Ik fiets sinds kort. En meestal samen met een meer ervaren fietser. Hij heeft weinig tot geen haar op zijn benen, ook blond, dus scheren heeft voor hem weinig meerwaarde. Als ik naast hem fiets vallen zowel zijn gladde(re) als mijn harige benen op. Echt fraai vind ik het niet al die haren onder die strakke kleding. Sowieso niet. Ik neig er dus naar om minstens de tondeuse er bij te pakken. Nu nog niet, maar als ik wat meer ervaring heb .... Ik denk wel dat ik gevoelig ben voor het wannabee uitgangspunt. Al ben ik geen pro, ik wil wel serieus genomen worden. Maar ook ijdelheid zal een rol spelen.
De functionele aspecten spelen voor mij helemaal niet mee. Massages krijg ik niet, gevallen ben ik nog niet. Behalve eventueel smeersel perikelen, maar dat is ook buiten het fietsen om een issue. Het valt niet mee om bijv. zonnebrand op te smeren. De halve fles blijft achter op de haren en uitsmeren lukt niet.
Ik denk dat ik (misschien pas volgend jaar) de smoes van 'het hoort bij wielrennen' zal aangrijpen, om mijn reeds lang aanwezig irrtatie over die beenharen aan te pakken, en eindelijk na dertig jaren van ergernis die beenharen ga kortwieken / afscheren.
Elders werd al de vraag gesteld tot hoever je dan gaat. Mij lijkt het gewoon tot bovenaan, daar waar je benen overgaan op je romp, toe. Zeg maar 'de bikinilijn' dus
![Wink ;)](./images/smilies/icon_e_wink.gif)
![Embarrassed :oops:](./images/smilies/icon_redface.gif)