Over de wielersport en zijn beoefenaars.

Sorry maar voor mij blijft Lance Armstrong een held

franskem
Forum-lid
Berichten: 260
Lid geworden op: 18 nov 2008 10:17

franskem 25 okt 2012 19:41

Sinterklaas bestaat niet, maar de tijd dat we geloofden in de sint staat ons nog steeds bij.
Lance reed niet op boterhammen met pindakaas, evenmin als de rest.
Het gaat me te ver dat ik in een collum moet lezen dat lance ieder zou aangezet hebben tot gebruik van.... Net als mijn vrienden waren aan het zuipen, dus ik Moest wel mee doen.
Terrecht of niet terrecht de touzeges afgenomen. ik denk dat de organisatie Tour De France wel veel verdiend heeft aan de Amerikaanse wervelwind.
Het is en was een groot kampioen waarbij nu, naar mijn idee, elk land chauvinistisch blijk geeft dat het zijn eigen kampioenen eerd en de kampioenen van andere landen uitkotst.

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 okt 2012 12:15

franskem schreef:Het gaat me te ver dat ik in een collum moet lezen dat lance ieder zou aangezet hebben tot gebruik van.... Net als mijn vrienden waren aan het zuipen, dus ik Moest wel mee doen.
Robert Millar zegt hierover in een recent blog op cyclingnews:

"1998 was the warning that the 50% limit chosen by the UCI two years earlier was an open invitation to dope to that level.
.....
So the riders found themselves in the situation of go to 50% and be a good professional or get blasted every day and at the end of the year it'll be bye-bye. When it's your dream job, you aren't yet mature enough to have a strong moral compass and are surrounded by an unhealthy environment there aren't many people who are going to stand up and shout that this is wrong. "

Lees ook de getuigenis van Zabriskie eens.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 26 okt 2012 13:27

Misschien wel interessant om te lezen voor alle 'believers'
http://www.wielertaal.nl/2012/10/23/afk ... lance-ing/

dc
Forum-lid
Berichten: 1342
Lid geworden op: 23 jun 2008 01:08

dc 26 okt 2012 13:32

Dat is trouwens wel weer humoristisch van Harmpje.

Aan de ene kant vindt hij dat renners een vent moeten zijn... en in zijn presentatie heeft hij het over de makkelijk te beïnvloeden zielige topsporters die zo worden gepusht door hun omgeving :D

Gebruikersavatar
ever
Forum-lid
Berichten: 1340
Lid geworden op: 28 jan 2008 17:21

Gebruikersavatar ever 26 okt 2012 13:57

tieky schreef:Misschien wel interessant om te lezen voor alle 'believers'
http://www.wielertaal.nl/2012/10/23/afk ... lance-ing/
Die link had ik hier gisteren al gepost, vonden ze niet echt leuk...

materialist
Forum-lid
Berichten: 1696
Lid geworden op: 05 sep 2010 12:12

materialist 26 okt 2012 14:39

De vragen zijn goed maar bij de antwoorden blijft hij op de helft steken. Ik ben benieuwd hoe het verder moet gaan met de wielersport dat blijft een open vraag
Do kin der mar druk mei weze

dario
Forum-lid
Berichten: 3864
Lid geworden op: 03 mei 2005 11:30

dario 26 okt 2012 14:41

Zie het nu pas: gisteravond bracht Panorama op Canvas een documentaire over het 'systeem Armstrong'; ik weet niet of deze link ok in NL werkt... http://www.canvas.be/programmas/panoram ... 06%3A-66a9
Een koersbroek aan de waslijn: voor de ene woordloze poëzie, voor de andere geen gezicht. (rv)

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 26 okt 2012 14:51

nietszonderfiets schreef:Hulde aan Harm Kuipers
'Hulde'? En wel vanwege....?? :?: Toch niet vanwege zijn lezing mag ik hopen? Ik heb werkelijk niets wetenschappelijks in die lezing kunnen ontdekken. :?
Aan de hand van de grafiek 'Hemoglobinegehalte van schaatsers t.o.v. hun ranking bij een wedstrijd' beweren dat dat EPO (dat verhoging van het Hemoglobinegehalte tot gevolg heeft) nauwelijks effect heeft op de prestatie, kan ik nou niet bepaald wetenschappelijk noemen. :shock:
Dat doet Harm Kuipers, hij stelt vast dat op basis van het bloedpaspoort Lance Armstrong niet veroordeeld zou kunnen worden voor het gebruik van doping. Hij zegt niet dat LA geen doping gebruikt zou kunnen hebben, maar stelt alleen vast dat zijn bloedwaarden er niet op wijzen dat hij een groot gebruiker zou zijn van EPO (Bijv. de maximale hematocrietwaarde van LA = 45).

Ik weet niet welk bloedpaspoort Kuipers geanalyseerd heeft, waarschijnlijk eentje verstrekt door de heer Armstrong zelf... :oops:
Maar even serieus, voor iemand die wel de juiste bloedpaspoorten heeft geanalyseerd, zie: USADA-rapport hoofdstuk V. A. Armstrong’s Blood Test Results During the 2009 and 2010 Tours de France are Consistent with His Continued Use of Blood Doping (p140-141). Slechts een citaat: "When Prof. Gore compared the suppressed reticulocyte percentage in Armstrong’s 2009 and 2010 Tour de France samples to the reticulocyte percentage in his other samples, Prof. Gore concluded that the approximate likelihood of Armstrong’s seven suppressed reticulocyte values during the 2009 and 2010 Tours de France occurring naturally was less than one in a million."
Kuipers heeft zelf de effecten van doping onderzocht en stelt dat doping in de meeste gevallen maar weinig effect (dus niet geen) heeft op de prestatie zelf.
Ik heb even Kuipers publicatielijst doorzocht op onderzoeken naar doping in de sport. Dat leverde het volgende op:
- een aantal artikelen over hemoglobine levels bij schaatsers in relatie tot hun prestaties
- effecten van anabole steroïden bij (voornamelijk) bodybuilders
- één artikel over inhalatie van corticosteroïden bij duursporters
Niet bepaald indrukwekkend.... :roll:
De vraag is hoe het mogelijk is dat LA die in 10 jaar 216 keer gecontroleerd altijd een negatieve dopingtest heeft gehad.
Het enige dat de getuigen suggereren is omkoping en medeplichtigheid van de controleurs, LA zou weten waar en wanneer er gecontroleerd werd.
Tja, laten we hier maar niet meer (voor de zoveelste keer) op ingaan. :roll: De combinatie van de twee woorden 'rapport' en 'lezen' (door mij en een aantal anderen veelvuldig genoemd) wordt blijkbaar door menigeen hier niet begrepen.
Het zou mij niet verbazen dat over een of twee jaar misschien langer LA z'n tourtitels terugkrijgt.
:lol: :lol: :lol: En waarom dan wel? Graag argumentatie.

Iets anders dat me in zijn lezing opviel en niet bepaald intelligent overkwam waren uitspraken als "Armstrong was destijds de dopingcontroles te slim af, ..so what, hij rijdt momenteel niet meer, dus laat 'm met rust..." en "laat het verleden rusten en laten we kijken naar de toekomst. Trek een streep en begin opnieuw." Kuipers stond een beetje met een mond vol tanden toen iemand in de zaal zei dat hij in 1999 college had gehad van Kuipers en dat Kuipers destijds dezelfde uitspraken deed na de 'Tour du dopage' van 1998. Beetje jammer, Harm.

Gebruikersavatar
tieky
Forum-lid
Berichten: 536
Lid geworden op: 13 aug 2010 13:08
Locatie: Breda

Gebruikersavatar tieky 26 okt 2012 15:28

ever schreef:
tieky schreef:Misschien wel interessant om te lezen voor alle 'believers'
http://www.wielertaal.nl/2012/10/23/afk ... lance-ing/
Die link had ik hier gisteren al gepost, vonden ze niet echt leuk...
Excuses voor de dubbele post dan. Al denk ik dat het toch niet uitmaakt, want op de een of andere manier blijven ze toch volharden en in hun eigen cirkel doorredeneren.

fiedoo
Forum-lid HC
Berichten: 5823
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:14

fiedoo 02 nov 2012 23:44

veel geld, weinig held voor mij. En nu blijft er zelfs van het geld misschien nog weinig over. :-)
Sorry, maar zelfs mijn grootste idool op de fiets zou ik nog geen held noemen, hoezeer ik zijn prestaties ook op prijs stel.
Een kampioen, een beest, een kannibaal of een piraat maar helden zijn ze niet, dat is voor mij voor "echte helden" voorbehouden.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord. 👻😳🤬

tennisser
Forum-lid
Berichten: 746
Lid geworden op: 05 sep 2010 19:00

tennisser 03 nov 2012 15:47

fiedoo schreef:veel geld, weinig held voor mij. En nu blijft er zelfs van het geld misschien nog weinig over. :-)
Las laatst ergens dat zijn vermogen geschat werd op 96 mln. Haal daar 10 mln af voor SCA Promotions, enkele tonnetjes aan prijzengeld, hier en daar misschien nog een boete in een strafzaakje, ....dan nog kan deze gevallen 'held' een aardige boterham eten.

Livio Livius
Forum-lid HC
Berichten: 5547
Lid geworden op: 06 sep 2006 15:10

Livio Livius 10 nov 2012 22:39

Tsja woorden schieten te kort http://www.mobli.com/media/show/id/22700756?referer=tw" onclick="window.open(this.href);return false; " Like a serial killer looking at pics of victims... Or a shoplifter looking at his stolen shirts..."
What makes the boat go faster?

Plaats reactie