Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Giro 2013

Gebruikersavatar
dinictus
Forum-lid
Berichten: 201
Lid geworden op: 30 okt 2010 14:22

Gebruikersavatar dinictus 15 mei 2013 14:48

Hoe schatten jullie Pozzovivo in? Die is bergop super, houdt hij dan nog 2 weken vol? Zo ja dan gaat hij aanspraak maken op minimaal de derde plek aangezien er alleen nog op de berg verschillen gemaakt kunnen worden.

En Uran? Kan hij dit elke dag of is hij bergop uiteindelijk niet sterk genoeg om dit klassement vast te houden?
Over mijn fiets mogen ze lullen, zolang ze maar niet over mijn lul fietsen.

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 15:25

dinictus schreef:Hoe schatten jullie Pozzovivo in? Die is bergop super, houdt hij dan nog 2 weken vol? Zo ja dan gaat hij aanspraak maken op minimaal de derde plek aangezien er alleen nog op de berg verschillen gemaakt kunnen worden.
Lees net in het D-woord topic zijn teamgenoot Sylvain Georges positief is bevonden bij de dopingcontrole.....
Laatst gewijzigd door mrcoffee op 15 mei 2013 15:39, 1 keer totaal gewijzigd.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 mei 2013 15:30

Pozzovivo kàn dat in principe wel, maar Uran ook lijkt me. Of die laatste daarmee in het voordeel is, zal vooral afhangen van de Sky-ploegorders (èn of hij zicht daarnaar schikt). Maar zullen Pozzovivo en Betancur (ook indrukwekkend - maar misschien minder bagage om het drie weken lang vol te houden) samen rijden, of gaat elk zijn eigen gang?
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
Zorro
Forum-lid HC
Berichten: 6746
Lid geworden op: 01 jan 2008 15:07
Locatie: Almere

Gebruikersavatar Zorro 15 mei 2013 15:33

mrcoffee schreef:
Gastheerg schreef:Het weer gaat denk ik een belangrijke rol spelen. Komende dagen gaan Bottechia (Ingmar) en ik een paar keer live kijken maar ik zie dat een winterjack en sneeuwkettingen tot de basisuitrusting van een supporter behoren.

Zelf bovenop een pas en dan beelden zoals van Johan vd Velde lijkt me wel wat :-)
Ik vrees dat zoiets niet meer gaat gebeuren. Dan verleggen ze op voorhand al het parcours.
De etappes van het komende weekend zien er al leuk uit :)
Idd Mrcoffee, ik ben bang dat ze dat gaan doen. Zoals ik al zei hoef je renners niet de dood in te jagen maar die mannen kunnen zelf ook nadenken, althans dat hoop ik tenminste.
Dan dalen we maar wat langzamer. Idioten die dan denken er voordeel uit te kunnen halen door veel meer risico's te nemen zul je toch altijd hebben et zoals er renners zijn die diergeneesmiddelen gaan slikken als doping.

Als we zo etappes gaan aanpassen dan waar blijft dan de charme van juist het wielrennen? Kunnen in extremis dadelijk gewoon alles op een veilige piste zetten en 1000 rondjes laten draaien.

Oh, Lefevere roert zicht weer: 'Het voorstel dat Patrick Lefevere lanceert, is zo gek nog niet: er wordt niet gekoerst onder of boven bepaalde temperaturen.'

Ja, dadelijk ook als het regent, veel pollen in de lucht zitten, het mistig is etc.

Prachtige beelden nu in de Giro.
We thought that we had the answers
It was the questions we had wrong
U2-11 O'Clock Tick Tock

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 15 mei 2013 15:40

Ik las het ook van Lefevere: op zich niet verkeerd (wat gisteren gebeurde leek mij medisch niet echt verantwoord), maar laat hij dan consequent zijn en zijn ploeg uit de wedstrijd terugtrekken.
Wat hebben toprenners trouwens ook in zo'n onnozele koers in Californië te zoeken: hun plaats is in de Giro!
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 15 mei 2013 16:27

Georges betrapt op het middel Heptaminol. Dat zou een serieus probleem kunnen worden voor AG2R, aldus de Sporza mannen.
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 15 mei 2013 22:39

Want dit is de 3e?
Serieus slecht mediach team hebben ze daar. Is dat nu de franse slag? ;-)
Less is bore

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 mei 2013 15:05

Mijn hemel wat een hondenweer weer vandaag!
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
mrcoffee
Forum-lid
Berichten: 2728
Lid geworden op: 11 nov 2004 10:59

Gebruikersavatar mrcoffee 16 mei 2013 15:26

Wiggins is weer aan het dalen als een, letterlijike, natte krant :O
Iedereen die sneller fietst dan ik is verdacht van doping! Wat zijn er toch veel dopingklanten tegenwoordig :O

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2013 17:06

Wiggo gaat eraf, denk dat ie morgen niet meer opstapt.
Wordt leuk richting de Tour.....
Less is bore

Gebruikersavatar
ponsteen
Forum-lid
Berichten: 2924
Lid geworden op: 17 mei 2004 12:21

Gebruikersavatar ponsteen 16 mei 2013 17:09

Wiggins is ziek, verkouden, en het regent al de hele dag. Rijdt op anderhalve minuut van het peloton. Wordt ook gelost door een van zijn ploegmaten.

Kan idd exit worden...

EDIT: gaat richting de 3 minuten achterstand voor Wiggins. Altijd een apart gevoel wanneer kampioenen definitief moeten afhaken in koers.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39685
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 16 mei 2013 18:53

Ik zie Wiggo dan ook niet als een echte kampioen, ondanks zijn topjaar 2012.
Less is bore

Plaats reactie