Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Wielerseizoen 2012

Flieger
Forum-lid
Berichten: 26
Lid geworden op: 26 jul 2011 17:03

Flieger 29 mar 2012 17:07

Westra en 2e worden.. het moet geen gewoonte worden. Toch een mooie prestatie. Zijn seizoen zou best nog eens nog mooier kunnen worden.
Ik zat ook op het puntje van mijn stoel bij die klimtijdrit in Parijs Nice. Hij wordt 2 maal 2e achter sterke rijders waar je je niet voor hoeft te schamen.

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 01 apr 2012 17:00

Wat een spannende RVV! Helaas wel veel valpartijen zoals Cancellara en Langeveld. :(

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 02 apr 2012 18:53

Saxo Bank behoudt World Tour-status
Laatste update: 2 april 2012 18:47 info
AMSTERDAM - Saxo Bank mag zijn licentie voor de World Tour behouden. De Deense wielerformatie moest voor de licentiecommissie van de internationale wielerunie UCI verschijnen omdat het door de schorsing van Alberto Contador veel punten had verloren.
Als die punten wegvallen (of een deel ervan) kan dat de ploeg schaden. Een ploeg met een WorldTour-licentie is verzekerd van startrecht in alle grote wedstrijden.

De licentiecommissie van de UCI oordeelde maandag echter dat Saxo Bank zijn licentie mag behouden. Volgens de commissie is er sprake van een uitzonderlijke situatie.

Contador, die onder contract stond bij Saxo Bank, werd in februari voor twee jaar geschorst wegens het gebruik van clenbuterol in de door hem gewonnen Tour van 2010. Hij kwam destijds nog uit voor Astana.
De Spanjaard was goed voor 68 procent van het totaal aantal punten van Saxo Bank.

Bron: nu.nl
Goed nieuws voor de overige SaxoBank renners.

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 04 apr 2012 17:31

Mooie zege van Kittel in de Scheldeprijs. Theo Bos ook op het podium.
Helaas wel weer renners met sleutelbeenbreuk erbij waaronder Wouter Mol.

skaaf
Forum-lid
Berichten: 78
Lid geworden op: 20 sep 2011 00:40
Locatie: Zwolle

skaaf 04 apr 2012 17:33

Ze gingen hard onderuit vandaag in de laatste kilometers.....

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 04 apr 2012 17:36

Goede sprint van Bos! Zat binnen een fietslengte van Kittel en Farrar. Hoopvol.

soffatti
Forum-lid
Berichten: 873
Lid geworden op: 01 jan 2006 17:43

soffatti 06 apr 2012 16:56

Op 30 juni zullen er in Luik drie Nederlandse ploegen aan de start staan van de 99e editie van de Tour de France. Argos-Shimano heeft samen met de drie Franse ploegen Europcar, Cofidis en Saur-Sojasun een wildcard ontvangen van organisator ASO.
Drie Nederlandse ploegen in de Tour :D
Europcar heeft weer een wildcar...goh verrassend met die Voeckler in het team.

jopie49
Forum-lid
Berichten: 60
Lid geworden op: 24 jan 2012 18:33

jopie49 06 apr 2012 17:15

soffatti schreef:
Op 30 juni zullen er in Luik drie Nederlandse ploegen aan de start staan van de 99e editie van de Tour de France. Argos-Shimano heeft samen met de drie Franse ploegen Europcar, Cofidis en Saur-Sojasun een wildcard ontvangen van organisator ASO.
Drie Nederlandse ploegen in de Tour :D
Europcar heeft weer een wildcar...goh verrassend met die Voeckler in het team.
Niet meer dan terecht voor Europcar natuurlijk. Verleden jaar hoorde ze tot de beste teams in de Tour met Voeckler en Rolland.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 07 apr 2012 17:21

Mollema is zojuist 2e in de tijdrit in het Baskenland geworden en 3e in het eindklassement.
S.Sanchez heeft zowel de tijdrit als het klassement gewonnen.

Puike prestatie om o.a T. Martin achter hem te laten in een tijdrit.

timo2.0
Forum-lid HC
Berichten: 7631
Lid geworden op: 21 jan 2008 15:59

timo2.0 07 apr 2012 19:14

Altijd weer leuk om te zien hoe tijdens Parijs-Roubaix sponsorbelangen handig worden gecombineerd met wat zij werkelijk gebruiken ;)

Afbeelding
Afbeelding
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 08 apr 2012 10:01

fredhhw schreef:Mollema is zojuist 2e in de tijdrit in het Baskenland geworden en 3e in het eindklassement.
S.Sanchez heeft zowel de tijdrit als het klassement gewonnen. Puike prestatie om o.a T. Martin achter hem te laten in een tijdrit.
Ik heb een paar keer de laatste kilometers gezien in Baskenland. Hij rijdt attent vooraan mee, finisht sterk en nu met een geweldige tijdrit. Hij verloor alleen wat tijd t.o.v. Rodriguez en Sanchez in de explosieve laatste kilometers in een paar ritten. Wat voor een programma rijdt Mollema dit jaar eigenlijk? Ik zie uit naar meer Nederlanders; we zijn tegenwoordig meer thuis in de bergen dan op het vlakke Vlaamse land... Wie had dat kunnen denken tien jaar geleden.

fredhhw
Forum-lid
Berichten: 123
Lid geworden op: 29 apr 2011 01:04
Locatie: Noord-Holland

fredhhw 08 apr 2012 12:41

Ik dacht dat hij de "Ardennen" klassiekers, Zwitserland, Tour en de Vuelta doet.

Jammer want ik denk dat hij in de Giro heel ver kan komen, Rabo wil alle drie zijn Nederlandse toppers in de Tour 100% hebben.
Het lijkt mij juist beter/leuker om er eentje in de Giro te laten vlammen en dan met hem in de Tour voor dagsucces te laten gaan ipv met 3 man voor een top 10 plaats in de Tour te starten.

Maar ach, de gemiddelde Nederlander (en dus de bank) ziet liever een 5e plaats in de Tour dan een podium in de Giro.

Plaats reactie