Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2013

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 08 mar 2013 12:39

En als je op iemand anders naam rijdt zul je ook een doktersverklaring moeten overleggen met die naam erop. Niet dat ze kijken naar de echtheid hiervan, maar goed.

Overigens staan er in de laatste weken voor de grote dag talloze startbewijzen op MP.

jdrama587
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:30

jdrama587 24 mar 2013 15:32

Hoe pakken jullie de laatste dagen voor de Marmotte aan?
Wij verblijven van 30 juni tem 7 juli in Vaujany (Aan het stuwmeer).
Het wordt ons derde jaar in het hooggebergte. Twee jaar geleden Mont Ventoux en vorig jaar week in de Alpen.
Wat mag je wel en wat doe je best niet? Ik veronderstel dat je op vrijdag best veel mogelijk rust. Donderdag misschien nog wat vlak rijden.
Maar mag je woensdag, dinsdag, maandag, zondag nog een keertje +8u op de fiets zitten?
Graag jullie mening.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 mar 2013 15:36

Balans zoeken! 8 uur is veel te veel, Marmotton zou ik ook niet doen. Donderdag en vrijdag gewoon rust houden, hooguit wat lostrappen op 't vlakke. Andere dagen 1 col doen, meer niet. Zwaartepunt in het begin leggen.
Laatst gewijzigd door havana op 25 mar 2013 06:46, 1 keer totaal gewijzigd.

jdrama587
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:30

jdrama587 24 mar 2013 20:35

havana schreef:Balans zoeken! 8 uur is veel te veel, Marmotton zou ik ook niet doen. Donderdag en vrijdag gewoon rust houden, hooguit wat lostrappen op 't vlakke. Andere dagen 1-2 cols doen, meer niet. Zwaartepunt in het begin leggen.
Het is em om de galibier te doen. Die heb ik nog niet beklommen en dat wilde ik zeker gedaan hebben voor de marmotte. Dan zijn 2 opties, ofwel de marmotton ofwel met de auto verplaatsen.

pizzi
Forum-lid
Berichten: 475
Lid geworden op: 06 feb 2009 16:03

pizzi 24 mar 2013 20:49

Je zit in Vaujany. Vanaf daar is het ~105 kilometer tot de top van de Galibier. Ja, daar zitten natuurlijk wel veel klimkilometers bij. Tja. Daarna rustig de afdaling naar Bourg d'Oisans rijden en in het dal beetje uitfietsen. Als je geen zin hebt in het slotklimmetje naar Vaujany (die best vuil is), parkeer je 's ochtends gewoon de auto beneden.
(Ik ga op dinsdag gewoon de Marmotton rijden.)

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 24 mar 2013 22:06

Twee jaar terug de Marmotte gereden. Verbleef toen bij AdH-fietsreizen en die hadden het volgende schema: Maandag rustig naar La Berarde, disndag een grote ronde GrandSerre en Ornon, woensdag de Glandon, donderdag Alp dHuez en vrijdag rust. Ik heb de woensdag toen laten schieten en een rustige ronde gereden. Ik was behoorlijk goed getraind (reed uiteindelijk Marmotte in 8 uur) maar vond het programma echt te heavy. In die groepen werd ook hard gereden. Gingen we met 50 per uur richting de GrandSerre voor de klim. Aantal gasten die daar mee zaten te rammen ging die dinsdag al aan gort en tijdens de Marmotte reden ze achter me. Ging echt nergens over.

Mijn advies zou zijn: doe niet te gek. De training moet je thuis doen en daar hoogstens een beetje klimbenen krijgen. Een Marmotton zou ik niet doen. Galibier op dinsdag maar dan bovenop parkeren, afdalen en dan terug naar de auto fietsen.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

Gebruikersavatar
daniel1975
Forum-lid HC
Berichten: 39544
Lid geworden op: 11 nov 2004 14:14

Gebruikersavatar daniel1975 25 mar 2013 09:41

Dinsdag oid een rondje Galibier vanuit Bourg is goed te doen hoor. Gewoon rustig klimmen. Alleen de laatste paar km zijn pittig, de rest is vooral lang maar niet superzwaar. Net geen 50km totaal, daarna dus 50km dalen en relaxed uitfietsen, doe je ca 5 kwartier over. Auto bovenop parkeren zie ik geen nut in persoonlijk; dan moet je na een inspanning direct stil gaan zitten in de auto. Ik zou juist lekker uitfietsen naar beneden.
Less is bore

Gebruikersavatar
scepticus
Forum-lid HC
Berichten: 10718
Lid geworden op: 04 mei 2005 13:32

Gebruikersavatar scepticus 25 mar 2013 10:05

jdrama587 schreef: Maar mag je woensdag, dinsdag, maandag, zondag nog een keertje +8u op de fiets zitten?
Graag jullie mening.
Wat heet 'mag'?

Wil je een optimale klassering neerzetten in LM of wil je gewoon een toffe week fietsen in de Alpen?
"Shirtje korte mouwen € 200, c'est pas normal!"

rikkert
Forum-lid
Berichten: 3702
Lid geworden op: 29 aug 2007 21:58
Locatie: N-H

rikkert 25 mar 2013 19:50

daniel1975 schreef:Dinsdag oid een rondje Galibier vanuit Bourg is goed te doen hoor. Gewoon rustig klimmen. Alleen de laatste paar km zijn pittig, de rest is vooral lang maar niet superzwaar. Net geen 50km totaal, daarna dus 50km dalen en relaxed uitfietsen, doe je ca 5 kwartier over. Auto bovenop parkeren zie ik geen nut in persoonlijk; dan moet je na een inspanning direct stil gaan zitten in de auto. Ik zou juist lekker uitfietsen naar beneden.
rondje 50km vanuit Bourg de Galibier op? Dan rijd je vanaf Bourg via de Lautaret de Galibier op, of bedoel je dat niet?. Dat is een drukke weg om te klimmen door veel tunnels. Dan zou ik met de auto de Glandon overrijden en onder aan de Telegraph parkeren. Dan rijd je de klim zoals je m in LM ook rijdt.
Time flies like an arrow; fruit flies like a banana.

jdrama587
Forum-lid
Berichten: 55
Lid geworden op: 10 mei 2009 16:30

jdrama587 25 mar 2013 20:45

scepticus schreef:
jdrama587 schreef: Maar mag je woensdag, dinsdag, maandag, zondag nog een keertje +8u op de fiets zitten?
Graag jullie mening.
Wat heet 'mag'?

Wil je een optimale klassering neerzetten in LM of wil je gewoon een toffe week fietsen in de Alpen?
Het wordt de eerste keer, dus ik heb geen tijdsdoel.

henkvdweerdt
Forum-lid
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 okt 2010 20:22

henkvdweerdt 01 apr 2013 16:09

heb in 2004 en 2005 met cycletours gereden. Hun advies was na 3 berg etappes: 1 dag uit fietsen en 1 dag rust.
Zelf gebruikte ik het 'uitfietsen' niet echt. Wilde altijd een tijd zetten zonder de Marmmote in de benen ;)

rob86
Forum-lid
Berichten: 423
Lid geworden op: 15 mei 2011 16:48

rob86 03 apr 2013 09:23

Iemand die nog goede trainingsschema's heeft voor de Marmotte? Enigste schema dat ik kan vinden is op doefiets.nl wat me best een goed schema lijkt maar had graag eens vergeleken met iets anders.

Plaats reactie