Strava: Vragen, Opmerkingen, Tips&Tricks
- amclassic-fan
- Forum-lid HC
GPS = onnauwkeurig. Niet te voorkomen. Zelfs een Garmin is erg onnauwkeurig in de GPS snelheid (bij constante snelheid schommelingen van 1-20 km/u).Fopduik schreef:Vraagje.
In mijn ritten heb ik altijd minstens één keer een piek qua snelheid die ik zeker te weten niet gehaald heb. Hoe is dit mogelijk en is dit te voorkomen?
- opperhoofd
- Forum-lid
Daarom zijn langere segmenten eerlijker. Het algoritme voor positiebepaling is verschillend per gps apparaat. Dat is meer het probleem dan een fabrikant specifiek.
En voor sommige KOM's zijn best verdacht doordat de track is bewerkt (MTB segmenten waar wind of andere voordelen niet werken) Bewijzen is niet mogelijk maar als je dan de snelheid van de rest van de track bekijkt is het op sommige punten net te hoog (korte afdaling vlak voor een bocht e.d.)
@elefantino: inderdaad
En voor sommige KOM's zijn best verdacht doordat de track is bewerkt (MTB segmenten waar wind of andere voordelen niet werken) Bewijzen is niet mogelijk maar als je dan de snelheid van de rest van de track bekijkt is het op sommige punten net te hoog (korte afdaling vlak voor een bocht e.d.)
@elefantino: inderdaad
Laatst gewijzigd door opperhoofd op 25 jul 2013 14:01, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
Ik denk dat je "algoritme" bedoelt.opperhoofd schreef: Het logaritme voor positiebepaling is verschillend per gps apparaat.
- timofietst
- Forum-lid
Ja, je kunt je rit 'oppoetsen' met SNAP (Strava Needs A Polish): http://strava-tools.raceshape.com/snap/
timofietst schreef:Ja, je kunt je rit 'oppoetsen' met SNAP (Strava Needs A Polish): http://strava-tools.raceshape.com/snap/
Werkt niet hoor.
Mijn rit veranderd van 80 km naar 65 km.
Daar strava het segment 1x herkende, herkent hij het nu zelfs niet meer.
-
- Forum-lid HC
Bij mij werkt dit wel je moet het wel goed gebruiken.
- Autorouting goed zetten (zet hem op "car" als je op de weg hebt gereden en bicycle als je op fietspaden heb gereden)
Dan de correctie alleen uitvoeren op het stuk waarvan je ziet dat het fout is, dus zo kort mogelijk houden.
- Autorouting goed zetten (zet hem op "car" als je op de weg hebt gereden en bicycle als je op fietspaden heb gereden)
Dan de correctie alleen uitvoeren op het stuk waarvan je ziet dat het fout is, dus zo kort mogelijk houden.
ericpeters schreef:Bij mij werkt dit wel je moet het wel goed gebruiken.
Het probleem bij mij is dat ik daar drie keer gepasseerd ben.
Strava maakt daar 1x van.
-
- Forum-lid HC
Okay dat is wat anders, SNAP zal daar wel een segment van maken, Strava heeft er normaal geen moeite mee. weet je zeker dat je begin en eind op hetzelfde rondje klikt? zet voor de volgende keer dan maar autolap by position aan. Dan kun je wat makkelijker splitsen.
- peter_smale
- Forum-lid
Heb vandaag en afgelopen zondag een KOM gehaald, maar sta beide keren gelijk met iemand anders. Ik krijg bij mijn "recent achievements" wel te zien dat ik een KOM heb gehaald en als ik er op klik zie ik dat de ander boven mij staat:
http://app.strava.com/activities/70456033#1372960483
Dat is op zich niet zo erg, maar deze KOM staat niet in mijn lijst op het tablad KOMs/CRs. Heb ik voor niets me het apezuur gefietst? Weet iemand hoe je dit kan verhelpen?
http://app.strava.com/activities/70456033#1372960483
Dat is op zich niet zo erg, maar deze KOM staat niet in mijn lijst op het tablad KOMs/CRs. Heb ik voor niets me het apezuur gefietst? Weet iemand hoe je dit kan verhelpen?