Naast de fiets is ook de berijder en wat die aan het lijf heeft een discussie waard.

Ik hoor graag je mening over de kleding. (Bikemotion)

baskoomen
Forum-lid

baskoomen 08 apr 2011 17:35

Mooie discussie is dit geworden.

Aangezien ik Paul al wat langer ken ben ik al heel lang op de hoogte van zijn plannen.
ook ik was sceptisch (soms nog steeds) en kritisch, maar dat is ook wat Paul vraagt.
hij wil geen ja knikkers horen, want daar leert hij niks van, en daar word zijn product niet beter van.
Ik denk dat Swoosh best een punt kan hebben, alleen heeft hij op dit moment te weinig informatie om goed te kunnen oordelen. voorbeeld: je hebt de kleding niet "Live" gezien, je hebt geen kennis over het kennisniveau van Paul(sterker nog, je geeft aan dat je hem niet kent(Paul als coureur via google), en je zit zelf niet in de kledingproductie(correct me if i'm wrong). in mijn ogen kan je dan alleen kritiek hebben op de kleuren en initiële foto's, maar op dit moment niet op het hele concept.
Maar natuurlijk reageer ook jij met de info die je hebt, wellicht kan eea duidelijker worden als je eens op de site kijkt.(ik heb overigens wel gewoon een uitnodiging gehad, misschien zit ie in je spam-filter?)
Juist het "bike clothes and enjoyment" concept is een interessante, want dit maakt Blueon geen dozenschuiver, zoals er meer zijn.

Inmiddels heb ik een test-set thuis liggen, en die zal ik voor Paul "onder handen nemen" middels een testrit. (wie weet kom je me wel tegen)

De eerste indruk is heel goed,afgaande op de foto's dacht ik: nou, is dit nou waar je de hele tijd mee bezig bent?
maar nu ik het in mijn handen heb gehad ben ik echt onder de indruk.
de kwaliteit is erg hoog, en de kleuren zijn goed. wel mist de kleding nog dat extra "geintje" of die speciale finishing touch wat ik wellicht wel zou verwachten.
zoals gezegt: de foto's doen de kleding geen eer aan.

Juist het laten proberen, kritisch zijn op het eigen product, en het oog voor detail bij Paul is opvallend, al komt dit niet altijd helemaal over op het forum.
Voor zover ik het kan zien zit Paul er bovenop, en weet inmiddels meer van fietskledij (of inmiddels opgestoken) dan menigeen onder ons.
Juist het deel wat voor hem onbekend is, de eindgebruiker, probeert hij te leren kennen dmv dit forum en zijn eigen tijdelijke site.
ik denk dat dit alleen maar prijzenswaardig is, een ondernemer die zich zo kwetsbaar opstelt zie je weinig.

Wel is het misschien zo dat de communicatie strakker, eenduidiger en meer in de trant van de kwaliteit van het product zou kunnen, omdat het professionele van het bedrijf niet altijd over komt. (vaste communicatietijden, bijv elke week op woensdag, niet de foutjes in de nieuwsbrief (titel) enz.) maar deze handschoen heeft Paul reeds opgepakt.

Ik was erg sceptisch over het concept, maar na het zien van het eerste product ben ik een stuk positiever geworden.
alle begin is moeilijk, maar afgaande op wat ik nu weet lijkt het in elk geval een goed begin te gaan worden. of het dan uiteindelijk een succes gaat worden, en Paul en Swoosh over 2 jaar op een terras nog eens kunnen napraten, dat zal de tijd moeten leren.
BULLS Harrier 1 2009

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 08 apr 2011 19:36

@bas en iedereen die iets in de plannen ziet, ik ben blij dat jullie dit laten blijken maar blijf vooral kritisch. Als je het niks vind hoor ik het ook graag en vooral waarom, ook al heb je niet alle infromatie.

Wel zou ik het opbouwend en constructief willen houden op een prettige en volwassen manier. Ik heb Swoosh een uitnodiging gestuurd en over twee jaar kijken we terug. Ik heb nog veel werk te doen, en ben daar druk mee bezig, zoals velen aangeven, je moet ergens beginnen maar dat is zeker niet vanuit het niets.

Wie van jullie is in Limburg volgend weekend? Van de foto's moet ik het niet hebben op dit moment ;-), dus ik laat de kleding graag aan jullie zien.

Veel op de fiets en tijdens P-R van het weekend.

Groeten,

Paul

Groetjes,
Paul
Genieten van de fiets....

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 08 apr 2011 19:38

Heb je al een idee van de prijzen?
"Try not. Do or do not......there is no try"

alpdhuez53:15
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar alpdhuez53:15 11 apr 2011 12:14

Ook ik zie deze discussie nu pas voor het eerst en kan de wijze waarop de TS het aanpakt wel waarderen. Er spreekt durf van uit en op deze manier het forum erbij betrekken getuigt ook van visie. De kleding is erg zwart maar dat vind ik meteen ook weer wat hebben. Met name het shirt vind ik mooi omdat hij een 'matte' uitstraling heeft en ook lekker strak is. Lijkt mij eigenlijk ideaal voor het voor- en najaar, lekker warm!

Zou in je concept sterk de focus leggen op het belang van een goede pasvorm (voor de NL markt?) want een weekendje met mooi weer buiten flink rondrijden leert dan minimaal 50% van de mensen veels te losse kleding (shirtjes) draagt. Het fladdert aan alle kanten en ziet er niet uit (toen ik zelf begon met fietsen deed ik vanuit onwetendheid daar zelf ook aan mee). Besteed daar bijvoorbeeld aandacht aan op je site en natuurlijk via Twitter/Facebook. Hoewel ik altijd in clubkleding rij ga ik je in de gaten houden en laat ik me tzt misschien wel verleiden om een setje in de praktijk te gaan proberen.

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 12 apr 2011 10:09

@andromeda natuurlijk heb ik een idee en na het maken van de tweede samples weet ik de exacte inkoop prijzen. Op het moment dat je prijzen naar buiten brengt moet dit samen gaan met een goede product omschrijving zodat de waarde direct ingeschat/vergeleken kan worden. (vanuit de foto discussie heb ik geleerd dat wat je naar buiten brengt een totaal plaatje moet zijn;-))

@Alp d'Huez leuk dat je van je laat horen, het onderwerp omvangt al flink wat pagina's en ik hoor natuurlijk graag je wat jij van het plan/kleding vind. De collectie waar mee ik start is ook de basis collectie en die is zwart (ziet er strak uit en is goed te combineren met andere kleding), kleuren zullen snel volgen. Dat zwart iets warmer word dan een lichte kleur is natuurlijk zo. Belangrijk is dat de designs van bijvoorbeeld het vest (ademende achter en zijkanten) en de gebruikte materialen zoals de merino wol in de shirts (vocht afvoerend vermogen) er voor zorgen dat je "cool" blijft.
Ja, jou reactie over de pasvorm is zeker een belangrijke pijler, veel mensen rijden met te grote kleding.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 12 apr 2011 11:44

Ik begrijp uiteraard dat je zelf al prijzen hebt van de kleding, ik doelde op een indicatie.
Gaat een shirt korte mouw rond de 50 of 150 euro kosten en voor een bib hetzelfde verhaal.

Of anders, in welk deel van de markt wil je je positioneren? (qua prijs)

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 13 apr 2011 13:36

@andromeda ik begrijp je vraag, de positie van blueOn is in het topsegment van de markt met een "fijne" ;-) prijs. Als we het alleen over de prijs hebben voor jou beeldvorming, voor een broek tussen de 120-140 en voor een shirt 75-95 euro.

andromeda
Forum-lid HC

Gebruikersavatar andromeda 15 apr 2011 14:31

Ok, dat is pittig voor een onbekend merk maar zeker niet onverkoopbaar als de kwaliteit zo goed is als je aangeeft.

ever
Forum-lid

Gebruikersavatar ever 15 apr 2011 14:45

Er is in het begin van dit topic gesproken over een lijn voor vrouwen. Gaat die er ook komen of vooralsnog niet?

baskoomen
Forum-lid

baskoomen 15 apr 2011 16:38

Ik vind de prijs ook pittig.
met die prijzen word de lat wel hoog gelegd voor je, Paul. het product zal echt perfect moeten zijn.
Belangrijk zal zijn of mensen de kleding ergens kunnen aanschouwen/testen, want zomaar op de gok iets van boven de 100 euro aanschaffen is voor veel mensen niet weggelegd.
heb je daar een idee over? hoe ga je mensen overtuigen dat dit product het product is wat ze moeten hebben?
BULLS Harrier 1 2009

poets
Forum-lid

Gebruikersavatar poets 17 apr 2011 18:46

ik hoop dat er snel samples komen dat zegt meer als woorden.........

paul@blueonbike
Forum-lid

paul@blueonbike 18 apr 2011 11:17

@andromeda, Baskoomen en poets, jullie vullen elkaar mooi aan.
1. de kleding valt in het hoge segment van de markt.
2. hoe toon je dit aan? Hier zijn verschillende manieren voor maar ik wil mij vooral richten op "mond op mond" (veel aankopen worden gedaan op basis van recensies van andere consumenten)
3. o.a. door samples/de kleding te laten testen door "experts" die veel rijden en bekend zijn met de verschillende merken in deze klasse.

@ever ja, de dames lijn gaat er direct komen. Voor zowel de heren als de dames starten we met de basis die stap voor stap word uitgebreid.

Plaats reactie