Het veldrijden 2012/2013
De UCI zelf gaat alles live uitzenden op hun Youtube-kanaal. Primeur voor de UCI dit weekend.
http://www.youtube.com/ucichannel" onclick="window.open(this.href);return false;
Schedule of live coverage of the UCI Cyclo-cross World Championships
- Saturday 2 February: CET 17:00 - 18:00 Junior Men -- Live
- Saturday 2 February: CET 20:30 - 21:30 Under 23 Men -- Live
- Sunday 3 February: CET 17:00 - 18:00 Elite Women -- Live
- Sunday 3 February: CET 20:30 - 21:45 Elite Men -- Live
http://www.youtube.com/ucichannel" onclick="window.open(this.href);return false;
Schedule of live coverage of the UCI Cyclo-cross World Championships
- Saturday 2 February: CET 17:00 - 18:00 Junior Men -- Live
- Saturday 2 February: CET 20:30 - 21:30 Under 23 Men -- Live
- Sunday 3 February: CET 17:00 - 18:00 Elite Women -- Live
- Sunday 3 February: CET 20:30 - 21:45 Elite Men -- Live
Logisch, de mensen kijken naar Vos. Waarom zouden ze de mannen uitzenden als er geen publiek voor is.theov schreef:Bij de Belg wel.
Bij de NOS alleen de vrouwen.
http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
fietsen doe ik net als een prof,
veel pillen, spuitjes en bloedtransfusies, anders wordt het een sof
-
- Forum-lid
Is een wedstrijd waarin Vos met zekerheid gaat winnen dan spannender dan een wedstrijd waarin een Vlaming met zekerheid gaat winnen? Ik kijk juist niet naar de vrouwen omdat ik het oersaai vindt. Bij de mannen zijn er in ieder geval nog een paar kandidaten voor de wereldtitel.timo2.0 schreef:Logisch, de mensen kijken naar Vos. Waarom zouden ze de mannen uitzenden als er geen publiek voor is.theov schreef:Bij de Belg wel.
Bij de NOS alleen de vrouwen.
http://www.cyclo-cross.info/cyclocross/ ... frankrijk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Niet spannender maar trekt wel veel meer kijkers en dat is waar de nos naar kijktelefantino schreef:Is een wedstrijd waarin Vos met zekerheid gaat winnen dan spannender dan een wedstrijd waarin een Vlaming met zekerheid gaat winnen?
Klopt, maar van die kandidaten is er geen één een Nederlander, dus kijken een paar wielerfans maar grote kijkcijfers haalt de nos er niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Sinds de Nederlanders niets meer voorstellen in het veldrijden is het gedaan met de live uitzendingen, de sport moet het van een korte samenvatting in de zondagavonduitzending hebben. Er was nog een zéér kortstondige opleving toen Boom meespeelde maar daarna was het over en dat heeft alles met kijkcijfers te maken. Als Nederland elke week massaal naar die Open Vlaamse Kampioenschappen zou kijken zond de nos het echt wel uit.elefantino schreef:Ik kijk juist niet naar de vrouwen omdat ik het oersaai vindt. Bij de mannen zijn er in ieder geval nog een paar kandidaten voor de wereldtitel.
Laatst gewijzigd door timo2.0 op 31 jan 2013 12:05, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid
.
Laatst gewijzigd door elefantino op 31 jan 2013 12:43, 1 keer totaal gewijzigd.
Als Lars van der Haar echt weet door te breken gaat de nos het vanzelf weer uitzenden. Opportunisme troef, maar wel logisch. De nos is wat dat betreft een afspiegeling van het Nederlandse (sport)publiek. In de periode dat elke wedstrijd door Küpfernagel werd gewonnen zond de nos geen samenvatting van een vrouwencross uit, nu is dat andersom.
Beetje moeilijk van massaal te kijken als het zelfs niet uitgezonden wordt?timo2.0 schreef:Niet spannender maar trekt wel veel meer kijkers en dat is waar de nos naar kijktelefantino schreef:Is een wedstrijd waarin Vos met zekerheid gaat winnen dan spannender dan een wedstrijd waarin een Vlaming met zekerheid gaat winnen?Klopt, maar van die kandidaten is er geen één een Nederlander, dus kijken een paar wielerfans maar grote kijkcijfers haalt de nos er niet mee. Zo moeilijk is dat toch niet te begrijpen? Sinds de Nederlanders niets meer voorstellen in het veldrijden is het gedaan met de live uitzendingen, de sport moet het van een korte samenvatting in de zondagavonduitzending hebben. Er was nog een zéér kortstondige opleving toen Boom meespeelde maar daarna was het over en dat heeft alles met kijkcijfers te maken. Als Nederland elke week massaal naar die Open Vlaamse Kampioenschappen zou kijken zond de nos het echt wel uit.elefantino schreef:Ik kijk juist niet naar de vrouwen omdat ik het oersaai vindt. Bij de mannen zijn er in ieder geval nog een paar kandidaten voor de wereldtitel.
Ik denk dat Nederland een topfavoriet heeft bij de mannen: Van Der Haar, op dit parcours, niet onderschatten. En zoals ik al zei: schaf dan de uitzendingen van de Olympische spelen ook meteen af.
't is niet omdat Belgie al 40 jaar geen mogelijke tourwinnaar meer heeft of Henin en Clijsters met tennissen gestopt zijn dat er geen uitzendingen moeten meer zijn.
Het is soms balanceren op een slappe koord maar ik heb toch graag het laatste woord.
De gemiddelde nederlander is gewoon niet geïnteresseerd in veldrijden. Of er nou wel of geen nederlander favoriet is, de gemiddelde nederlander vindt het ongeveer even interessant als kunst jojo werpen, met als gevolg dat er geen publiek voor is. Dat geldt net zo hard voor het vrouwen veldrijden, maar daar hebben ze het geluk dat de gemiddelde nederlander wel geïnteresseerd is in Marianne Vos. Als Marianne niet mee had gedaan en een andere nederlandse vrouw de grote favoriet was geweest, dan was het waarschijnlijk ook niet uitgezonden. Als de wedstrijd dan ook nog eens zondagavond op prime time is, dan kan je echt wel vergeten dat zo'n wedstrijd live uitgezonden wordt. Dan moet er inkomen met sterspotjes gegenereerd worden en dat red je in Nederland niet met veldrijden.
Fietsen is gezond, dus eet meer fiets
-
- Forum-lid
De Publieke Omroep zou zich helemaal niet moeten laten leiden door kijkcijfers. En ik vraag me ook af of dat zo'n grote rol speelt, gezien het uitzenden van zaalsporten op de zondagmiddag. Het zal toch niet zo zijn dat er meer mensen naar een volleybalwedstrijd uit de Nederlandse competitie kijken dan naar het WK veldrijden?
Stemmen nu dan Nederlanders massaal af op de Belg om het veldrijden te volgen? Nee, dat doen ze niet en ook dat neemt de nos mee in de beslissing wat ze wel uitzenden en wat niet. Ik zeg dat ik het begrijp, niet dat ik er begrip voor heb. En inderdaad, als Van der Haar daar verrast dan weet de nos niet wat het moet doen. Het is puur opportunisme, dat zag je een paar jaar terug trouwens ook toen Gesink Parijs-Nice leek te gaan winnen. De hele week samenvattinkjes van 30 seconden in de sportjournaals maar toen Gesink de macht greep werden snel Smeets en Ducrot ingevlogen om de boel live te verslaan.
Maar goed, wij bekijken het nog altijd vanuit de subjectieve positie van de liefhebber. Veldrijden is, ook als er een Nederlandse topper opstaat, een sport in de marge en zoals het crossen zijn er nog tientallen sporten die door de nos niet of nauwelijks live worden uitgezonden. Dorian van Rijsselberghe kennen "we" ook pas sinds de Olympische Spelen want het WK dat hij een jaar eerder won was niet live bij de nos te zien. Ook de WK's waar handboogschutter Rick van der Ven aan heeft meegedaan heb ik nog nooit live bij de nos gezien. Andersom zullen de fans van de Belgische schaatser Bart Swings het niet leuk vinden dat de VRT al die WK's inline-skating die hij won nooit live uitzond en dat ze voor zijn bronzen plak op het EK langebaan op de nos waren aangewezen. Wat dat betreft kun je stellen dat wielrennen, afgemeten tegen het matige succes van de Nederlandse wielrenners, nog erg veel aandacht krijgt bij de nos.
Het WK veldrijden wordt keurig samengevat in de sportjournaals en dat is precies de positie die deze sport in Nederland heeft. Was dit niet zo dan had of de nos of één van de commerciële zenders het al lang weer opgepakt.
Maar goed, wij bekijken het nog altijd vanuit de subjectieve positie van de liefhebber. Veldrijden is, ook als er een Nederlandse topper opstaat, een sport in de marge en zoals het crossen zijn er nog tientallen sporten die door de nos niet of nauwelijks live worden uitgezonden. Dorian van Rijsselberghe kennen "we" ook pas sinds de Olympische Spelen want het WK dat hij een jaar eerder won was niet live bij de nos te zien. Ook de WK's waar handboogschutter Rick van der Ven aan heeft meegedaan heb ik nog nooit live bij de nos gezien. Andersom zullen de fans van de Belgische schaatser Bart Swings het niet leuk vinden dat de VRT al die WK's inline-skating die hij won nooit live uitzond en dat ze voor zijn bronzen plak op het EK langebaan op de nos waren aangewezen. Wat dat betreft kun je stellen dat wielrennen, afgemeten tegen het matige succes van de Nederlandse wielrenners, nog erg veel aandacht krijgt bij de nos.
Je zegt het zelf al: Nederlandse competitie. Op dat vlak heeft de nos een aantal verplichtingen.elefantino schreef:Het zal toch niet zo zijn dat er meer mensen naar een volleybalwedstrijd uit de Nederlandse competitie kijken dan naar het WK veldrijden?
Het WK veldrijden wordt keurig samengevat in de sportjournaals en dat is precies de positie die deze sport in Nederland heeft. Was dit niet zo dan had of de nos of één van de commerciële zenders het al lang weer opgepakt.
toch zou ik de NOS willen aanraden het uit te gaan zenden, argument: zelfs mijn vrouw kijkt hartstochtelijk mee, omdat het maar een uurtje is, ze vind het verschrikkelijk dat er dan een ketting aflicht waardoor iemand niet wint.(zielig) Het nederlands elftal vindt ze nog niet zo interessant. Er is dus misschien nog wel markt als het anders gepromoot wordt
Be Blessed with my bik