Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Robert Gesink

TheTourist
Forum-lid

Gebruikersavatar TheTourist 24 jun 2015 09:07

stakie75 schreef:. Verwacht (hoop) toch dat hij top 10-15 gaat rijden. Zou ik echt knap vinden na zo'n jaar.
Juist, laten we dat vooral niet vergeten.
Canyon Aeroad CF SLX 7.0

ericpeters
Forum-lid HC

ericpeters 24 jun 2015 12:05

Ik vind laatste worden al een knappe prestatie, maar ben in deze geneigd om prestaties, belofte en beloning met elkaar vergeleken in één perspectief te zetten.
Afbeelding

dc
Forum-lid

dc 24 jun 2015 17:33

Wilier_Granturismo schreef:Even voor de duidelijkheid: ik heb niets tegen Robert.

Alleen als we de resultaten uit het verleden bekijken...
1x 4e
2x ruim buiten de top 20
2x opgave

Dan zou toch echt mijn advies zijn: ga voor een etappe !! Kies er 1 of 2 uit en probeer die kans te pakken.
Uiteraard besefte je toen je dit poste zelf ook wel dat je selectief moest zijn met zijn resulaten, want als je de Ronde van Spanje had meegenomen was je argument al door je zelf ontkracht.

Maar zelfs als we dat even vergeten kunnen we een zelfde grapje doen over topplaatsen in etappes.

NUL.

Dus je advies is gebaseerd op? Overduidelijk niet op de kwaliteiten van Robert Gesink, maar op een droom dat hij wel even een etappe kan grijpen.
Voor alle dromers onder ons:
Robert gaat echt de Tour niet winnen
Waarom kom je met iets wat niemand stelt?

En dat geld ook voor anderen: Waarop baseren we dat een frisse Robert Gesink wel even een etappe kan winnen? Het keiharde onomstotelijk feit is dat hij meermaals een top tien in een grote ronde heeft gereden. Enig bewijs voor rittenkaper kwaliteiten zijn daarentegen bepaald dun.

Ik ben bepaald wel overtuigd van zijn sprinterskwaliteiten, maar de tour is echt andere koek. een massasprint bergop zit hij met de Gilberts en de Valverdes, en om nou te gokken dat je wel een keer met een kleiner groepje mag afsprinten is ook weer zoiets.

En geloof me, het neersabelen als hij zich op 20 minuten laat rijden en daarna geen etappe kan winnen zal meedogenloos zijn.

Robert Gesink, helemaal niks waard.
Laatst gewijzigd door dc op 27 jun 2015 20:43, 1 keer totaal gewijzigd.

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 27 jun 2015 20:30

De net niet wielrenner...

Laten we hopen dat ie de rest van het seizoen nog een succes(je) kan pakken.

robbebopper
Forum-lid HC

Gebruikersavatar robbebopper 27 jun 2015 21:00

ruud_k schreef:De net niet wielrenner...

Van de 7324725751 bewoners van planeet Aarde zijn er 7324725731 geen wielrenner, en 7324725631 geen "net-niet wielrenner". Hij hoort dus bij een select gezelschap.

Laten wij, als lid van deze grote groep "geen-net-niet-wielrenners" dan ook proberen het nodige respect op te brengen voor hen die wel bij de "net-niet-wielrenners" horen.

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 27 jun 2015 21:51

robbebopper schreef:

Van de 7324725751 bewoners van planeet Aarde zijn er 7324725731 geen wielrenner, en 7324725631 geen "net-niet wielrenner". Hij hoort dus bij een select gezelschap.

Laten wij, als lid van deze grote groep "geen-net-niet-wielrenners" dan ook proberen het nodige respect op te brengen voor hen die wel bij de "net-niet-wielrenners" horen.
Tja..., het is maar net hoe je het interpreteert... Dat zegt dus meer over jou dan mij...

Ik doe het 'm niet na in ieder geval ;) en hoop dat hij eens meer geluk heeft.

twekkel
Forum-lid

twekkel 06 jul 2015 20:45

Hup Robert, 3 dagen op rij heel goed bezig ;)

tommeke14
Forum-lid

tommeke14 06 jul 2015 23:57

Voor een net niet wielrenner heeft hij toch al wat mooie koersen gewonnen...

sloeren
Forum-lid

Gebruikersavatar sloeren 07 jul 2015 08:07

Ik word erg vrolijk van de manier waarop hij op het moment de pers te woord staat. Hij wekt de indruk volwassen en opgewekt te zijn. De tour loopt op dit moment voor hem op een manier die bij zijn talent past. Als er niks geks gebeurt eindigt hij midden in de top tien. Dan presteert hij naar vermogen en daar doet hij me het grootste plezier mee.

Soap
Forum-lid

Gebruikersavatar Soap 07 jul 2015 09:48

tommeke14 schreef:

99% zijn trouwens net niet wielrenners dan.....
Ze kunnen nu eenmaal niet allemaal een Jan Janssen, Contador, Hinault, Merckx, etc. wezen.
Dat blijven nu eenmaal de elite en nee die hebben wij momenteel niet in huis....

Maar het is genieten van het aantal Nederlanders die wel in die brede top mee draaien :D
En Robert is met al zijn ellende gewoon nog steeds daar aanwezig en ik vind dat echt enorm knap! Hopelijk zit het hem eens 3 weken mee en misschien zelfs wel eens een gelukje....
Afbeelding
Canyon Ultimate CF SL team (2015)
Pinnacle Arkose 2 (2015)

ruud_k
Forum-lid

ruud_k 07 jul 2015 16:11

Soap schreef:
tommeke14 schreef:

99% zijn trouwens net niet wielrenners dan.....
Ze kunnen nu eenmaal niet allemaal een Jan Janssen, Contador, Hinault, Merckx, etc. wezen.
Dat blijven nu eenmaal de elite en nee die hebben wij momenteel niet in huis....

Maar het is genieten van het aantal Nederlanders die wel in die brede top mee draaien :D
En Robert is met al zijn ellende gewoon nog steeds daar aanwezig en ik vind dat echt enorm knap! Hopelijk zit het hem eens 3 weken mee en misschien zelfs wel eens een gelukje....
Maar precies, zo bedoel ik dat ook !! Hij is een beetje een pechvogel, nogmaals ik gun hem het succes van harte deze tour als hij niet stuitert kan ie ver komen...

Sieper
Forum-lid

Gebruikersavatar Sieper 07 jul 2015 19:06

Idd vrolijk, ontspannen, fietst ook weer goed. Ik heb er wel een goed gevoel over. Had ik een tijdje geleden echt niet meer verwacht, wel gegund hoor.
Afbeelding

Plaats reactie