Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielrennen op tv

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 feb 2013 14:33

litespeed schreef:+1

Ordinair trolgedrag.
Misschien een keertje inhoudelijk iets bijdragen i.p.v. alleen maar andermans posts af te zeiken? Ordinair moraalriddergedrag.

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 feb 2013 14:53

Het stijgt je naar je hoofd klaarblijkelijk. Getuige het andere topic (dure spulletjes voor jeugdige renners oid) heb jij zo nu en dan wat sturing nodig. Maar daar had ik beter kunnen quoten ipv enkel reageren...:D

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27917
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 25 feb 2013 14:58

Misschien moet je politieagent worden? Kun je de hele dag andere mensen bijsturen en je krijgt er nog voor betaald ook!

Gebruikersavatar
litespeed
Forum-lid
Berichten: 3299
Lid geworden op: 24 jan 2007 09:32

Gebruikersavatar litespeed 25 feb 2013 15:03

Dank je de koekoek. Daar kan ik echt niet van rondkomen en m'n hobby's bekostigen. Evengoed bedankt voor je tip.

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 25 feb 2013 15:24

chrissiewizzie schreef:Ik vind het eigenlijk wel gappig. Er zit ook wel iets schizofreens in het niet rijden vanwege het weer en je wel volstoppen met dope. Natuurlijk is het het enige juiste besluit om niet te rijden....helaas. Maar de plaatjes van Hinault in de sneeuw, volledig uitgewoond, maar een paar mannen die de finish haalden, geweldige heroiek. Dat zou voor het wielrennen nu juist supermooi geweest zijn.
Vanuit je luie stoel is het natuurlijk een machtig mooi iets om te kijken naar renners die tot het uiterste moeten gaan tijdens extreem weer.
Ik heb hier een boek met daarin foto's van de Helletocht over de Passo di Gavia. Alle in korte broek, geen muts, geen handschoenen. Maar wat je eruit haalt is dat er afstappers zijn en dat het allemaal ondoenlijk is om dat vol te houden. Dit speelt zich af in de nabijheid van de top. In de afdaling gaat de sneeuw over in regen. Maar dan is de meute al verkleumd. En over hoeveel km's gaat het dan hier in ijzige kou? De aanloop was nat maar goed te doen.
Van start tot finish over 200+ met (natte) sneeuw, gladheid, is wel even anders. Met een zeiltje over het peleton zal het wel lukken. Er zitten er altijd een paar tussen waarbij de adrenaline juist gaat werken onder dit soort omstandigheden. Maar wat is verantwoord?
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

Pina aqua
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 05 feb 2013 14:13

Pina aqua 25 feb 2013 16:13

chrissiewizzie schreef:Ik vind het eigenlijk wel gappig. Er zit ook wel iets schizofreens in het niet rijden vanwege het weer en je wel volstoppen met dope. Natuurlijk is het het enige juiste besluit om niet te rijden....helaas. Maar de plaatjes van Hinault in de sneeuw, volledig uitgewoond, maar een paar mannen die de finish haalden, geweldige heroiek. Dat zou voor het wielrennen nu juist supermooi geweest zijn.
Prachtig ja :geek: Laten we dan direct het dragen van helmen afschaffen, er gaat toch niets boven herkenbare renners! Afbeelding
:mrgreen:
It's ,absolutely, without question, unequivocally, only about the bike

Cervino
Forum-lid
Berichten: 274
Lid geworden op: 14 mar 2012 14:32

Cervino 25 feb 2013 16:28

Pina aqua schreef: Prachtig ja :geek: Laten we dan direct het dragen van helmen afschaffen, er gaat toch niets boven herkenbare renners!
Ik fiets zelden met een helm. Muts, petje of zo'n worstenhelm. Daarmee wor ik nog niet herkend :(
http://www.cima-lux.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

fietsvriend
Forum-lid
Berichten: 800
Lid geworden op: 15 okt 2008 23:17

fietsvriend 01 mar 2013 13:42

t is net allround schaatsen. Daar zenden wij Ollanders uren en uren en uren van uit, terwijl er niemand op de wereld van wakker ligt. Op een enkele verdwaalde Noor of Duitser na.
Michiel

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 02 mar 2013 02:35

fietsvriend schreef:t is net allround schaatsen. Daar zenden wij Ollanders uren en uren en uren van uit, terwijl er niemand op de wereld van wakker ligt. Op een enkele verdwaalde Noor of Duitser na.
...maar binnenkort misschien ook de Belgen, als Bart Swings zijn steile stijgende prestatiecurve blijft voortzetten. ;)

Gebruikersavatar
nicom
Forum-lid
Berichten: 422
Lid geworden op: 21 mei 2007 00:26
Locatie: West-Brabant

Gebruikersavatar nicom 02 mar 2013 12:04

Vanmiddag Strade Bianche op tv. Eindelijk ook hier op tv ipv van een internet stream en niet te volgen italiaans commentaar.
Ben benieuwd op Tom Jelte Slaghter kan bevestigen na zijn mooie optreden down under.
Afgelopen nacht regen in toscane dus weinig stof, jammer geen mooie overzicht shots met stof en zonlicht.
Fabian zal zijn neus vandaag weer van voren laten zien denk ik zo. Las een tweet deze morgen dat dit toch wel een van zijn favoriete koersen is
14:00 Sporza

Gebruikersavatar
bmwpower
Forum-lid
Berichten: 598
Lid geworden op: 28 apr 2011 17:34
Locatie: Alphen aan den Rijn

Gebruikersavatar bmwpower 02 mar 2013 12:36

Van 14.00 uur tot 16.00 uur op Sporza zag ik inderdaad, nice! Maar finishen ze zo vroeg dan?
Freude am Fahren

Giant TCR 1 '11

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 02 mar 2013 13:02

Kennelijk wel dus. Is tenslotte ook niet zo'n heel erg lange koers (minder dan 200 km).
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Plaats reactie