Parijs Roubaix 2012 10 juni
Ik loop te twijfelen over de vraag op welke fiets ik Parijs-Roubaix zal gaan rijden. Ik heb de keuze uit mijn Giant TCR Advanced SL en mijn Van Tuyl VT780?
De Giant is een carbon racer. Hij is stijf en lichtvoetig, maar rijdt heerlijk. De Van Tuyl is een alu racer met carbon achtervork. Hij rijdt wat minder lekker dan de Giant, maar heeft als voordeel dat hij wat minder stijf is en dus wat comfortabeler. Ik neig zelf naar de Van Tuyl, maar twijfel nog licht.
Graag jullie advies...
De Giant is een carbon racer. Hij is stijf en lichtvoetig, maar rijdt heerlijk. De Van Tuyl is een alu racer met carbon achtervork. Hij rijdt wat minder lekker dan de Giant, maar heeft als voordeel dat hij wat minder stijf is en dus wat comfortabeler. Ik neig zelf naar de Van Tuyl, maar twijfel nog licht.
Graag jullie advies...
-
- Forum-lid
- Berichten: 3988
- Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38
Met beide fietsen moet je 'm gewoon kunnen rijden maar ik zou voor het meeste comfort gaan.
nog een dikke 3 weken dan is het zover. busje en chauffeur geregeld. team bestaat uit Klaus, Wijnand, Jeroen, ik dus, en driver Roelof. past precies in een VW busje.
zit er aan te denken om met licht te vertrekken aldaar, kunnen we een uurje langer van de toch al betaalde kamer genieten. aan de andere kant is het ook wel plezand met het Rotterdamse chapter op te rijden.
gesprekstof voor onderweg. neem de verlichting in ieder geval mee, van vorige keer weten we nog dat daar streng op gecontroleerd werd.
zit er aan te denken om met licht te vertrekken aldaar, kunnen we een uurje langer van de toch al betaalde kamer genieten. aan de andere kant is het ook wel plezand met het Rotterdamse chapter op te rijden.
gesprekstof voor onderweg. neem de verlichting in ieder geval mee, van vorige keer weten we nog dat daar streng op gecontroleerd werd.
Funny the way it is
Ik mag wel eens gaan trainen!kool486 schreef:nog een dikke 3 weken dan is het zover.
Nadeel is dat er dan veel prutsers voor je op de stenen zitten. Ze komen nu al heel snel dus op de eerst 10 stroken zal het druk zijn.kool486 schreef:zit er aan te denken om met licht te vertrekken aldaar, kunnen we een uurje langer van de toch al betaalde kamer genieten.
Daarnaast betekend laat starten in de rij voor de douches:
Bedenk dat we dit keer al na 20km op de kasseien zitten! We gaan namelijk vanaf de start een stukje naar het westen en dan gelijk omhoog naar Troisville waar we de Pave Steablinski voor onze kiezen krijgen.
Die eerste drie stroken liggen vaak onder de blubber en als alles dan bij elkaar zit
Foto's van een droge editie:
Die eerste drie stroken liggen vaak onder de blubber en als alles dan bij elkaar zit
Foto's van een droge editie:
Jij misschien maar ik moet 2 uur warm draaienkool486 schreef:op het asfalt halen we die paar prutsers in,
als ik mijn gezonde verstand gebruik is iemand die 210 km PR rijd nooit een prutser, snelheid is dan onbelangrijk.
als iemand in de elfstedentocht als laatste om 23.59 op de Bonke finished is het een held, geen prutser.
als iemand in de elfstedentocht als laatste om 23.59 op de Bonke finished is het een held, geen prutser.
Funny the way it is
-
- Forum-lid
- Berichten: 3500
- Lid geworden op: 30 nov 2008 14:11
De Fries-Drentse combinatie versus Rotterdam en omstreken!kool486 schreef:nog een dikke 3 weken dan is het zover. busje en chauffeur geregeld. team bestaat uit Klaus, Wijnand, Jeroen, ik dus, en driver Roelof. past precies in een VW busje.
zit er aan te denken om met licht te vertrekken aldaar, kunnen we een uurje langer van de toch al betaalde kamer genieten. aan de andere kant is het ook wel plezand met het Rotterdamse chapter op te rijden.
gesprekstof voor onderweg. neem de verlichting in ieder geval mee, van vorige keer weten we nog dat daar streng op gecontroleerd werd.
Goed geregeld, ik heb er zin in!
Er staat op de site dat er een probleem is met wat inschrijvingen. Even checken of je naam erbij staat
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.vc-roubaix-cyclo.fr/site/" onclick="window.open(this.href);return false;
In the end cycling is easy. Just pedal and see where it ends.