Deelnemers stellen zich voor en een uitgebreid scala aan andere onderwerpen.

Vandaag gefietst in 2012

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 feb 2012 19:12

wat een mooie foto's van op het strand Buzz!

Ik ben het bos in gegaan
Afbeelding

we waren een gek stel bijelkaar: een singlespeed, mtb en een crosser,leuke cultfietsen bij elkaar
Afbeelding
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 feb 2012 21:16

Ik ben vandaag ook met de crosser (ook Empella ;)) de bossen in geweest. Ik vond het vandaag maar eens tijd om mijn spikebanden uit te proberen. Conclusie: Ontzettend veilig, geen een keer weggegleden, maar loeizwaar!

Dus voor extreme woon-werkritjes een uitkomst, maar om nou te zeggen dat je er een wedstrijdje mee moet rijden, nou nee.

Gebruikersavatar
herera
Forum-lid
Berichten: 1796
Lid geworden op: 25 jul 2004 14:17
Locatie: Huissen

Gebruikersavatar herera 04 feb 2012 22:16

robbebopper schreef:Ik ben vandaag ook met de crosser (ook Empella ;)) de bossen in geweest. Ik vond het vandaag maar eens tijd om mijn spikebanden uit te proberen. Conclusie: Ontzettend veilig, geen een keer weggegleden, maar loeizwaar!

Dus voor extreme woon-werkritjes een uitkomst, maar om nou te zeggen dat je er een wedstrijdje mee moet rijden, nou nee.
Met hoeveel bar moet je met die dinge rijden, en in hoeverre heeft dat ivloed hard of zacht in de sneeuw?
"Waar een wil is is een weg, waar een weg is wil ik fietsen."

Gebruikersavatar
robbebopper
Forum-lid HC
Berichten: 5713
Lid geworden op: 09 aug 2006 16:32

Gebruikersavatar robbebopper 04 feb 2012 22:38

Aanbevolen is 50 psi, ofwel zo'n 3,5 bar. Ik ben vandaag met 2,5 op pad gegaan.
Het effect van de banden is het grootst op stukken hardgereden sneeuw. Zolang je rechtdoor rijdt met deze banden (Continental nordic spike 120) raken de spikes, die alleen aan de zijkant zitten, het wegdek niet. Bij bochten merk je gewoon dat je eigenlijk niet meer weg kunt glijden, alhoewel het wel enig lef verreist om dat eens uit te proberen.

Ik heb speciaal voor deze banden een simpel los achterwiel op markplaats gekocht. Een oud voorwiel had ik nog liggen. Banden erop, en klaarhangen voor "slechte" tijden. Vandaag was maar eens om uit te proberen, want eerlijk gezegd viel het op de meeste stukken goed te doen. Had deze banden nog niet echt nodig.

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 04 feb 2012 23:15

Goed idee, ik wil voor volgend jaar ook wel een heftiger setje klaar hebben staan
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 05 feb 2012 10:02

Ik rij met dit weer op de MTB en niet op de crossfiets. In Twente zijn de laatste maanden op veel plaatsen diepen sporen in de modder gereden. Met de MTB kan je daar zonder probleem gewoon overheen rijden, terwijl je met de crossfiets rustig aan moet doen. In Twente ligt nu nauwlijks sneeuw, maar als er meer licht krijg je ook altijd te maken met verrassingen onder de sneeuw. Een MTB rolt een stuk makkelijker over een grote wortel of tak heen dan een CX
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Gebruikersavatar
superrose
Forum-lid
Berichten: 3276
Lid geworden op: 02 sep 2009 00:36
Locatie: Amsterdam totdat ik terug de provincie in ga
Contact

Gebruikersavatar superrose 05 feb 2012 11:04

Ja, dat is precies wat ik merkte, die sporen zijn voor de crosser niet lekker te doen. Ik ga een mtb overnemen van een kennis. Het is nu meer dat ik op de crosser rijd door gebrek aan.
Een paar uur op de fiets, het maakt alles zo simpel.

website: http://stoerevrouwensporten.nl/
twitter: @wijsporten

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 05 feb 2012 12:52

Een mtb geeft zeker meer "foutmarge" maar met een dikke laag sneeuw in het bos blijft het toch lastig genoeg. Die diepe sporen, obstakels of een ruiterpad zie je daardoor lang niet altijd aankomen.
Voordeel is weer dat standaard paden opeens leuk genoeg zijn om overheen te rijden.

joeptimmermans
Forum-lid
Berichten: 496
Lid geworden op: 16 feb 2009 14:12
Locatie: Nijmegen

joeptimmermans 05 feb 2012 13:00

Heerlijk 2,5 uur gespeeld in de sneeuw vanochtend. Van mij mogen er nog wel een paar centimeters bij vallen.

Gebruikersavatar
norman
Forum-lid
Berichten: 24
Lid geworden op: 09 okt 2011 10:02

Gebruikersavatar norman 11 feb 2012 14:46

Zonet 80km op de singlespeed voltooid. Op het gemak gedaan met een gemiddelde snelheid van wel 23,6 km/u =)
'k wilde nog zeggen dat ik al na 1 uur of zo ijsklontjes in mijn bidon had (zuiver kraanwater).

bottecchia
Forum-lid
Berichten: 3988
Lid geworden op: 27 nov 2006 22:38

bottecchia 11 feb 2012 18:19

Ik ben nog een keertje op de mtb gestapt om de sneeuw in te duiken nu er nog wat ligt. Geen vast plan dus de route is wat chaotisch geworden. Met wat extra lusjes kwam ik met precies 100km op de teller thuis. Dat doet een mens goed.. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Het was onderweg niet zo druk. Maar er viel me net als vorige week weer wat op. Als er sneeuw ligt is iedereen die je onderweg tegenkomt vrolijk en vriendelijk. Ok, ze lopen nog steeds standaard over de volle breedte van de weg of het fietspad. Maar als je belt gaat iedereen meteen op zij en meerdere mensen verontschuldigen zich zelfs. Dat laatste is uiteraard nergens voor nodig maar het is voor mij echt een opvallend verschil met sneeuwloze dagen.

Gebruikersavatar
buzz
Forum-lid
Berichten: 2372
Lid geworden op: 26 okt 2005 02:02

Gebruikersavatar buzz 11 feb 2012 19:02

@Bottecchia: Je hebt meer kilometers dan ik gemaakt, maar wel minder foto's. ;)
Ook ik kwam bijzonder weinig mensen tegen. Er werd inderdaad volop gegroet, en zowaar ook nog aangemoedigd op het Klimduin (zie verderop).

En ja, het blijft leuk om te mountainbiken onder winterse omstandigheden. De wereld ziet er toch iets anders uit, ook langs de Noord-Hollandse kust...

Afbeelding

Dokkeren over privé-strand...
Afbeelding

Afbeelding

Het bijna 50m hoge Klimduin is normaal gesproken een onneembare veste. Supermulle zandmuur, 19% gemiddeld, max 30%. Het overgrote deel is momenteel echter behoorlijk opgevroren, en redelijk berijdbaar. Toch leuk om daar eens omhoog te stampen en vervolgens omlaag te fladderen!

Afbeelding Uiteraard alle remmen los...
Afbeelding

Even buurten bij het idyllisch gelegen Vogelmeer, waarop een B-vormige schaatsbaan is geprepareerd...
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En weer retour langs de Noordzee...
Afbeelding

Fraai ‘stilleven’, die vastgevroren golfjes...
Afbeelding

Afbeelding

Met 60km op de teller, wederom een aantrekkelijk ritje achter de rug...
Afbeelding
Laatst gewijzigd door buzz op 11 feb 2012 19:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten