Wielrenners in de Media (Geenstijl)
Bij welk team fiets die dan ?knutmo schreef:Zoals Acharya Shantideva zegt: "Er is geen groter kwaad dan woede en er is geen grotere deugd dan verdraagzaamheid. Omdat ze dat weten, trainen alle verstandige mensen zich in verdraagzaamheid"
- razenderoeland
- Forum-lid
JPAR schreef:Ik fiets veel in dezelfde contreien als Codex en daar zijn heel veel kleine dorpjes. Als ik zo'n dorpje binnen kom breng ik altijd de snelheid naar beneden. Ik fiets niet veel harder dan dat ik op een gewone fiets ook zou doen. Gewoon omdat mensen de snelheid niet inschatten, slecht uitkijken enz. En dat betreft iedereen: oudere, kind, volwassene, fietser, automobilist, boer met landbouwvoertuig enz.
Maar laatst fietste ik door een dorp waar de kerk net uitgekomen was. Dus iedereen vertrekt op zijn fiets, lopend of in de auto. Wij fietsen heel rustig ( 17 a 18 km/h) bij deze mensen langs. Mijn maat fietst op een gegeven moment een slingerende boer op een fiets voorbij en hij gaat zomaar naar links bijna in de flank van mijn maat. Ik zat daarachter en moest vol op de rem. Je hoeft niet te denken dat die boer stopt, gaat stoïcijns door en en passant scheldt hij mij nog even de huid vol, omdat wij te hard fietsen, niet uitkijken en weet ik wat meer. Je kunt dus nog zo je best doen om dit soort dingen te voorkomen, als de andere weggebruiker hier niet aan mee wil doen of doet heeft het weinig zin. Maar de schuldige is altijd diegene die op een racefiets zit!
In dit geval geldt ook een enorm vooroordeel. Racefietsers worden door bepaalde mensen nu eenmaal aangezien voor weggebruikers die enorm hard rijden. Overigens loop ik ook tegen dat vooroordeel aan als ik met m'n Mazda MX5 rondrij. Daar krijg ik ook regelmatig het verwijt dat ik veel te hard rij.
Hoe sterk is de eenzame fietser...
ted038 schreef:Bij welk team fiets die dan ?knutmo schreef:Zoals Acharya Shantideva zegt: "Er is geen groter kwaad dan woede en er is geen grotere deugd dan verdraagzaamheid. Omdat ze dat weten, trainen alle verstandige mensen zich in verdraagzaamheid"
Hij hoeft nog maar 1 voetje op te tillen voor enlightenment.
Je bent gewoon een van de vele slechte lezers.Karl66 schreef:Jij vindt dat de weg van jou is en dat de rest van de wereld zich bij jou aan dient te passen. En dus is het wel een slachtoffer van jouw gedrag... Zoals jij jezelf hier toont, ben jij gewoon één van de rotte appels op de weg die de rest een slechte naam bezorgt en zou je in ieder geval mij een groot plezier doen als je je fietsen aan de wilgen hangt. Want jouw gedrag bezorgt mij een slechte naam...
Ik reed door na een aanrijding waar ik absoluut niets aan kon doen en waarbij de"tegenpartij" mij wilde laten schrikken...en daarmee een gratis lesje kreeg.
Ik doe mensen geen plezier omdat ze forumposten niet goed lezen...
Cheap light strong, choose two
Dat was me al duidelijk gewordenkees0251 schreef:Ik bekijk het vooral pragmatisch en houd er geen pretenties op na in die richting.Kilowatt schreef:Los van de schuldvraag gelden er normen en waarden:
menselijkheid, mededogen, behulpzaamheid...
older Budweiser
Als een compleet egoïstische hufter. En een lafaard bovendien: als je 'geen zin' had om te stoppen bij een ongeval waar je zelf niet aan kon doen (hoewel: als je principieel - met welk recht? - 0,5 meter op rechts EIST zonder bellen dan kan je daar wèl aan doen, maar soit), dan betwijfel ik sterk of je daar wel 'zin' in zou hebben gehad indien je jezelf wel verantwoordelijk achtte.kees0251 schreef:Wat noem je zo?dario schreef:@ Kees 0251: gedraag je je ook zo als je per auto rijdt?
Overigens ben je ook als je niet in fout bent verplicht om te stoppen wanneer je betrokken bent bij een ongeval - zeker als er iemand (eigen schuld of niet) op de grond blijft liggen.
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)
-
- Forum-lid
Niet om het een of het ander maar nu verzin je er volgens mij zelf van alles bij, dat heeft dan niet eens te maken met slecht lezen, maar meer met een op hol geslagen fantasie...De tegenpartij wilde je laten schrikken? Hoezo? Zelfs als dat het geval was geweest, dan nog... De boodschap die -volgens mij velen hier op het forum- willen overbrengen is, dat je je als fietser in het verkeer je hebt te gedragen, los van wat de ander in het verkeer doet, lijkt niet echt aan te komen. Je hebt een (verkeers)bord voor je kop. We zijn met velen in Nederland en de recreatie ruimte is beperkt. Je zal je wat verdraagzaam moeten opstellen naar je medeweggebruikers.kees0251 schreef:Je bent gewoon een van de vele slechte lezers.Karl66 schreef:Jij vindt dat de weg van jou is en dat de rest van de wereld zich bij jou aan dient te passen. En dus is het wel een slachtoffer van jouw gedrag... Zoals jij jezelf hier toont, ben jij gewoon één van de rotte appels op de weg die de rest een slechte naam bezorgt en zou je in ieder geval mij een groot plezier doen als je je fietsen aan de wilgen hangt. Want jouw gedrag bezorgt mij een slechte naam...
Ik reed door na een aanrijding waar ik absoluut niets aan kon doen en waarbij de"tegenpartij" mij wilde laten schrikken...en daarmee een gratis lesje kreeg.
Ik doe mensen geen plezier omdat ze forumposten niet goed lezen...
Weer zo'n slechte lezer.
Meneer leest een paar woordjes, was er niet bij maar heeft wel z'n oordeel klaar.
Ik heb niemand gehinderd, deed niets potentieel gevaarlijk. maar iemand deed een regelrechte poging om mij ten val te brengen.
Het was een kind, en dat heeft dus wat geleerd.
Als iemand mijn gedrag moreel verwerpt vind ik dat okee, maar graag niet de feiten verdraaien zodat ze beter in je benepen kraampje te pas komen.
Meneer leest een paar woordjes, was er niet bij maar heeft wel z'n oordeel klaar.
Ik heb niemand gehinderd, deed niets potentieel gevaarlijk. maar iemand deed een regelrechte poging om mij ten val te brengen.
Het was een kind, en dat heeft dus wat geleerd.
Als iemand mijn gedrag moreel verwerpt vind ik dat okee, maar graag niet de feiten verdraaien zodat ze beter in je benepen kraampje te pas komen.
Cheap light strong, choose two
Eigenlijk mag dat kind je wel dankbaar zijn dat je het, volstrekt onbaatzuchtig, wat broodnodige verkeersopvoeding hebt bijgebracht. Waarvoor hulde!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)