accu is hier absoluut geen probleem en ze verkopen ook (reserve) accu's.
Ook bij deze firma een 900 lumen ledlamp besteld. Is inderdaad ietsje duurder dan vanuit de VS maar je hoeft er verder niet lang op te wachten. Zoals de poldertoerist al in een eerder post opmerkte: "ik had het eerder moeten doen" :-)
Heb je aan 900 genoeg of is het zinvol om voor die paar euro extra de 1200 te pakken?
Less is bore

Gebruikersavatar
jorrit10
Forum-lid
Berichten: 1278
Lid geworden op: 12 jul 2006 00:30

Gebruikersavatar jorrit10 28 nov 2012 09:20

depoldertoerist schreef:
jorrit10 schreef:Ach.. zie ook websites waar de setjes voor meer dan €100 worden aangeboden. Dan ben je pas echt duur uit...
tenzij er sprake is van kwaliteitsverschil.

Waar ik het over heb zijn exact dezelfde setjes.
Een dag niet gefietst is een dag niet geleefd...

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39534
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 28 nov 2012 09:29

Oja, en kun je lux <-> lumen omrekenen?
Less is bore

Plaats reactie