Van simpele km-tellers tot vermogensmeters en GPS

Garmin Edge 500

trujillo
Forum-lid

trujillo 26 mar 2013 09:06

Mss heb je hier wat aan: http://forums.mtbr.com/gps-hrm-bike-com ... 93202.html" onclick="window.open(this.href);return false;
(Oorzaak staat boven, oplossing staat verder -> downgrade firmware)

zorba
Forum-lid

zorba 29 mar 2013 20:20

Bedankt voor de tip! Maar ben ff aan het klooien geweest en heb hem idd terug gedowngrade naar firmware 2.80 maar heb nog steeds dezelfde problemen. (eerst al m'n files weggeplaats en na downgraden teruggeplaatst) Hij leest echter nog steeds m'n activiteiten niet en hij blijft vrijwel altijd 1 á 2 km/u rollen ook al doe ik niets.
Nog maar even verder uitvogelen wat het zou kunnen zijn. Iemand ideeën?
Do not CROSS the road!

Rupkeii
Forum-lid

Rupkeii 29 mar 2013 22:04

Hier geen problemen dus heb helaas geen idee. Ik laat zelf het updaten maar even achterwege als ik dit lees.

bejail
Forum-lid

Gebruikersavatar bejail 30 mar 2013 08:26

Nog even een vraagje .
Hoe kan ik de link naar mijn gereden rit vanuit Garmin connect hir op deze site zetten.
Bij de gereden in 2013.
Ik doe het nu door eerst een rit naar mij zelf toe te mailen en dan die link in de mail hier plaatsen.
Misschien kan dat handiger.
Merida Scultura Endurance 4000

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 06 apr 2013 23:23

Je kunt gewoon de link copy/pasten hier.... voorbeeld: http://connect.garmin.com/activity/291263182" onclick="window.open(this.href);return false;

Mijn vraag trouwens is m.b.t. courses en virtual partner:

Ik heb een aantal courses gemaakt die ik wil gebruiken om te trainen. Nu heb ik er eentje gefietst en de tijd is "verbeterd" zeg maar. Wordt dit automatisch aangepast in mijn Edge 500 wanneer ik hem aan de computer hang of dien ik dat manueel te doen in de courses editor en wederom naar mijn Edge 500 te sturen?

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 28 apr 2013 17:47

Mannen en vrouwen, ik wil deze week een Garmin Edge 500 kopen echter zit ik te twijfelen of ik een bundel neem of niet. Kunnen jullie mij in het kort vertellen wat het voordeel is van een cadanssensor (Kan je hierdoor doelgerichter trainen?) en een hartslagmeter. Tot nu toe heb ik altijd op gevoel gefietst. Misschien is hier een topic over echter kon ik het niet snel vinden, mijn excuses.
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

cazz
Forum-lid

Gebruikersavatar cazz 29 apr 2013 14:22

JasperGR schreef:Mannen en vrouwen, ik wil deze week een Garmin Edge 500 kopen echter zit ik te twijfelen of ik een bundel neem of niet. Kunnen jullie mij in het kort vertellen wat het voordeel is van een cadanssensor (Kan je hierdoor doelgerichter trainen?) en een hartslagmeter. Tot nu toe heb ik altijd op gevoel gefietst. Misschien is hier een topic over echter kon ik het niet snel vinden, mijn excuses.
Beide helpen je gerichter te trainen:
- Hartslagmeter: hierdoor kan je in bepaalde zones trainen waardoor je sneller duurvermogen of sprintvermogen opbouwt. Ga je klimmen dan kan je op je hartslag rijden waardoor je minder snel verzuurt (mits je weet wat je omslagpunt is)
- cadansmeter: idem als hartslagmeter.

Weet dat de meter ook een snelheidssensor is waardoor je snelheid accurater wordt.

Ik heb het pakket en gebruik de hartslagmeter wel, de trapfrequentie iets minder, dat is ook gevoel idd.

nibali
Forum-lid

nibali 29 apr 2013 14:35

+1
Zoals cazz aangeeft kan je met hartslagmeter en cadansmeter gerichter trainen.
Ik heb destijds ook de bundel gekocht en er om die reden ook erg veel plezier aan.
Specialized Venge Expert 2016

jsprbcn
Forum-lid
Contact

Gebruikersavatar jsprbcn 29 apr 2013 14:49

+1

JasperGR
Forum-lid

Gebruikersavatar JasperGR 30 apr 2013 10:48

Bedankt voor de reactie, dan ga ik voor de Garmin 500 bundel
Scott Foil 20 2013
Sram Red/Force 22
Zipp SL Stem
Ritchey Neo Classic
Fizik Antares R3

pinarello
Forum-lid

pinarello 09 mei 2013 13:45

Sinds vorige week ook een Edge500. Bevalt goed, ook navigatie is prima te doen. Handig is de pop ups links,rechts of rechtdoor op het scherm van de fietstgegevens zodat je niet steeds het scherm van het kruimelspoor erbij hoeft te hebben.
Twee dingen die wat minder zijn: maandag hoogste snelheid 188 en vandaag 161km/uur. Iemand een idee hoe dit kan/cq hoe je de juiste max snelheid op het scherm krijgt.
Verder krijg ik om de paar seconden aut stop/aut start met een piep in het beeld. Maandag de aut stop op 5km gezet en vandaag op 0km maar het blijft hetzelfde. Iemand een idee hoe je dit kan vermijden behalve door aut stop op uit te zetten?

nibali
Forum-lid

nibali 09 mei 2013 16:05

pinarello schreef:Sinds vorige week ook een Edge500. Bevalt goed, ook navigatie is prima te doen. Handig is de pop ups links,rechts of rechtdoor op het scherm van de fietstgegevens zodat je niet steeds het scherm van het kruimelspoor erbij hoeft te hebben.
Twee dingen die wat minder zijn: maandag hoogste snelheid 188 en vandaag 161km/uur. Iemand een idee hoe dit kan/cq hoe je de juiste max snelheid op het scherm krijgt.
Verder krijg ik om de paar seconden aut stop/aut start met een piep in het beeld. Maandag de aut stop op 5km gezet en vandaag op 0km maar het blijft hetzelfde. Iemand een idee hoe je dit kan vermijden behalve door aut stop op uit te zetten?
Helaas kan ik je vragen niet beantwoorden. Heb zelf auto stop op 0 km staan.
Pinarello, hoe ktijg jij die handige pop ups links, rechts, rechtdoor op het scherm?
Dat is mij nl. Nog niet gelukt.
Specialized Venge Expert 2016

Plaats reactie