Alles over vakanties op én met de fiets

La Marmotte 2014

Gebruikersavatar
havana
Forum-lid HC
Berichten: 27872
Lid geworden op: 22 jun 2006 10:54

Gebruikersavatar havana 15 feb 2014 13:20

Zie startpost.

hpos
Forum-lid
Berichten: 11
Lid geworden op: 05 nov 2013 12:18

hpos 17 feb 2014 11:24

Klimgeitje schreef:Hallo,

Wie weet of ik me nog op kan geven voor La Marmotte 2014?

gr. Luuk
http://www.alpedhuezfietsreizen.nl/ heeft nog kaarten beschikbaar

Comp78
Forum-lid
Berichten: 168
Lid geworden op: 02 jun 2013 14:53

Comp78 20 feb 2014 17:46

Helaas moet ik mijn startbewijs voor de marmotte aanbieden :( Weet verder niet hoe dat gaat qua naam (zal je niet meer kunnen veranderen) en voor het aandragen van je medische keuring. Zal ws meerijden zijn op mijn naam + niet in de uitslag voorkomen (vanwege ontbreken medische keuring). Misschien heeft hier iemand er ervaring mee.

JoostG
Forum-lid
Berichten: 2893
Lid geworden op: 23 okt 2013 21:38

JoostG 06 mei 2014 10:39

Over 2 maanden zitten we rond deze tijd met zware poten en een houten kop aan het ontbijt :D Het zit er dan weer op.
Ben benieuwd hoe het met jullie voorbereidingen staat. Ik heb/had zelf een aantal doelen voor ogen als voorbereiding: 5000 km in de benen en flink wat klimkilometers in Limburg en Ardennen. Dat laatste is er (nog) niet van gekomen. De 5000 trainingskilometers zitten gelukkig al wel in de benen, met dank aan de zachte winter.
De spider met vertanding 23-26-29 ligt klaar en de overnachtingen zijn geboekt. Ik heb er veel zin in.
insta #gravelgremmen

Chesini ‘Peacock’ - Rodeo Labs Flaanimal 5.0

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 06 mei 2014 10:46

Zeker zin in :!: , Na vorig jaar mijn vuurdoop te hebbe gehad, hoop ik dit jaar nog iets beter beslagen ter ijs te zijn. Inderdaad 5000 km. Ardennen gaat goed, in April LBL gedaan, volgende week tour de Namur en als ik het voor mekaar kan krijgen bij de directie de week erna de JN classic. Dan in Juni nog één of twee. en dan moet het maar kunnen :) . In de week van de marmotte iets minder fietsen dan vorig jaar. Dat was wel een beetje overdreven.
En hopen op droog weer! Bevoorrading zal ik nu zelf wel organiseren. Dat was vorig jaar compleet K..
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 06 mei 2014 10:55

Oef, 5000km... dat is al snel 200km per week :shock: :shock: Ik zit nu op een goede 1000km, maar dat zijn wel bijna uitsluitend MTB-kilometers dus die tellen dubbel. Toch?! :mrgreen: :mrgreen: En ik lig daarmee aardig voor op mijn eerdere trainingsinspanningen voor de Alpe d-HuZes (is toch ook ruim 6000 hoogtemeters op één dag) dus heb er vertrouwen in. Hoogtemeters beperken zich tot een weekendje MTB in La Roche en het gerommel in de marge op de MTB-route van Schoorl. Laatste 2 maanden wat meer langere ritten op de racefiets en dan weer heerlijk klimmen!!

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 06 mei 2014 11:22

MTB is ( over het algemeen) kort en heftig. 2 a 3 uur tegen hoog inspanningsniveau. Als onderdeel van de voorbereiding zeker niet verkeerd. Maar vergeet niet om een aantal lange (+150 km of 6 a 7 uur) tochten of trainingen te rijden. De Marmotte is 8 a 9 uur werken en daar moet je lichaam en je r..t :twisted: ook aan gewend zijn. De vergelijking met Ad6 gaat wat mij betreft niet helemaal op. Dit ligt er wel een beetje aan hoe je beide evenementen rijd. (Ad6 na iedere beklimming stoppen?, tussen de middag effe lunchen? Marmotte een kleur medaille of tijd in gedachten?).

Kijk ik naar mezelf, dan is het nu eenmaal de aard van het beestje om voor mezelf het zo goed mogelijk te doen. Dat betekent dat ik meer km's maak dan perse nodig om hem uit te rijden. Vorig jaar 8.20 netto, 08.50 bruto (incl afdaling Glandon). Dus nog 19 minuten over voor Goud. Dit jaar (afhankelijk van het weer) een nog niet hardop uitgesproken doel van (ssst... 08.00 :) ).
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 06 mei 2014 12:04

@Tracing_NL: eens hoor wat betreft de intensiteit van de trainingen, maar het is voor mij gewoon niet realistisch om nog meer tijd in het trainen te stoppen. Je kent het wel (of niet :mrgreen: ): kinderen, werk etc etc... En ik heb mij voor dit jaar geen doel gesteld (ok, eentje dan: iig mijn broer voor blijven :twisted: ) aangezien ik nog geen Marmotte ervaring heb en dus lastig vind om het in te schatten. AD6 vind ik persoonlijk best aardige referentie aangezien de hoogtemeters toch vaak het punt is waar het gaat knellen. En ook weer niet aangezien ik het bestrijden van de verveling van 6 keer dezelfde klim één van de grootste uitdagingen vond, en dan is de Marmotte toch een stuk onderhoudender ;)

Gebruikersavatar
Tracing_NL
Forum-lid
Berichten: 655
Lid geworden op: 28 nov 2013 16:32

Gebruikersavatar Tracing_NL 06 mei 2014 12:19

@ RMC : Iedereen heeft zijn eigen situatie dus inderdaad kun je niet voor een ander bepalen wat wel en niet moet. Mijn kinderen zijn al (wat) groter, dat maakt het weeral iets makkelijker. Als ik 's Zondags ga fietsen en ik wil 120 km rijden, rij ik om 8 uur weg. Dan rollen ze net uit bed als ik terug ben ;) . Enige wat ik je meegeef is dat (wat mij betreft) niet alleen de hoogtemeters bepalend zijn, maar ook de lengte. Vorig jaar heb ik mezelf bv. redelijk stukgefietst in de afdaling van de lautaret naar Bd'O :evil: . Onderhoudend was hij zeker. Ik heb mezelf niet verveeld. :D . Voor mij het grote voordeel dit jaar is dat ik beter weet wat me te wachten staat. Niet alleen qua parcours, maar ook qua randzaken zoals bevoorrading, drukte, klimtijden, trainingen in die week en andere stressverhogende factoren.

Wat ik wel jammer vind is dat de tour pas begint wanneer wij weer naar huis gaan. Vorig jaar erg genoten van het kijken naar de tour op de terrassen in Bd'O.
Ouder worden is verplicht, volwassen worden is een keuze.

RMC
Forum-lid
Berichten: 15
Lid geworden op: 22 dec 2013 21:40

RMC 06 mei 2014 12:41

Mooi voorbeeld van ervaring idd: op papier denk je mooi te kunnen herstellen in die afdaling voor de laatste klim en vervolgens kom je jezelf tegen. En mijn kinderen zijn idd nog wat jonger: als ik om 8 uur vertrek moet ik ze van me afschudden :twisted:

arjenv
Forum-lid
Berichten: 307
Lid geworden op: 09 sep 2008 02:10

arjenv 06 mei 2014 14:35

Ik zit nu op 1700km dit jaar. Heb 4 'klim' tochten gedaan van rond de 100km. Nu gaan we de tochten opschroeven tot rond de 150km.

Zondag een dag klimmen in het Teutoburgerwald en er staat nog een weekendje Ardennen aan te komen!

VengineNL
Forum-lid
Berichten: 10
Lid geworden op: 19 jun 2011 22:41

VengineNL 06 mei 2014 17:09

Inderdaad druk met de voorbereiding: ik volg trouw het schema van mijn trainer. Kilometers maak ik genoeg: doordeweeks wat interval- en kortere duurtrainingen, in het weekeinde een langere tocht van 140-160km. Als ik even kan pak ik een tocht mee in de Ardennen: afgelopen zondag La Philippe Gilbert (150km), over 2 weken de la Chouffe (165km). Daarna nog een weekje naar de Vogezen: je kan maar genoeg hoogtemeters binnenharken.

Voor mij word het de 1e Marmotte: ik probeer me zo goed mogelijk voor te bereiden, maar ter plekke laat ik het maar op me afkomen.

Plaats reactie