Alles over vakanties op én met de fiets

Marmotte 2 juli 2011 (Frankrijk)

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 24 jan 2011 09:10

[quote="ericpeters"]Volgens mij lees ik hier wat indianenverhalen: Ik kon vorig jaar niet gaan en heb mijn ticket verkocht, de koper heeft gewoon onder zijn naam meegedaan en stond in de uitslag terwijl de inschrijving oorspronkelijk wel degelijk op mijn naam stond.[/quote]

Officieel kan het niet, in de praktijk gaat de organisatie er soms iets flexibeler mee om.

gerrit-1963
Forum-lid
Berichten: 483
Lid geworden op: 07 aug 2009 23:20

gerrit-1963 27 jan 2011 09:38

[quote="J-Racer"]Is een mooie plek. Volgens mij is er alleen niet veel te doen.
Voor de Marmotte even een stukje 'vlak' naar Huez en dan afdalen naar Bourg d'Oisans.
Na de Marmotte, afdalen naar Huez en dan 'vlak' terug naar Villard Reculas.
De weg van Huez naar Villard Reculas is trouwens een hele mooie! Schitterend uitzicht.[/quote]

Ik heb accommodatie geboekt in Villard Reculas, toch stuk beter dan eerst 1 uur met de auto moeten rijden op zaterdag 2/7. Ik ben benieuwd en laat het tzt wel weten.
Nu eerst maar even flink trainen

siem
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2006 02:40

siem 31 jan 2011 14:27

Als de firma "En Route" als enige wel startbewijzen heeft voor La Marmotte en die alleen verkoopt als je dure accomodatie via hen boekt, hoe noem je zoiets dan?

Heeft iemand al meer informatie waar al die voorinschrijvingen naartoe zijn gegaan? Misschien zitten er meer mafiosi in het complot. Normaal is de voorinschrijving in maart nog niet eens vol.

Als het me niet lukt om op een normale manier mee te doen, dan start ik precies een week later. Wie doet er mee? La Marmotte rijden als flasmob?

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 31 jan 2011 15:33

[quote="Siem"]Als de firma "En Route" als enige wel startbewijzen heeft voor La Marmotte en die alleen verkoopt als je dure accomodatie via hen boekt, hoe noem je zoiets dan?

Heeft iemand al meer informatie waar al die voorinschrijvingen naartoe zijn gegaan? Misschien zitten er meer mafiosi in het complot. Normaal is de voorinschrijving in maart nog niet eens vol.

Als het me niet lukt om op een normale manier mee te doen, dan start ik precies een week later. Wie doet er mee? La Marmotte rijden als flasmob?[/quote]

Zeker niet opgelet de laatste jaren:rolleye:

siem
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2006 02:40

siem 31 jan 2011 15:38

Hoi Henk, bedoel dat dit al jaren zo gaat? Nooit eerder last van gehad, dus nu maak ik er een punt van.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 31 jan 2011 17:11

[quote="Siem"]Hoi Henk, bedoel dat dit al jaren zo gaat? Nooit eerder last van gehad, dus nu maak ik er een punt van.[/quote]


Vorig jaar was het ook snel uitverkocht; het gaat elk jaar sneller. Je moet direkt in december inschrijven anders ben je inderdaad afhankelijk van reisaanbieders, die volgens mij ook wel losse kaarten in de verkoop hebben. Maar als die ook weg zijn is er nog de mogelijkheid van een reisarrangement (wees gerust ze zijn geen mafioso:p)

Eventueel marktplaats of te koop topics in de gaten houden. Meestal komt er nog wel eens wat in de aanbieding. (of op een andere dag de route rijden naturlijk).

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 feb 2011 00:24

Ik heb bij En-route nog nooit accomodatie hoeven bij de boeken, ook niet dit jaar.
Afbeelding

ericpeters
Forum-lid HC
Berichten: 4217
Lid geworden op: 10 jul 2006 18:43

ericpeters 01 feb 2011 00:30

[quote="csteenbe"][quote="ericpeters"]Volgens mij lees ik hier wat indianenverhalen: Ik kon vorig jaar niet gaan en heb mijn ticket verkocht, de koper heeft gewoon onder zijn naam meegedaan en stond in de uitslag terwijl de inschrijving oorspronkelijk wel degelijk op mijn naam stond.[/quote]

Denk het niet lees Artikel 13 van het reglement. Echter ongeveer hetzelfde vorig jaar meegemaakt een teamlid kon niet mee en een ander heeft meegedaan toen kon dit startbewijs worden overgeschreven op die persoon zijn naam.
[/quote]

[quote="havana"]Officieel kan het niet, in de praktijk gaat de organisatie er soms iets flexibeler mee om.
[/quote]

Soms? Als ik het zo moet inschatten is het gewoon een regel om ervoor te zorgen dat mensen niet gaan opkopen en zwarthandelen, vandaar dat een enkeling waarschijnlijk nooit problemen zal krijgen. Als ik degene was die iets had overgekocht en ze wilde me niet inschrijven, dan begon ik gewoon een beklag over administratieve fouten etc. Kan me niet voorstellen dat ze daar problemen mee hebben, het zijn geen juristen op examen die daar zitten maar vrijwilligers en fietsliefhebbers die je aanmoedigen om iets te presteren. Maar ja je weet het natuurlijk nooit zeker.
Afbeelding

siem
Forum-lid
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 jul 2006 02:40

siem 01 feb 2011 01:10

Eric, waarom moet En Route handelen in Marmotkaarten??? Ik doe al 19 jaar mee en heb nog nooit bij En Route een Marmotte-startbewijs hoeven kopen en altijd gekampeerd. Ze kopen kennelijk steeds meer startbewijzen op voordat een normaal mens de kans krijgt. Nu waren er al vanaf begin december geen kaarten meer bij de franse organisatie. Ik ontdek nu net dat En Route ze alleen nog verkoopt met accomodatie. Ze hebben ws. veel meer kaarten gekocht dan ze bedden hadden, dus het overschot verkochten ze zo, maar ze lijken steeds meer accomodatie te hebben, dus kapen ze een massa kaarten weg op dag 1. Ik vind dat je pas een kaart mag kopen als je er een deelnemer voor hebt en niet moet gaan speculeren, zoals nu gebeurt. Velen heb geen schijn van kans gekregen om zich in te schrijven. Nu zitten er een paar beroepshandelaren (ws. niet alleen En Route) op de eerste dag dat de inschrijving open gaat alle startbewijzen op te kopen.

Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit zien.

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27866
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 01 feb 2011 09:05

Startbewijs is binnen, dossard 3968.

pinarello
Forum-lid
Berichten: 2671
Lid geworden op: 13 sep 2005 22:09

pinarello 01 feb 2011 09:15

[quote="Siem"]Eric, waarom moet En Route handelen in Marmotkaarten??? Ik doe al 19 jaar mee en heb nog nooit bij En Route een Marmotte-startbewijs hoeven kopen en altijd gekampeerd. Ze kopen kennelijk steeds meer startbewijzen op voordat een normaal mens de kans krijgt. Nu waren er al vanaf begin december geen kaarten meer bij de franse organisatie. Ik ontdek nu net dat En Route ze alleen nog verkoopt met accomodatie. Ze hebben ws. veel meer kaarten gekocht dan ze bedden hadden, dus het overschot verkochten ze zo, maar ze lijken steeds meer accomodatie te hebben, dus kapen ze een massa kaarten weg op dag 1. Ik vind dat je pas een kaart mag kopen als je er een deelnemer voor hebt en niet moet gaan speculeren, zoals nu gebeurt. Velen heb geen schijn van kans gekregen om zich in te schrijven. Nu zitten er een paar beroepshandelaren (ws. niet alleen En Route) op de eerste dag dat de inschrijving open gaat alle startbewijzen op te kopen.

Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit zien.[/quote]

Onzin; die hebben al jaren een vast aantal kaarten. Je kunt hun niet verwijten dat de gekte rond de Marmotte steeds groter wordt. Je bent gewoon zelf te laat helaas.
Ik begrijp ook niet dat je na 19 jaar niets eens wat anders gaat rijden trouwens. Er is nog heel veel mooiers dan de Marmotte
:D

Gebruikersavatar
amclassic-fan
Forum-lid HC
Berichten: 24321
Lid geworden op: 23 jun 2004 17:56
Locatie: Leende

Gebruikersavatar amclassic-fan 01 feb 2011 11:00

[quote="Siem"]Eric, waarom moet En Route handelen in Marmotkaarten??? Ik doe al 19 jaar mee en heb nog nooit bij En Route een Marmotte-startbewijs hoeven kopen en altijd gekampeerd. Ze kopen kennelijk steeds meer startbewijzen op voordat een normaal mens de kans krijgt. Nu waren er al vanaf begin december geen kaarten meer bij de franse organisatie. Ik ontdek nu net dat En Route ze alleen nog verkoopt met accomodatie. Ze hebben ws. veel meer kaarten gekocht dan ze bedden hadden, dus het overschot verkochten ze zo, maar ze lijken steeds meer accomodatie te hebben, dus kapen ze een massa kaarten weg op dag 1. Ik vind dat je pas een kaart mag kopen als je er een deelnemer voor hebt en niet moet gaan speculeren, zoals nu gebeurt. Velen heb geen schijn van kans gekregen om zich in te schrijven. Nu zitten er een paar beroepshandelaren (ws. niet alleen En Route) op de eerste dag dat de inschrijving open gaat alle startbewijzen op te kopen.

Ik ben erg benieuwd hoe anderen dit zien.[/quote]

Tja, ze willen hier gewoon goed geld mee verdienen, dat is hun goed recht. Als je iemand de schuld wilt geven dan moet je Sport Communication aanwijzen. Die verkopen die kaarten namelijk aan de reisorganisaties die ze vervolgens gaan bundelen met accomodaties.

Als je al 19 jaar naar de Marmotte gaat, dan had je al 15 jaar eerder ook wel eens een andere bestemming kunnen kiezen. Er liggen nog wel meer bergen in Frankrijk, er zijn nog veel meer leuke cyclo's en daarnaast zijn er nog veel meer landen waar je mooi kunt fietsen buiten Frankrijk.
‘Whatever you do, those other fuckers are doing more.’
Afbeelding

Plaats reactie