Het veldrijden 2013/2014
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Ik vond de 7e plaats van van de Haar ook best indrukwekkend. Na z'n buiteling met 2 gekneusde ribben tot gevolg.
Er werd wat gespeculeerd over de val van vd Haar, dat het door de schijfremmen zou komen. Heeft iemand daar ideeën over?
Er werd wat gespeculeerd over de val van vd Haar, dat het door de schijfremmen zou komen. Heeft iemand daar ideeën over?
Als je goed start hoef je dat niet te doen.xml schreef:Het is volgens mij wel belangrijk voor de commentatoren om Nys en Albert in de gaten te houden, want het zijn vooral zij die "zomaar" kunnen terugkeren. In Gieten was het Albert die van de laatste plek helemaal naar de eerste plek reed. Nys in principe hetzelfde in Namen. En in Essen heeft hij zich ook zeer goed terug gevochten.
Hebben we dit anderen al zien doen?
Liefhebber Nederlandse stalen racefietsen
-
- Forum-lid HC
En als je slecht start wel
-
- Forum-lid HC
Ik begrijp eigenlijk niet wat schijven met een valpartij te maken hebben?Martin Swinkels schreef:
- Martin Swinkels
- Forum-lid
- Contact
Hij ging over de kop in een zeer steile afdaling. Naar verluidt doordat hij een tikje te hard in z'n voorrem kneep waardoor het wiel blokkeerde.
-
- Forum-lid HC
Ik heb nog wel steilere hellingen met mn schijven af gereden. Je moet wel erg lomp zijn om je zo over de kop te remmen. Vind het wel grappig dat alles door de schijven komt, als hij wint roept men dat t door de schijven komt, als hij verliest en ook als hij valt.
Volgens mij kwam hij bovenop in aanraking met mouret, en daardoor was hij uit balans en ging het mis.
Volgens mij kwam hij bovenop in aanraking met mouret, en daardoor was hij uit balans en ging het mis.
-
- Forum-lid
Ik denk dat dat voorlopig de discussie is.
Wuyts had het er gisteren ook over met Herygers in het stukje afdaling naar de weg: 'niet te bruusk aan de voorrem zitten, dan gaat het mis!', of iets van dergelijke strekking.
Me dunkt dat je deze remmen toch ook wel wat kan bijstellen?
Wuyts had het er gisteren ook over met Herygers in het stukje afdaling naar de weg: 'niet te bruusk aan de voorrem zitten, dan gaat het mis!', of iets van dergelijke strekking.
Me dunkt dat je deze remmen toch ook wel wat kan bijstellen?
-
- Forum-lid HC
Je bedoeld die 2 vastgeroeste commentatoren?
Lars rijd met 140mm schijven, ik vraag me echt af hoe ze dan met een downhill fiets met 203mm schijven niet over de kop zouden gaan met een steile helling?!
Lars rijd met 140mm schijven, ik vraag me echt af hoe ze dan met een downhill fiets met 203mm schijven niet over de kop zouden gaan met een steile helling?!
-
- Forum-lid HC
vd Haar nam in die afdaling een ander spoor dan de andere renners en vloog volgens mij daardoor over de kop.
Ik kan me niet voorstellen dat hij plots te hard in z'n voorrem knijpt.
Gedurende de hele koers is er geen renner geweest die dat spoor nam, ik heb er nog op gelet.
Vamiddag om 15.00 uur de Azencross in Loenhout, te volgen op Livestream.
Edit: Vanaf 14.45 op Een Sporza!
Ik kan me niet voorstellen dat hij plots te hard in z'n voorrem knijpt.
Gedurende de hele koers is er geen renner geweest die dat spoor nam, ik heb er nog op gelet.
Vamiddag om 15.00 uur de Azencross in Loenhout, te volgen op Livestream.
Edit: Vanaf 14.45 op Een Sporza!
Laatst gewijzigd door scottpch op 27 dec 2013 14:43, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Forum-lid HC
AL die commentatoren verkopen de grootste lariekoek als het om materiaal gaat.